خواص قهوه سبز

مضرات و خواص قهوه سبز و طریقه مصرف برای لاغری

مضرات و خواص قهوه سبز و طریقه مصرف برای لاغری در سایت جسارت

خواص قهوه سبز ،خواص قهوه سبز برای لاغری،خواص قهوه سبز در لاغری،خواص قهوه سبز چیست،خواص قهوه سبز لاغری،خواص قهوه سبز ویکی پدیا،خواص قهوه سبز و طریقه مصرف،خواص قهوه سبز وطرز استفاده،خواص قهوه سبز سهله،خواص قهوه سبز برای پوست،فواید قهوه ی سبز برای لاغری،خواص قهوه سبز و لاغری،خواص قهوه سبز برا لاغری

خواص قهوه سبز

خواص قهوه سبز برای دیابت

یکی از خواص قهوه سبز درمان دیابت است . این دانه های سبز رنگ قادرند تا دیابت نوع ۲ را درمان کند. عصاره ی این دانه ها هم قند خون را کاهش می دهد و هم چربی سوزی را سرعت می بخشند. هر دوی این موارد برای درمان دیابت نوع دوم ضروری است.کلروژنیک اسید موجود در قهوه باعث می‌شود جذب گلوکز غذا توسط روده‌ها کاهش پیدا کند. همچنین جذب گلوکز موجود در خون را توسط ماهیچه‌ها افزایش می‌دهد. این موارد منجر به کاهش گلوکز خون شده و در نتیجه قند خون را کاهش می‌دهند.

خواص قهوه سبز برای ارتقای جریان خون

یکی از خواص قهوه سبز کنترل فشار خون است. فشار خون بالا منجر به مشکلات و بیماری های کشنده ای نظیر سکته، نارسایی قلبی، نارسایی مزمن کلیوی و بیماری های این چنینی شود. اما محققین کشف کرده اند که ترکیب آسپرین مانند قوی و فعالی در قهوه ی سبز وجود دارد که اثر مثبتی را بر روی رگ های خونی می گذارد. بطوریکه از انباشته شدن پلاکت های خون جلوگیری می کند. در نتیجه ی آن سرخرگ های ما سخت نمی شوند و جریان خون در سرتاسر بدن بهبود بی نظیری خواهد داشت.کافئین باعث افزایش فشارخون شده و انرژی بدن را افزایش می‌دهد. به دنبال آن، ضربان قلب و فعالیت سیستم قلبی-عروقی هم افزایش پیدا می‌کند. کلروژنیک اسید باعث کاهش فشار خون می‌شود. پس در صورتی که به بیماری فشارخون مبتلا هستید از قهوه سبز غافل نشوید.تحقیقات اولیه نشان می دهد مصرف عصاره های قهوه سبز حاوی 50 تا 140 میلی گرم اسید کلروژنیک به صورت روزانه به مدت 4 تا 12 هفته می تواند فشار خون بالا را در بزرگسالان ژاپنی با فشار خون پایین و بدون درمان کاهش دهد. فشار خون سیستولیک (عدد بالا) به میزان 5 میلیگرم تا 10 میلیمتر جیوه کاهش می یابد. فشار خون دیاستولیک (عدد پایین) به میزان 3 میلیگرم تا 7 میلیمتر جیوه کاهش می یابد.

خواص قهوه سبز برای افزایش انرژی بدن

به علت وجود کافئین، دانه های قهوه سبز برای افزایش انرژی بدن بسیار مفید هستند. این دانه ها می توانند انرژی شما را افزایش داده و شما را در طی روز فعال و پر انرژی نگه دارد. همچنین قهوه ی سبز برای پوست بسیار مفید است.

خواص قهوه سبز برای افزایش سیستم ایمنی بدن

دانه های قهوه برای ارتقای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. به علت اثر بسیار قوی رادیکال های آزاد قوی در دانه ی قهوه سبز می تواند تمامی سموم و عوامل آسیب رسان را از بین ببرد. در نتیجه ی استفاده از قهوه ی سبز مشکلات پوستی نظیر آکنه بر طرف می شوند.

خواص قهوه سبز برای مرطوب کردن پوست

جدا از عوامل آنتی اکسیدانی، دانه ی قهوه ی سبز سرشار از اسید های چرب و استر ها نظیر اسید آراشیدونیک، اسید لینولئیک و اسید اولئیک است که برای پوست ما مغذی بوده و مرطوب کننده ی پوست است که از شل شدن، تغییر رنگ و دیگر آسیب های شدید پوستی جلوگیری می کند.

خواص قهوه سبز برای کچلی

آندروژنتیک آلوپسی یا ریزش موی زنانه را می توان با استفاده از خواص قهوه ی سبز درمان کرد. عصاره ی این لوبیا ها رشد مو را ارتقا داده و مو را ضخیم تر می کند که کمک شایانی به استحکام مو می کند. در کل دانه ی قهوه ی سبز ارزشمند است و اگر شما می خواهید که بدن و پوست و مویی سلامت داشته باشید، استفاده از قهوه ی سبز به شما توصیه می شود.

خواص قهوه سبز برای کاهش کلسترول بد

از دیگر خواص قهوه سبز می توان به کاهش سطح کلسترول بد اشاره کرد. سطح کلسترول بدن با قهوه ی سبز تنظیم می شود. چربی کم چگال (LDL) یا همان کلسترل بد عامل اصلی است که ما را تحت تاثیر مشکلات قلبی عروقی خطرناک نظیر حمله قلبی است. مطالعات ثابت می کند که کلسترل خون را می توان با مصرف عصاره ی قهوه ی سبز تنظیم کرد و از خطرات و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کرد.

خواص قهوه سبز برای سم زدایی طبیعی

سم زدایی یکی از خواص قهوه سبز است. این نوع قهوه کبد را عاری از سمومی نظیر کلسترل بد، چربی های غیر ضروری و سمومی از این قبیل می کند. زمانی که سموم موجود در کبد دفع شوند، عملکرد کبد بسیار بهبود می یابد که در نهایت متابولیسم و سلامتی کل بدن را ارتقا می دهد.

خواص قهوه سبز برای کاهش اثر رادیکال های آزاد

اسید کلروژنیک موجود در دانه های قهوه ی سبز می تواند اثر رادیکال های آزاد را تا ۱۰ برابر بیشتر از چای سبز کاهش دهد. زمانی که این دانه ها بو داده نشوند، برخی از عوامل دیگر آنتی اکسیدانی از خانواده ی پلی فنول ها نظیر اسید فرولیک در آن ها وجود دارد که از سرعت فرآیند پیری کاهش داده و به ما پوستی جوان می دهد.

خواص قهوه سبز برای جلوگیری از پیری

همچنین دانه های قهوه سبز حاوی مقدار بالایی مواد فرار است چون بو داده نمی شود. اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA) تئوفیلین، اپی گالوکتشین گالات و غیره ترکیباتی هستند که برای حفظ سلامتی پوست مفید و از بروز چین چروک های پوستی جلوگیری می کند.

خواص قهوه سبز برای مو

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در دانه های قهوه ی سبز یکی از بارزترین خواص قهوه سبز است که برای سلامتی مو بسیار مفید است. این ترکیبات به ما کمک می کند تا در برابر تمامی مواد سمی و مخرب مقابله کرده و موی ما قوی، سلامت و زیبا باقی بماند.آنتی‌اکسیدان موجود در قهوه سبز، برای مو نیز بسیار مفید است و چون درمبارزه با هرچیز سمی و آسیب‌رسانی به ما کمک‌می‌کند، موی ما قوی، سالم و زیبا می‌ماند.آلوپسی‌آندروژنتیک، که به آن “ریزش موی الگوی زنانه” نیز گفته‌می‌شود را می‌توان با قهوه سبز درمان‌کرد. عصاره این دانه‌ می‌تواند رشد و حجم تارهای مو را به‌طور قابل توجهی تقویت‌کند. خلاصه اینکه، اگر می‌خواهید مراقب سلامتی، پوست و موی خود باشید، به دانه‌های قهوه سبز نگاهی بیندازید. ارزشش را دارد.

خواص قهوه سبز برای لاغری

علت استفاده از قهوه در رژیم‌های لاغری به دلیل وجود کافئین در این نوشیدنی است. زیرا کافئین متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا برده و باعث چربی‌سوزی و جلوگیری از تجمع چربی در بدن می‌شود. پس نوشیدن قهوه‌های بدون کافئین تاثیری بر تناسب اندام و لاغری نخواهد داشت. همچنین از آنجا که قهوه سبز کافئین کمتری به نسبت قهوه معمولی دارد، نمی‌تواند به اندازه قهوه معمولی برای فرآیند چربی‌سوزی موثر باشد. به عبارت دیگر نوشیدن قهوه سبز معجزه نمی‌کند اما بی تاثیر هم نیست و نباید گول بعضی تبلیغات ماهواره‌ای را خورد.تحقیقات اولیه نشان می دهد بزرگسالان مبتلا به چاقی که عصاره قهوه سبز مخصوص (Svetol، Naturex) را پنج بار در روز به مدت 8 هفته تا 12 هفته مصرف می کنند، به تنهایی یا همراه با قهوه معمولی، به طور متوسط 2.5 تا 3.7 کیلوگرم بیشتر از افرادی که قهوه معمولی مصرف می کنند، وزن از دست می دهند.

خواص قهوه سبز برای سنگ صفرا

کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز مانع از تجمع صفرا در کیسه صفرا شده و از تشکیل سنگ‌های صفراوی جلوگیری می‌کند. از آنجایی که در دانه‌های قهوه سبز حدود شش تا هفت درصد کلروژنیک اسید وجود دارد مصرف روزانه و منظم قهوه سبز، خطر ابتلا به این بیماری و همچنین سیروز کبدی و سرطان کبد را کاهش می‌دهد.

خواص قهوه سبز برای پوست

اسیدکلروژنیک موجود در دانه قهوه سبز، می‌تواند اثرات رادیکال‌های آزاد را تا ۱۰برابر بیشتر از چای سبز معمولی کاهش‌دهد. به‌دلیل اینکه دانه‌ قهوه سبز بوداده نمی‌شود، عوامل ضد اکسیداتیو دیگری از خانواده پلی‌فنول‌ها، مانند اسیدفولیک و غیره در آن وجوددارند که سرعت فرآیند پیری را کاهش‌داده و پوست‌مان را جوان می‌کند.این دانه‌ قهوه، در تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است. این دانه‌، به‌دلیل داشتن خردکننده‌های قوی رادیکال‌های آزاد، می‌تواند بدن‌مان را از انواع عناصر سمی و آسیب‌زا رهاکند. درنتیجه، می‌توانیم از پوست بی‌طراوت و مستعد آکنه خلاص‌شویم.قهوه سبز، به حفظ مواد فرار نیز معروف است زیرا بوداده نمی‌شود. اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA)، تئوفیلین، اپی‌گاوکاتجین‌گالات و غیره، برخی از مواد تشکیل‌‌دهنده آن هستند که به حفظ سلامت پوست کمک‌کرده و بروز چین‌وچروک را مهارمی‌کند.جدا از عوامل آنتی‌اکسیدانی، قهوه سبز، سرشار از اسیدهای چرب و استرها مانند اسید اراهیدیک، اسیدلینولئیک و اسید اولئیک است که پوست ما را تغذیه و مرطوب‌کرده و افتادگی پوست، بی‌رنگی و دیگر آسیب‌های شدید را متوقف‌ می‌کنند.

خواص قهوه سبز

بیشتر بخوانید :

روش صحیح دم کردن قهوه سبز نحوه مصرف آن برای لاغری

فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان

مصرف و تاثیر نوشیدن قهوه سبز و جوش صورت در طب سنتی

طرز تهیه و عوارض و خواص قهوه سبز لاغری چیست

خواص و طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری خوبه و مناسب است

روش صحیح دم کردن قهوه سبز نحوه مصرف آن برای لاغری

مضرات مصرف قهوه سبز و کم خونی ناشی از فقر آهن

رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون بالا یا پایین چیست؟

طریقه مصرف و خواص قهوه سبز چیست برای پوست و لاغری

آیا می دانید قهوه سبز را چگونه بخوریم تا لاغر شویم

درمان ورم پا و دست

علت و درمان ورم پا و دست در بارداری و بعد از زایمان

علت و درمان ورم پا و دست در بارداری و بعد از زایمان در سایت جسارت.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.تجمع آب میان‌بافتی در زیر پوست، خیز یا اِدم (به انگلیسی Edema) نامیده می‌شود که نشانه بارز آن تورم بوده و امکان دارد در هر قسمت از بدن اتفاق بیفتد. اما به‌طور معمول این تورم در ساق‌پا، قوزک‌پا، ران، زانو، بازوها یا ساق دست ایجاد می‌شود. در برخی موارد نیز صورت، قفسه‌سینه یا شکم ورم می‌کند.

به گزارش سایت جسارت ؛ احتباس آب در بدن عملکردی است که توسط تجمع مایعات اضافی در سیستم گردش خون و مناطق بین سلول‌های بدن ایجاد می‌شود. این عمل باعث ایجاد تورم و پف در برخی نقاط از بدن شده و در برنامه‌های کاهش وزن افراد اختلال ایجاد می‌کند. دست‌ها، پاها و مچ پا از جمله مکان‌های شایع تورم یافته هستند.

علت و درمان ورم پا و دست در بارداری و بعد از زایمان

درمان ورم پا و دست ، درمان ورم دست و پا در بارداری ، درمان ورم دست و پا در دوران بارداری ، درمان ورم دست و پا بعد از زایمان

تجمع آب میان‌بافتی در زیر پوست، خیز یا اِدم (به انگلیسی Edema) نامیده می‌شود که نشانه بارز آن تورم بوده و امکان دارد در هر قسمت از بدن اتفاق بیفتد. اما به‌طور معمول این تورم در ساق‌پا، قوزک‌پا، ران، زانو، بازوها یا ساق دست ایجاد می‌شود. در برخی موارد نیز صورت، قفسه‌سینه یا شکم ورم می‌کند.

درمان ورم پا و دست

بر اساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند علل بالقوه‌‌ای در بروز احتباس آب در بدن نقش دارند. واکنش بدن به آب و هوای مرطوب، تغییرات هورمونی در زنان، بارداری و رسیدن به سن 50 سالگی در زنان از عوامل موثر در این اختلال به شمار می‌روند.به گزارش سایت جسارت اختلالات قلبی و کبدی، کمبودهای تغذیه‌ای، کم‌کاری تیروئید و همچنین نارسایی کلیه، کمبود پروتئین، مصرف ناکافی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها نیز همگی در هر دو جفت زن و مرد اختلال احتباس آب را به بار می‌آورند.در رأس همه عوامل گفته شده، حساسیت‌های غذایی نقش ویژه‌تری را در بروز این اختلال بازی می‌کنند چرا که با افزایش سن، معده در تولید اسید کم‌کارتر شده و غذاها در بدن به درستی هضم نمی‌شوند سپس این غذای هضم نشده به روده رفته و باعث تحریک و التهاب می‌شود و دیواره روده را تخریب می‌کند لذا به طبع آن ذرات غذایی به راحتی وارد خون شده و سیستم ایمنی به صورت آنتی بادی عمل می‌کند در نتیجه علائم آلرژی باعث احتباس مایعات در بدن می‌گردد.پس توصیه می‌شود که تا حد امکان مصرف این دست غذاهایی که ایجاد آلرژی کرده را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا اختلالی در کاهش وزن خود نداشته باشید.

علت و درمان ورم پا و دست در بارداری و بعد از زایمان

درمان ورم پا و دست ، درمان ورم دست و پا در بارداری ، درمان ورم دست و پا در دوران بارداری ، درمان ورم دست و پا بعد از زایمان 

درمان ورم دست و پا در بارداری

اگرچه ورم دوران بارداری معمولا بی ضرر است، اما در صورتی که کنترل نشود، می تواند بر کیفیت زندگی مادر و حتی جنین تاثیر بگذارد. دوران بارداری برای هر مادری زمانی فوق العاده و منحصر به فرد است و علایم و نشانه های بارداری از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد. اما معمولا یک سری علایم شایع وجود دارد که تقریبا در اکثر زنان باردار رخ می دهد. یکی از این علایم، ورم دوران بارداری می باشد که به آن ادم گفته می شود. ورم این دوران غیرعادی نیست، اما اگر کنترل نشود، ممکن است مادر را به دردسر بیندازد. به عبارت دیگر اگرچه ورم دوران بارداری معمولا بی ضرر می باشد، اما در صورتی که کنترل نشود می تواند بر کیفیت زندگی مادر و حتی سلامتی جنین تاثیر بگذارد.

حذف نمک برای درمان ورم پا و دست

مصرف غذاهایی نظیر سیب‌زمینی سرخ کرده، چیپس و دیگر غذاهای حاوی سدیم باعث می‌شوند که آب بیشتری در بدن شما حبس شوند. بدن روزانه تنها به 2 هزار تا 2 هزار و 500 میلی‌گرم سدیم نیاز دارد که مصرف بیش از حد این مقدار به طور قطع سلامتی را به خطر می‌اندازد.توصیه می‌شود ادویه‌جات، ترشی‌ها، سیر، زنجبیل، سبزیجات تازه، فلفل سیاه و سفید، پیاز و گشنیز را جایگزین نمک اضافی کنید.
علت و درمان ورم پا و دست در بارداری و بعد از زایمان
درمان ورم پا و دست ، درمان ورم دست و پا در بارداری ، درمان ورم دست و پا در دوران بارداری ، درمان ورم دست و پا بعد از زایمان

درمان ورم دست و پا در دوران بارداری

ورم بارداری بیشتر در پاها دیده می شود و علت شایع آن، تجمع و احتباس مایعات بدن در اندام های تحتانی مثل پا می باشد. ورم حاملگی می تواند در هر زمانی از دوران بارداری شروع شود، اما معمولا از ماه پنجم بارداری به بعد شایع می باشد. ورم دوران بارداری، مختصر و یکنواخت می باشد. در این دوران، حجم مایعات بدن مادر برای تغذیه بهتر جنین بالا می رود. بنابراین قسمتی از این مایعات در مناطق انتهایی بدن و یا در عضلات و مفاصل تجمع پیدا کرده و ورم حاملگی را ایجاد می کنند.

مصرف ماهی‌های چرب برای درمان ورم پا و دست

این ماهی‌ها از جمله ماهی قزل‌آلا سرشار از امگا S-3 هستند که علاوه بر تأثیرات مثبت بر روی قلب، مغز و مفاصل می‌توانند باعث دفع PMS گردند.از دیگر منابع غنی امگا 3 می‌توان به ماهی آزاد، تن ماهی، شاه ماهی و دیگر ماهی‌های چرب اشاره کرد که بهتر است حداقل دو بار در هفته آنها را مورد استفاده قرار داد.

علت و درمان ورم پا و دست در بارداری و بعد از زایمان

درمان ورم پا و دست ، درمان ورم دست و پا در بارداری ، درمان ورم دست و پا در دوران بارداری ، درمان ورم دست و پا بعد از زایمان

درمان ورم دست و پا بعد از زایمان

یکی از مهم ترین راهکارها، کاهش مصرف نمک می باشد. یکی دیگر، کاهش مصرف کافئین (مثل قهوه) می باشد. کاهش مصرف غذاهای شور و پر ادویه، نوشابه های گازدار، قهوه، موادغذایی آماده و فست فودها می تواند راه مناسبی برای غلبه بر ورم دوران حاملگی باشد. 2- افزایش مصرف منابع غذایی حاوی پتاسیم می تواند منجر به کاهش ورم دوران حاملگی شود. موز، پرتقال، سیب زمینی، اسفناج و گوجه فرنگی پتاسیم زیادی دارند. این گونه موادغذایی علاوه بر کاهش ورم دوران حاملگی، از گرفتگی عضلات پا و درد ناشی از آن جلوگیری می کنند.

غلات سبوس‌دار و آجیل برای درمان ورم پا و دست

این خوراکی‌های خوشمزه دارای ویتامین B6 می‌باشند که یک ماده مغزی بوده و در دفع PMS موثر است.غلات و آجیل‌ها یک میان وعده مناسب برای زمان‌هایی است که احساس نفخ کرده‌اید اما این اطمینان را داشته باشید که آجیل مصرفی شما شور نبوده و حاوی فیبر و چربی‌های مناسب باشند.در پایان باید گفت که تا حد امکان از غذاهای بسته‌بندی شده و پردازشی دوری کنید چرا که این مواد غذایی مملو از سدیم هستند.توصیه می‌شود برای مبارزه با احتباس آب در بدن مواد غذایی نظیر پیاز، سیر، لوبیا، نخود، برگ‌های سبز، جعفری، چای و قهوه، شکلات تلخ،‌ کاکائو، سیب‌زمینی شیرین، گوجه، کلم بروکلی، میوه‌ها و کدو را همواره در رژیم غذایی خود داشته باشید.

درمان ورم پا و دست

بیشتر بخوانید :

زالزالک و اسهال

خواص گندم در لاغری

برگ سنا و یبوست

به لیمو در بارداری

سیاه دانه چیست

شعر در مورد خنده و گریه

شعر در مورد خنده و گریه

شعر در مورد خنده و گریه ,شعر درباره خنده و گریه,شعری در مورد خنده و گریه,شعر خنده و گریه,شعر درباره خنده و گریه,شعر خنده گریه,شعر در مورد خنده و گریه,خنده و گریه در شعر,شعری در مورد خنده و گریه,شعر خنده من از گریه,شعر خنده تلخ من از گریه,شعر گاهی خنده گاهی گریه,خنده و گریه شعر,خنده و گریه در اشعار پارسی,خنده گریه شعر

شعر در مورد خنده و گریه

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد خنده و گریه برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

به قدر گریه بود خنده تو یقین می دان

جزای گریه ابر است خنده های چمن

اگر نه از نسب آدمی برو مگری

که نیست از سیهی زنگ را بکا و حزن

شعر در مورد خنده و گریه

فصلیست چو وصل دوست فرخنده شده

از مردن تن چراغ دل زنده شده

از خنده برق ابر در گریه شده

وز گریه ابر باغ در خنده شده

شعر درباره خنده و گریه

گریه ها رفت و خنده ها آمد

ای خوشا گریه های خنده اثر

خوش بخند ای زمانه خواهی داشت

خنده بهر کدام روز دگر

شعری در مورد خنده و گریه

گریه کردم به خنده بگشادی

لب شکرفشان میگون را

بیش شداز لب تو گریه من

شهد هر چند کم کند خون را

شعر خنده و گریه

دردمندانه در برابر جمع

گریه و خنده میکنی چون شمع

گرنه شمع نیازمندانی

از چه گریان و از چه خندانی

شعر درباره خنده و گریه

آن چشم به گریه می فشارد

تا بفشارد نگار غبغب

این گریه ابر و خنده خاک

از بهر من و تو شد مرکب

شعر خنده گریه

تا زند خنده برق نیسانی

تا کند گریه ابر آزاری

دوستانت به خنده و شادی

دشمنانت به گریه و زاری

شعر در مورد خنده و گریه

شمع ارچه به گریه جانگدازی می کرد

گریه زده خنده مجازی می کرد

آن شوخ سرش را ببریدند و هنوز

استاده بد و زبان درازی می کرد

خنده و گریه در شعر

با گریه خنده شکرین را چه نسبت است

آخر دلی ز گریه سبکبار می شود

در حیرتم که از چه خم و از کدام می

پیمانه نگاه تو سرشار می شود

شعری در مورد خنده و گریه

خنده شیرین او گریه من تلخ کرد

گریه خونین من زان لب خندان خوش است

پسته شیرین او شور دل عاشقانش

شور دل عاشقانش زین شکرستان خوش است

شعر خنده من از گریه

گریه مستانه آخر عقده ام از دل گشود

خنده شادی به غیر از گریه مستانه نیست

نقد زاهد قابل آن شاهد زیبا نشد

زان که هر جان مقدس در خور جانانه نیست

شعر خنده تلخ من از گریه

بسکه کردم گریه پیش مردم و سودی نداشت

بعد ازین بر گریه خود خنده میآید مرا

بسته زلف پریرویان شدن از عقل نیست

لیک من دیوانه ام، زنجیر میباید مرا

شعر گاهی خنده گاهی گریه

گریه و خنده آهسته و پیوسته من

همچو شمع سحر، آمیخته با یکدگر است

داغ پنهان من از خنده خونین پیداست

ای بسا خنده، که از گریه غم انگیزتر است

خنده و گریه شعر

پشیمانی ندارد خنده بر وضع جهان کردن

ندارد گریه در پی خنده ای کز زعفران خیزد

فسان شمشیر را در خونفشانی تیز می سازد

نباشد چون دل سنگین، چه از تیغ زبان خیزد؟

خنده و گریه در اشعار پارسی

هر گریه خنده جوید و امروز خنده ها

با چشم لابه گر که بکایی بدیده ای

جان را وباست هجر تو سوزان آن لطف

مهلکتر از فراق وبایی بدیده ای

شعر در مورد خنده و گریه

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد آبرو

شعر در مورد خزان

شعر در مورد جوانی و پیری

اشعار لیلا کردبچه

اشعار کیکاووس یاکیده

شعر در مورد حکیم

شعر در مورد حکیم

شعر در مورد حکیم ,شعر در مورد لقمان حکیم,شعری در مورد لقمان حکیم,شعر حکیمانه در مورد زندگی,شعر درباره لقمان حکیم,شعری درباره لقمان حکیم,شعر حکیمانه,شعر حکیمانه کوتاه,شعر حکیمانه به زبان عربی,شعر حکیمانه به عربی,شعر حکیمانه عاشقانه,شعر حکیمانه و زیبا,شعر حکیمانه عربی,حکیمانه شعر فارسی,شعری حکیمانه,شعر حکیمانه

شعر در مورد حکیم

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد حکیم برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

دست های تو

شادخواری سه شاعر حکیم است

که جام تلخ

در کام شیرین می ریزند

تا داستان دلدادگی مرا ببافند.

شعر در مورد حکیم

عقل خواندش حکیم بازش گفت

حکمت صرف خوانمش نه حکیم

دهر گفتش کریم بازش گفت

کرم محض گویمش نه کریم

شعر در مورد لقمان حکیم

حکیم بین که برآورد سر به شیدایی

حکیم را که دل از دست رفت شیداییست

ولیک عذر توان گفت پای سعدی را

در این لجم چو فروشد نه اولین پاییست

شعری در مورد لقمان حکیم

طبیب توست حکیم و تو با حکیم طبیب

همیشه خنجرت آهیخته و کمان به زهی

توی سزای نکوهش،نکوهشم چه کنی؟

ندید هرگز کاری کسی بدین سیهی

شعر حکیمانه در مورد زندگی

دل شناسد که چیست حالت عشق

نیست عقل حکیم دلالش

هر که بر حال عاشقان خندد

گریه واجب است بر حالش

شعر درباره لقمان حکیم

از برای صلاح مجنون را

بازخوان ای حکیم افسون را

از برای علاج بی خبری

درج کن در نبیذ افیون را

شعری درباره لقمان حکیم

به عهد فتنه و آشوب زلفت

کسی کو خوش زید رند حکیم است

کتاب صبر خوانده بنده خسرو

که هر شب مجلس غم را ندیم است

شعر حکیمانه

ز آشنایی خطرم باشد و می گفت حکیم

دانم آن زود کش و دیر پشیمان اینست

گر غمی گیردت از کشتن من، عیب مگیر

چه کنم خاصیت خون مسلمان اینست

شعر حکیمانه کوتاه

مرا بپرسی کاخر مرا ز تو غم نیست

اگر نیایی هست و اگر بیایی نیست

به بنده خسرو بوسی بده مکن حکمت

که بنده نیز حکیم است، اگر سنایی نیست

شعر حکیمانه به زبان عربی

حکیم پهلوی بدخو چنان شد از ره دور

که در میان مخالف کسی سراید راست

تو هم خطا کنی، ار باشدت در اصل خطا

که از مشیمه کژ آدمی نیابد راست

شعر حکیمانه به عربی

فکر بهبود خود ای دل ز دری دیگر کن

درد عاشق نشود به به مداوای حکیم

گوهر معرفت آموز که با خود ببری

که نصیب دگران است نصاب زر و سیم

شعر حکیمانه عاشقانه

از آمدن بهار و از رفتن دی

اوراق وجود ما همی گردد طی

می خورد مخور اندوه که فرمود حکیم

غمهای جهان چو زهر و تریاقش می

شعر حکیمانه و زیبا

چند نصیحت کنند بی خبرانم به صبر

درد مرا ای حکیم صبر نه درمان اوست

گر کند انعام او در من مسکین نگاه

ور نکند حاکمست بنده به فرمان اوست

شعر حکیمانه عربی

من آن قیاس نکردم که زور بازوی عشق

عنان عقل ز دست حکیم برباید نگفتمت

که به ترکان نظر مکن سعدی

چو ترک ترک نگفتی تحملت باید

حکیمانه شعر فارسی

من از کجا و نصیحت کنان بیهده گوی

حکیم را نرسد کدخدایی بهلول

طریق عشق به گفتن نمی توان آموخت

مگر کسی که بود در طبیعتش مجبول

شعر در مورد حکیم

بیشتر بخوانید :

اشعار مهدی فرجی

اشعار خاقانی

اشعار سلمان هراتی

اشعار رحیم معینی کرمانشاهی

اشعار مهدی اخوان ثالث

شعر در مورد دمشق

شعر در مورد دمشق

شعر در مورد دمشق ,شعر درباره دمشق,شعر برای دمشق,شعر در باره دمشق,شعر با دمشق,شعر درمورد دمشق,شعر با کلمه دمشق,شعر با کلمه ی دمشق,شعری در مورد دمشق,شعری درباره دمشق,شعر درباره ی دمشق,شعر کودکانه در مورد دمشق,شعر مفهومی در مورد دمشق,شعرهای کودکانه در مورد دمشق

شعر در مورد دمشق

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد دمشق برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

این روزها پُرم از آواز کبوتران غرناطه

پر از پروازِ عصفورهای دمشقی

پر از آوازِ تنبورهای شامی

این روزها پرم

از نزار قبانی

شعر در مورد دمشق

گفتارت فرش ایرانی‌ست

و چشمانت گنجشککان دمشقی

که می‌پرند از دیواری به دیواری

و دلم در سفر است

چون کبوتری بر فراز آب‌های دستانت

شعر درباره دمشق

اینجا و در دمشق ترازوی عاشقی است

لاف از دمشق بس که ترازوت بی زر است

اکنون که دیدی آن سر زنجیر مشک پاش

زنجیر می گسل که خرد حلقه بر در است

شعر برای دمشق

دمشق عشق شد این شهر و مصر زیبایی

ز حسن طلعت این دلبران یغمایی

ز تنگ شکر مصری برون نیاورند

به لطف شکر تنگ تو در شکر خایی

شعر در باره دمشق

مصر معنی دمشق صورت هم

گوشه ای از مدینه دل ماست

شد معطر دماغ جان آری

بوئی از عنبرینه دل ماست

شعر با دمشق

گنجم درون خاطر و من در دمشق دهر

سرگشته بی سبب چو خداوند زهمنا

لیک آوخا که چهره اهرون فکرتم

از غم شدست تیره تر از روی اهرنا

شعر درمورد دمشق

به باغ رنجه مشو در درون عاشق بین

دمشق و غوطه و گلزارها و نیرب ها

دمشق چه که بهشتی پر از فرشته و حور

عقول خیره در آن چهره ها و غبغب ها

شعر با کلمه دمشق

امان عالم عشقست و معدلت هم از اوست

وگر چه راه زن عقل مرد و زن باشد

خموش کن که سخن را وطن دمشق دلست

مگو غریب ورا کش چنین وطن باشد

شعر با کلمه ی دمشق

چون جنت دنیاست دمشق از پی دیدار

ما منتظر رأیت حسنای دمشقیم

از روم بتازیم سوم بار سوی شام

کز طره چون شام مطرای دمشقیم

شعری در مورد دمشق

دمشق فتنه شد بغداد و توفان بلا آبش

به چشم من ز هجر آنکه بی ما میبرد خوابش

مگر باد صبا گوید نشان آتشین رویی

که گه در خاک میجویم نشان و گاه در آبش

شعری درباره دمشق

گر درخور عشق آید خرم چو دمشق آید

ور دل ندهد دل را ویران چو حلب بیند

گوید چه سبب باشد آن خرم و این ویران

جان خضری باید تا جان سبب بیند

شعر درباره ی دمشق

ما به دمشق عشق تو مست و مقیم بهر تو

تو ز دلال و عز خود عزم عزاز می کنی

گاه ز نیم زلتی برهمشان همی زنی

گاه خود از کبیرها چشم فراز می کنی

شعر کودکانه در مورد دمشق

چون سر زید بشکند چاره عمرو می کنی

چون به دمشق قحط شد آب به جند می دهی

چند بگفتمت مگو لیک تو را گناه چیست

ای تو چو آسیا به تو آنچ دهند می دهی

شعر مفهومی در مورد دمشق

به یکی زان میانه عشق آورد

علم مصر در دمشق آورد

در نهانی انار و سیبش داد

تا به تلبیس خود فریبش داد

شعرهای کودکانه در مورد دمشق

غم چو بینی در کنارش کش به عشق

از سر ربوه نظر کن در دمشق

عاقل از انگور می بیند همی

عاشق از معدوم شی بیند همی

شعر در مورد دمشق

بیشتر بخوانید :

گلچین زیباترین شعر در مورد شب قدر

گلچین زیباترین شعر در مورد شکوفه های بهاری

گلچین زیباترین شعر در مورد بوسه

گلچین زیباترین شعر در مورد بی معرفتی دوستان

گلچین زیباترین شعر در مورد ابر

خوردن آلو خشک در بارداری

تاثیر خوردن آلو خشک در بارداری و فواید و مضرات آن

تاثیر خوردن آلو خشک در بارداری و فواید و مضرات آن در سایت جسارت

خوردن آلو خشک در بارداری ، خوردن آلو بخارا در بارداری ، مصرف آلو بخارا در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به خوردن آلو خشک در بارداری می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

تاثیر خوردن آلو خشک در بارداری

آلو خشک سرشار از عنصر بور کمیاب است که به همراه کلسیم و ویتامین D موجود در آن از استخوان ها محافظت کرده و

مانع از بروز پوکی استخوان می شود. مصرف 50 گرم آلوخشک 100 درصد نیاز روزانه به بور را تامین می کند.آلو خشک

آلو خشک علاوه بر این که به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود در ترکیب بسیاری از غذاهای ترش و

شیرین نیز کاربرد دارد. آلوخشک با وجود تمام فوایدی که دارد در صورت زیاده روی در مصرف آن مشکل زا خواهد شد.

مسهل طبیعی است و در بارداری به درمان یبوست کمک میکند

آلو های خشک شده بسیار مغذی هستند، غنی از فیبر، پتاسیم، بتا کاروتن ( ویتامین A ) و ویتامین K می باشند

آلو با اثرات ملین طبیعی خود شناخته شده است.

این است که سبب محتوای بالای فیبر و قند الکل به نام سوربیتول است که به طور طبیعی در برخی از میوه پیدا می شود.

نشان داده شده است که خوردن آلو به بهبود فرکانس و قوام مدفوع کمک می کند نشان داده شده است

که الو در تسکین یبوست، حتی از اسفرزه، که یکی دیگر از درمان های رایج است بیشتر موثر است.

به عنوان یک منبع بزرگ از آنتی اکسیدان ها است آلو ممکن است اکسیداسیون کلسترول LDL را مهار کند و به جلوگیری از بیماری قلبی و سرطان کمک کند.

آلو همچنین یک ماده معدنی به نام بورون دارد که می تواند در مبارزه با پوکی استخوان کمک نماید.

علاوه بر این، آلو بسیار غنی است و سطح قند خون را سریع بالا نمی برد.

مصرف آلو خشک در بارداری

آلوخشک یک ماده غذایی انرژی زا و فوق العاده است. هر 100 گرم از این میوه خشک حدود 240 کیلوکالری انرژی دارد.

این میزان کالری برای میوه میزان زیادی محسوب می شود. بنابراین برای افرادی که به دنبال لاغری هستند

زیاده روی در مصرف این میوه خشک دردسرساز خواهد شد. البته افراد عادی نیز که همیشه در حال

مصرف مواد غذایی پرکالری هستند هم نباید در مصرف این میوه خشک دچار افراط شوند. چرا که

اگر این میزان کالری اضافی دریافتی در طول روز سوزانده نشود به چربی تبدیل شده و چاقی می آورد.

اگر به فکر تناسب اندامتان هستید باید بدانید مصرف کم آلوخشک به دلیل خاصیت سیرکنندگی آن

می تواند در چهارچوب یک رژیم غذایی کم کالری و ورزش به لاغری کمک کند

اما مصرف بی رویه آن می تواند برعکس عمل کند و چند کیلو اضافه وزن روی دستتان بماند.

خوردن آلو خشک در بارداری ، خوردن آلو بخارا در بارداری ، مصرف آلو بخارا در بارداری

آلوبخارا یکی از سالم ترین غذاهایی است که میتوانید در دوران باردری میل کنید.

خوشبختانه آلوبخارا دارای هیچ گونه عارضه جانبی نمی باشد.

شعر در مورد دکتر چمران

شعر در مورد دکتر چمران

شعر در مورد دکتر چمران ,شعری در مورد شهید چمران,شعر در باره شهید چمران,شعری درباره شهید چمران,شعر درباره ی شهید چمران,شعر دکتر چمران,شعر شهید دکتر چمران,شعر در مورد دکتر چمران,شعری در مورد شهید چمران,شعر در باره شهید چمران,شعر درباره ی دکتر چمران,شعر کودکانه در مورد دکتر چمران,شعر مفهومی در مورد دکتر چمران,شعرهای کودکانه در مورد دکتر چمران

شعر در مورد دکتر چمران

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد دکتر چمران برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

مردی به ازای شرف

به تُردی ساقه انجیر

صخره‌ای زیر آب

صلابت آرام مستتر

خشونت در بازوانش به استراحت می‌نشست

تا راست‌تر بایستد

شعر در مورد دکتر چمران

دست‌های نوازشش گربه‌ها را پلنگی می‌آموخت

با چشمانی صبور و سمور

تندیس عمل و امل

و چون تندیس، آرام

بی‌ادعا چون باران؛

به سادگی آب از ناودان‌ هر دل، جاری

و شاهین، بر برج بیداری،

با پرواز و نگاه کبوتران

میان بسته و بازوان گشاده،

در هودج عشقی سرخ

از حریر خون گذشت

شعری در مورد شهید چمران

نام تو در آمیخته با سوسنگرد

دارد با خود عشق تو را سوسنگرد

چمران بزرگ! با غمت هر شب و روز

می‌ریزد اشک، بی‌صدا سوسنگرد

شعر در باره شهید چمران

ای کاش رها ز نام و از نان باشیم

مانند نسیم در بهاران باشیم

آن‌روز که هرکسی رفیقی دارد

ای کاش که همنشین چمران باشیم

شعری درباره شهید چمران

در راه خدا گذشت از جان، چمران

آغوش گشود بر شهیدان، چمران

دهلاویه پرسید که این مرد که بود؟

گفتند فرشتگان که چمران، چمران

شعر درباره ی شهید چمران

هر ابر که در هواست باران نشود

هر دلداده لایق جانان نشود

در سینه شراری از صفا باید داشت

هر مرد که مصطفای چمران نشود

شعر دکتر چمران

آن کس که شهادت‌طلب از ما می‌کرد

پیوسته ره عشق تمنا می‌کرد

آن کس که چو می‌دید روان اشکی

بی‌هیچ درنگیش مداوا می‌کرد

شعر شهید دکتر چمران

آن کس چو مردان غیور اسلام

آن ناخلفان را همه رسوا می‌کرد

آن کس که به جبهه روبروی کفار

با توپ و تفنگ این همه غوغا می‌کرد

شعر در مورد دکتر چمران

آن کس که به غرب و گوشه‌هایی ز جنوب

نامش همه جا همهمه بر پا می‌کرد

اکنون به مزارش همه گردیم همه

مشغول دعا و ذکر و وردیم همه

شعری در مورد شهید چمران

آن کس که به جبهه‌های غرب ایران

پیوسته گذشته بود هم از دل و جان

آن کس که میان موج و خون و آتش

رویید چو سرخ لاله اندر گلدان

شعر در باره شهید چمران

آن کس که بجنگید بسی با کفار

در شرق فلسطین و جنوب لبنان

آن کس که شهید گشته اکنون اینسان

بوده است عصاره بلوغ و ایمان

شعر درباره ی دکتر چمران

آن کس که که نهاده در کفش عمر عزیز

جان داده به راه ملک و دین و ایران

اکنون به مزارش همه گردیم همه

مشغول دعا و ذکر و وردیم همه

شعر کودکانه در مورد دکتر چمران

ای تنهای من

ای گمشده ی جهان

ای مرغ پر و بال شکسته

ای طایر بلند پرواز قدس

سرود تنهایی من

نثار تو باد

من نیز طایر قدسم

که در این خراب آباد گرفتار آمده ام

مرغی پر و بال شکسته ام

که در وادی عدم گم گشته ام

آتشی مقدس در قلبم زبانه می کشد

روحم به امید معراج به پرواز در می آید

می جوشم می خروشم

شعر مفهومی در مورد دکتر چمران

تو را در ارتفاع عشق دیدم

دو دستت در قنوتی عارفانه

لبانت گرم گلبانگ مناجات

به کوی وصل می‌رفتی شبانه

تو را دیدم به نرمی چون کبوتر

به بام عشق و خون، پر می‌کشیدى

سوار باره معراج بودى

سبوی نور را سر می‌کشیدى

شعرهای کودکانه در مورد دکتر چمران

تو را دیدم، تو را در هیئتی سرخ

درون هودجی از نور بودى

ملایک هم‌رکابان تو بودند

ولی افسوس، از من دور بودى

تو را دیدم، ‌تو را ای گُرد عاشق!

که با تیغ و دعا هم‌راز بودى

نگاهت راوی فتح و ظفر بود

به اوجِ عشق، در پرواز بودى

تو را دیدم، ‌تو را ای سرخ پیروز!

که روزی‌خوار خوان عشق بودى

دلت روشن‌ز انوار یقین بود

شهادت را تبسّم می‌نمودى

تو را دیدم، ردای زخم بر دوش

و یک شب ناگهان در خون شکفتى

ز خونت صبحدم، خورشید رویید

در آغوش سحر، آرام خفتى

شعر در مورد دکتر چمران

بیشتر بخوانید :

گلچین زیباترین شعر در مورد خواب

گلچین زیباترین شعر در مورد هجران

گلچین زیباترین شعر در مورد استقلال

گلچین زیباترین شعر در مورد سربازی

گلچین زیباترین شعر در مورد چوپان

مارچوبه و دیابت

تاثیر مصرف مارچوبه و دیابت به همراه خواص این گیاه

مارچوبه و دیابت ، مارچوبه دیابت ، مصرف مارچوبه و دیابت ، تاثیر مارچوبه در دیابت ، مصرف مارچوبه در دیابت ، مارچوبه برای دیابت ، مارچوبه در دیابت ، مصرف مارچوبه برای درمان دیابت

مارچوبه و دیابت ، مارچوبه دیابت ، مصرف مارچوبه و دیابت

در این مطلب از سایت جسارت به خواص مارچوبه و دیابت می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

مارچوبه و دیابت

محققان انگلیسی می گویند، مارچوبه می تواند سلاح جدیدی برای مقابله با دیابت باشد.
مصرف منظم این گیاه باعث کنترل میزان قندخون و افزایش تولید انسولین در بدن می شود.
  انسولین، هورمونی است که در جذب گلوکز به بدن کمک می کند.
دیابت نوع۲ دارای علایمی چون خستگی مفرط، تشنگی و تکرار ادرار است.
این بیماری باعث می شود فرد مبتلا بیشتر از دیگران در معرض خطر حمله قلبی، کوری و قطع عضو قرار گیرد.
اما در صورت تشخیص به موقع، می توان آن را با برنامه غذایی و دارو کنترل کرد.

این بیماری که قبلاً در میانسالی بروز می کرد، امروزه در نوجوانان و جوانان هم دیده می شود و باعث نگرانی پزشکان شده است.

آزمایش هایی که روی نمونه های آزمایشگاهی در دانشگاه کراچی پاکستان انجام گرفته است، نشان می دهد،دوز پایین مارچوبه باعث کاهش میزان قندخون می شود و دوز بالا از عصاره این گیاه باعث می شود پانکراس انسولین تولید کند.

مصرف مارچوبه و دیابت

اسپراقس، اسفراغس، یرامیغ، صفوف، صم دهم ، الاملک، مار گیاه، جمس،

اسفرک، هرموع، ماردوا، هیون، هلگون، نخوشی، کشک مار، جنجل، سفرج.

ریشه تاریخی این گیاه پر خاصیت علفی به 6000 سال قبل بر می گردد.

این گیاه علفی که طول آن بعضا به یک و نیم متر هم می رسد از شمال غرب اروپا و بعد از آن به جنوب غرب آسیا رفته و

خصوصا در قفقاز و غرب سیبری دارای طرفداران فراوانی است.

در ایران نیز در مازندران ،کرمانشاه،اراک و آذربایجان شرقی و غربی و … ،کاشته می شود.

بیشتر بخوانید :

خواص و مضرات درمانی گیاه مارچوبه و بدنسازی برای شکم

خواص درمانی آلو خورشتی و دیابت و کنترل قند خون

آلو زرد و دیابت

آیا از مضرات جوز هندی در صورت مصرف زیاد اطلاع دارید؟

مارچوبه و دیابت ، مارچوبه دیابت ، مصرف مارچوبه و دیابت

مارچوبه ادرار آور است چرا که منبع بسیار خوبی از پتاسیم(202 میلی گرم در 100 گرم آن)

و مقدار کمی سدیم (2 میلی گرم در 100 گرم آن) است. این خاصیت مُدر بودن مارچوبه به تنظیم فشارخون کمک می کند.

تاثیر مارچوبه و دیابت

مواد آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی موجود در مارچوبه، بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند

دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی را متوقف می‌کنند. مقادیر بالای ویتامین‌ های گروه B در مارچوبه،

مسئول اثرات ضددیابتی این گیاه می‌باشند. ویتامین‌های گروه B که در مارچوبه به فراوانی یافت می‌شوند

، ویتامین‌های گروه B نقش مهم و کلیدی را در متابولیسم قندها و نشاسته ایفا می‌کنند و

برای مدیریت مناسب قند خون ضروری می‌باشند.

مصرف مداوم این گیاه که هر روز هم طرفداران زیادی پیدا می کند می تواند باعث کنترل قند خون شود.

گفتنی است مارچوبه باعث تولید بیشتر انسولین در بدن می شود و هورمون انسولین نقش مهمی در جذب گلوکز بدن ایفا می کند.

مارچوبه و دیابت ، مارچوبه دیابت ، مصرف مارچوبه و دیابت

ویتامین ها و مواد معدنی – مارچوبه منبع بسیار خوبی از ویتامین B6، کلسیم، روی و منیزیم است .

مارچوبه سبزی است که دارای مقادیر نسبتا بالایی از بتا کاروتن، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، تیامین،

ریبوفلاوین، روتین، نیاسین، اسید فولیک، آهن، فسفر، مس، پتاسیم، سلنیوم و منگنز می باشد.

فیبر غذایی – مارچوبه بسیار غنی از فیبر غذایی است . هر وعده یک صد گرم مارچوبه حاوی حدود 2.1 گرم فیبر در رژیم غذایی می باشد.

خواص مارچوبه و دیابت

مارچوبه نوعی گیاه گلدار است که در بیشتر در نواحی آفریقایی رشد پیدا می کند که

این گیاه علاوه بر جنبه زیبایی برگ ها که برای تزیین استفاده می شود دارای خواص سلامتی و

درمانی می باشد که در این مقاله شما را با فواید مارچوبه آشنا می نماییم.مارچوبه گیاهی است علفی و

چند ساله که ارتفاع آن تا چند متر می‌رسد و دارای شاخه‌های نسبتا چوبی و صاف است .

مارچوبه بصورت وحشی در اکثر نقاط دنیا می‌روید برگ‌های آن فلسی شکل بوده که

از کنار آنها شاخه‌هایی باریک و دراز و سبز رنگ بصورت دسته‌های 3 تا 8 تائی خارج می‌شود.

مارچوبه و دیابت ، مارچوبه دیابت ، مصرف مارچوبه و دیابت

اگر شما به مارچوبه حساسیت دارید نباید بخورید. افرادی که حساس به سبزیجات دیگر متعلق به خانواده Liliaceae

( مانند پیاز، سیر و موسیر ) هستند باید با احتیاط مصرف کنند زیرا آنها در معرض خطر بالاتری از آلرژیک به مارچوبه هستند.

بارداری و شیردهی: مارچوبه برای استفاده در مقادیر دارویی در دوران بارداری مناسب نیست.

مارچوبه و دیابت

بیشتر بخوانید :

معرفی چند نوع ماسک عسل برای رهایی از جوش های سرسیاه

فواید و خواص سرکه در طیور و پرندگان و مرغداری ها چیست

آیا استفاده از سرکه بالزامیک حلال است؟ از نظر مراجع تقلید

خواص انگور در بارداری و حاملگی برای سلامت مادر و جنین

خواص زالزالک

خواص زالزالک

خواص زالزالک ،خواص زالزالک قرمز،خواص زالزالک در بارداری،خواص زالزالک سیاه،خواص زالزالک کوهی،خواص زالزالک زرد،خواص زالزالک چیست؟،خواص زالزالک برای زنان باردار،خواص زالزالک برای بارداری،خواص زالزالک در طب سنتی،خواص زالزالک قرمز،خواص دارویی زالزالک قرمز،خواص زالزالک وحشی قرمز،خواص زالزالک در دوران بارداری،خواص دارویی زالزالک کوهی،خواص زالزالک برای زن باردار،فواید زالزالک برای زن باردار،خواص زالزالک دردوران بارداری،خواص زالزالک طب سنتی

خواص زالزالک

آشنایی با خواص زالزالک قرمز سیاه کوهی زرد در بارداری در سایت جسارت.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد میوه زالزالک و خواص آن صحبت کنیم.زالزالک دارای انواع متنوعی است و ما نام زالزالک زرد و زالزالک قرمز و زالزالک سیاه و زالزالک وحشی را شنیده ایم.زالزالک می.ه خاصی است و فواید فراوانی دارد.امیدواریم که با خواندن این مطلب اطلاعات مفیدی نصیبتان شود

خواص درمانی زالزالک چیست؟

در فصل پاییز می توانید زالزالک را مصرف کنید.زالزالک گیاهی از خانواده رز است که سرشار از ویتامین های گروه B و ویتامین C می باشد. زالزالک یکی از گیاهان دارویی بسیار قدیمی در اروپا است. گل، برگ و میوه زالزالک همگی مصارف درمانی دارند. مواد شیمیایی موثر موجود در زالزالک عبارت اند:از فلاوونوئیدها، آنتوسیانیدین ها، پروآنتوسیانیدین ها و … که همگی از آنتی اکسیدان های بسیار موثر و قوی می باشند که حساسیت رگ های خونی را کاهش می دهند و از آسیب عوامل مخرب ایجادکننده اکسیداسیون (مانند آلودگی ها، دود سیگار، مواد شیمیایی موجود در غذاها و…) در رگ ها جلوگیری می کنند. فعالیت این انتی اکسیدان ها،میزان گرفتگی عروق کاهش می یابد و غذا رسانی به سلول های قلبی تسهیل می شود، در نتیجه منجر به بهبود جریان خون قلبی و نهایتاً بهتر شدن عملکرد ماهیچه های قلب می گردد که خستگی را کاهش می دهد و بسیاری از دردهای آنژینی را تسکین می بخشد.

خواص زالزالک چیست؟

مصرف زالزالک برای بیمارن دیابتی مفید است، مصرف خوراکی زالزالک در دیابت قندی باعث کاهش گلوکز و کلسترول می‌‌شود. میوه زالزالک محرک، قابض، ملایم، مقوی معده و باز کننده گرفتگی‌ها است. همچنین برای تنظیم عمل روده مفید است. این میوه، ضد خونریزی، تب بر و ضد تشنج است. هسته زالزالک، اسهال را برطرف و از احتلام شبانه جلوگیری می‌کند. از خواص زالزالک، تنظیم فشار خون، تقویت قلب، ورم آئورت و رفع نگرانی، بی خوابی و سرگیجه است، به این منظور هر روز 40 گرم از گل زالزالک را در یک لیتر آب جوش دم کرده و بنوشید. گل زالزالک، داروی مفیدی برای دوران یائسگی به شمار می‌رود و ضد اسپاسم است. دم‌کرده این گیاه دارویی از لختگی خون، بروز تشنج و چاقی جلوگیری می‌کند. غرغره آب جوشانده گل زالزالک، تورم و جراحات مخاط دهان و گلو را برطرف می‌کند، هچنین جوشانده برگ این گیاه، برفک دهان را بهبود، درد گلو و آنژین را درمان می‌کند. بهبود و معالجه سالک از دیگر خواص گیاه زالزالک بوده، بدین منظور،200 گرم از برگ این گیاه را در یک لیتر آب بسیار بجوشانید تا آب آن کم بشود و پس از ته نشین شدن، آن را هر روز بر پوست بمالید. مصرف میوه زالزالک، کمبود ویتامین ث بدن را تأمین می‌کند. جهت رفع سوءهاضمه و اسهال، توصیه شده است آن را سوزانده و مصرف نمایید. زالزالک به دلیل آن که دارای مقدار زیادی تانن است، بسیار قابض بوده و می‌توان آن را جهت درمان اسهال‌های خونی به کار برد. ویتامین B و C موجود در زالزالک هنگام استفاده باعث کاهش چربی و کلسترول خون می‌شود. کاهش کلسترول بد خون از دیگر خواص زالزالک بوده، به طوریکه مصرف این میوه، کلسترول بد را در جریان خون کاهش داده و همچنین منجر به کاهش تولید کلسترول در کبد افرادی که رژیم غذایی سرشار از کلسترول دارند، می‌شود. سرکه زالزالک از عوامل اصلی کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید در بدن می‌باشد. از مهمترین خواص زالزالک، کمک به کاهش وزن و لاغری است، مصرف این میوه، در فرایند سوزاندن چربی‌ها موثر بوده و کالری اضافی تحمیل‌ شده بر بدن را از بین می‌برد. خوردن چای زالزالک آرام بخش است؛ بنابراین افرادی که دچار مشکلات بی‌خوابی و انقباضات مکرر عضلانی می‌شوند، میتوانند از آن استفاد کنند. زالزالک ضد اسکلروز است و مصرف آن برای تقویت معده بسیار مفید است. مصرف میوه نارس و کال زالزالک، در بهبود و رفع التهاب معده و صفرا موثر است.

بیشتر بخوانید :

خاصیت میوه زالزالک

درست کردن جوانه ماش

نگهداری آلو خورشتی

زالزالک و دیابت

خواص چای زالزالک

* چای زالزالک آرام بخش است؛ بنابراین افرادی که از بی خوابی رنج می برند و یا دچار انقباضات مکرر عضلانی می شوند بهتر است این نوشیدنی را بیشتر مصرف کرده و آن را جایگزین چای در محل کار خود کنند. * این دم نوش خوش عطر، کمترین خطر را برای مصرف کنندگان دارد و برای افرادی که از افزایش فشارخون رنج می برند، مفید است. * مصرف منظم چای زالزالک برای افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند نیز مفید است و به بهبود خون رسانی به قلب کمک می کند. * پژوهش ها بیانگر این است که چای زالزالک تقویت کننده مؤثری برای قلب است، از همین رو به بهبود بی نظمی های ضربان قلب و بسیاری از اختلالات مربوط به آن کمک می کند. * تقویت عضلات عروق، کاهش احتمال تشکیل لخته و پیشگیری از سکته قلبی از دیگر خواص این میوه است که به دم کرده زالزالک نسبت داده می شود. *مصرف روزانه یک فنجان چای زالزالک بدن را در برابر تنش های روحی مقاوم کرده و به کنترل دلواپسی ها کمک می کند. * چای زالزالک در تنظیم عملکرد دستگاه گوارش نیز مؤثر است و علاوه بر تنظیم میزان کلسترول خون، به کاهش علائم بیماری اسهال کمک می کند؛ در واقع میوه زالزالک بسیار قابض است. * آنتی اکسیدان های فراوان موجود در چای زالزالک، بدن را در برابر رادیکال های آزاد مقاوم کرده و احتمال آسیب در برابر سموم محیطی از جمله دود سیگار، آلودگی هوا، اشعه ماوراءبنفش خورشید و دیگر اشعه های مضر کاهش می دهد. * زالزالک ضد اسکلروز است و مصرف آن برای تقویت معده بسیار مفید است.

خواص گل زالزالک چیست؟

جالب است بدانید کهگل زالزالک اندکی معطر است و قبل از آن که غنچه اش کاملاً باز شود، برای مصرف داروسازی، می چینند. این گل ضد تشنج است و حرکات نامنظم قلب را تنظیم می کند و داروی مفید و خاصی برای ضد تپش قلب و ضربان شدید آن است.

چگونه چای زالزالک درست کنیم

اگر چه در بسیاری از مناطق، چای زالزالک به صورت کیسه ای و آماده در دسترس مردم قرار دارد، اما تهیه این نوشیدنی از میوه تازه همراه با طعم خوش، خواص بیشتری دارد؛ به این ترتیب که با افزودن یک تا دو قاشق غذاخوری میوه خرد شده زالزالک به یک فنجان آب جوش، پس از 10 تا 15 دقیقه، این دم کرده گیاهی آماده مصرف است. از آنجا که گل و برگ های این میوه نیز خواص فراوانی دارد، افزودن یک قاشق برگ و گل خشک شده زالزالک به چای آن توصیه می شود.

خواص زالزالک برای بیماری های قلبی

عصاره برگ ها، گل و میوه این گیاه باعث افزایش انقباض ماهیچه های قلبی و ضربان قلب می شود. مطالعات نشان می دهد مصرف زالزالک باعث افزایش جریان خون و بهبود دردهای آنژینی (درد در ناحیه قفسه سینه) می گردد؛ زیرا علت دردهای آنژینی عدم دریافت خون سرشار از اکسیژن توسط قلب است؛ و مواد شیمیایی موثر موجود در زالزالک با افزایش جریان خون عروق کرونر قلبی، اکسیژن مورد نیاز این سلول ها را تامین و از این دردها جلوگیری می کنند. در ضمن زمانی که قلب توانایی خود برای پمپاژ خون به سمت اعضای بدن را از دست می دهد که در اکثر مواقع به علت سکته قلبی می باشد، مصرف زالزالک بسیار مناسب است.

مضرات زالزالک چیست؟

استفاده از زالزالک همزمان با مصرف داروهای قلبی، فشارخون و گوارشی باعث تشدید بیماری می‌شود. همچنین مصرف زیاد این گیاه باعث بروز عوارضی مانند سرگیجه، سردرد، تهوع، خواب آلودگی و تپش قلب در افراد می‌شود. مصرف زالزالک در دوران بارداری و شیردهی بایستی با احتیاط همراه باشد و استفاده از هسته این میوه به دلیل سمی بودن و بروز آسیب جدی به بدن، بایستی زیر نظر پزشک باشد.

خواص زالزالک

بیشتر بخوانید :

کشمش و چاقی

چای به لیمو و زیرفون

مضرات کاکائو

نارگیل

ورم روده نشانه چیست

علایم و علت ورم روده نشانه چیست و مشکلات کولیت روده

ورم روده نشانه چیست ,نشانه های ورم روده چیست,ورم روده چیست,التهاب روده چیست,علائم ورم روده چیست,علایم ورم روده چیست,ورم روده بزرگ چیست,درمان ورم روده چیست,دلیل ورم روده چیست,عوارض ورم روده چیست,ورم روده نشانه چیست,التهاب روده چیست,علت ورم روده چیست,علایم ورم روده چیست,التهاب روده چیست؟,التهاب روده بزرگ چیست,علت التهاب روده چیست,علائم التهاب روده چیست,بیماری التهاب روده چیست؟,علت التهاب روده بزرگ چیست,التهاب روده ای چیست,علاعم التهاب روده چیست,التهاب روده کوچک چیست,علت ورم روده چیست

ورم روده نشانه چیست , نشانه های ورم روده چیست , ورم روده چیست , التهاب روده چیست

در ادامه این مطلب با عوارض و اینکه ورم روده نشانه چیست آشنا خواهید شد همچنین به روش های درمان این بیماری در این مطلب اشاره شده است .

هدف درمان‌های پزشکی در بیماری IBD، این است که پاسخ التهابی ناهنجار سرکوب شود تا بافت لوله‌ی گوارش فرصتی برای بهبود داشته باشد. زمانی که این بهبودی حاصل شود به تبع آن باید شاهدِ از بین رفتن علائم اسهال و درد شکمی باشیم. زمانی که علائم تحت کنترل درآمدند، درمان پزشکی تمرکز خود را روی کاهش دفعات عود بیماری و حفظ دوره‌ی خاموشی بیماری قرار می‌دهد.  پزشکان معمولا برای درمان IBD داروها را به صورت مرحله‌به‌مرحله تجویز می‌کنند. در شیوه‌ی مرحله‌ای ابتدا داروهای کم‌ضررتر یا داروهایی که دوره‌ی مصرف کوتاه‌تری دارند تجویز می‌شوند؛ اگر این داروها تسکین مورد نظر را فراهم نکرد داروهای مرحله‌ی بالاتر استفاده می‌شوند.

ورم روده نشانه چیست

اصطلاح بیماری روده‌ی التهابی یا به اختصار آی‌بی‌دی (IBD: Inflammatory Bowl Disease) به گروهی از بیماری‌های التهاب‌زا گفته می‌شود که روده را درگیر می‌کنند. گمان غالب بر این بوده است که التهاب روده نوعی بیماری خودایمنی است، اما تحقیقات نشان می‌دهند که التهاب مزمن روده ممکن است نه به دلیل حمله‌ی دستگاه ایمنی به خود بدن، بلکه به علت حمله‌ به ویروس‌ها و باکتری‌های بی‌ضرر یا غذای موجود در روده‌ها باشد که التهاب و به‌دنبال آن آسیب روده را ایجاد می‌کند. التهاب زخم‌شونده‌ی روده‌ی بزرگ یا کولیت اولسراتیو (UC: Ulcerative Colitis) و بیماری کرون (Crohn’s disease) دو بیماری جدی از بیماری‌های التهابی روده هستند. کولیت اولسراتیو محدود به پس‌روده یا روده‌ی بزرگ است. اما بیماری کرون می‌تواند هر قسمتی از لوله‌ی گوارش، از دهان تا مقعد، را درگیر کند؛ گرچه معمولا انتهای روده‌ی کوچک یا روده‌ی بزرگ یا هر دو را درگیر می‌کند.  اگر دچار IBD باشید، می‌دانید که معمولا این بیماری با شدت و ضعف دوره‌ای همراه است. زمانی که التهاب شدید وجود دارد، بیماری فعال است و علائم ظهور می‌کنند. زمانی که میزان التهاب خفیف باشد یا التهابی وجود نداشته باشد، فرد علامتی ندارد و گفته می‌شود که بیماری خاموش شده است.

بیشتر بخوانید :

گل گاوزبان و سرماخوردگی

زردچوبه در غذای کودک

خواص بوییدن گل نرگس

خواص زرشک برای پوست

ورم روده نشانه چیست , نشانه های ورم روده چیست , ورم روده چیست , التهاب روده چیست

درمان معمولا با آمینوسالیسیلات‌ها (aminosalicylates) آغاز می‌شود که داروهای ضدالتهاب شبیه به آسپرین هستند: سولفاسالازین یا آزولفیدین (sulfasalazine / Azulfidine)؛ اولسالازین یا دیپنتوم (olsalazine / Dipentum)؛ بالسالازید یا کولازال (balsalazide/ Colazal)؛ مسالامین یا آساکول/ لیالدا/ پنتاسا/ آپریسو (mesalamine/ Asacol, Lialda, Pentasa, Apriso).  مسالامین (مزالازین، مسالازین) نام‌های مختلف دارویی هستند که به‌صورت خوراکی، شیاف مقعدی یا تنقیه برای درمان کولیت اولسراتیو به کار می‌رود.

نشانه های ورم روده چیست

بیماری التهاب روده دلیل مشخصی ندارد. برخی از عوامل یا ترکیبی از آنها (باکتری‌ها، ویروس‌ها، پادتن‌ها) سیستم ایمنی بدن را برای ایجاد واکنش التهابی در دستگاه گوارش فعال می‌کنند. تحقیقات اخیر ترکیبی از عوامل مانند وراثت، ژن‌ها، و/یا عوامل محیطی را در پیدایش بیماری التهاب روده مؤثر می‌دانند. همچنین این احتمال وجود دارد که بافت بدن، خود این واکنش خودایمنی را برانگیخته کند. دلیل بیماری التهاب روده هرچه باشد، واکنش‌های کنترل‌نشده‌ی التهاب‌زا ادامه پیدا می‌کنند و به دیواره‌ی روده‌ای آسیب می‌زنند؛ این وضعیت منجر به اسهال و درد شکمی می‌شود.

ورم روده نشانه چیست , نشانه های ورم روده چیست , ورم روده چیست , التهاب روده چیست

     اینفلکسی‌ماب یا رمی‌کید (Infliximab/ Remicade)؛ اینفلکسی ماب-‌dyyb یا اینفلکترا (infliximab-dyyb/ Inflectra)، داروی بیوژنریک رمی‌کید.  این دو، داروهای تأییدشده‌ی سازمان غذا و داروی امریکا (FDA)، برای درمان موارد متوسط تا شدید بیماری کرون در صورت اثربخش نبودن داروهای معمول، هستند. آنها به دسته‌ داروهایی تعلق دارند که به عنوان ضد TNF شناخته می‌شوند. TNF: tumor necrosis factor به معنی عامل نکروز تومور است. TNF توسط گلبول‌های سفید بدن تولید می‌شود و اعتقاد بر این است که در تخریب بافتی ایجاد شده در بیماری کرون نقش دارد.

ورم روده چیست

مانند سایر بیماری‌های مزمن، در بیماری التهاب روده (IBD) بیمار دوره‌های افت و خیز بیماری را تجربه می‌کند. با شدت گرفتن بیماری علائم ظاهر می‌شوند، با تخفیف علائم گفته می‌شود بیماری فروکش کرده و با ناپدید شدنِ علائم، سلامتی بازگشته است. علائم التهاب روده می‌توانند خفیف تا شدید باشند و شدت علائم معمولا به این بستگی دارد که بیماری کدام بخش از دستگاه گوارش را درگیر کرده باشد. علائم IBD عبارت است از: گرفتگی و درد شکمی؛ اسهال که ممکن است خون‌آلود باشد؛ احساس فوریت شدید برای دفع؛ تب؛ کاهش وزن؛ کاهش اشتها؛ کم‌خونی فقر آهن که در اثر از دست دادن خون ایجاد شده باشد.

ورم روده نشانه چیست , نشانه های ورم روده چیست , ورم روده چیست , التهاب روده چیست

استفاده از جراحی برای درمان بیماری‌های التهابی روده به نوع بیماری بستگی دارد. برای مثال کولیت اولسراتیو را می‌توان با جراحی مداوا کرد زیرا این بیماری به روده‌ی بزرگ محدود می‌شود. زمانی که روده‌ی بزرگ برداشته شود بیماری باز نمی‌گردد. اما با جراحی نمی‌توان بیماری کرون را درمان کرد، با این وجود برخی جراحی‌ها ممکن است در این بیماران انجام بشود. جراحی بیش از اندازه در مبتلایان به بیماری کرون در حقیقت می‌تواند به وخامت بیماری منجر بشود.

التهاب روده چیست

بیماری التهاب روده می‌تواند با مشکلات جدی‌ در سلامتی روده‌ها همراه باشد: خون‌ریزی فراوان از زخم‌ها (اولسرها)ی روده‌ای؛ سوراخ شدگی یا پارگی روده؛ تنگ شدن روده (stricture) و مسدود شدن روده، که در بیماری کرون دیده می‌شود؛ فیستول (مجرای خروجی ناهنجار) و بیماری‌های اطراف مقعد (بیماری‌هایی که بافت اطراف مقعد را درگیر می‌کند)؛ این مشکل بیشتر در بیماری کرون دیده می‌شود تا در کولیت اولسراتیو؛ روده‌ی متسع سمی (مگاکولون سمی) که به اتساع بیش از اندازه‌ی روده‌ی بزرگ گفته می‌شود که می‌تواند زندگی فرد را تهدید کند. این حالت بیشتر در کولیت اولسراتیو دیده می‌شود تا در بیماری کرون؛ سوءِتغذیه. بیماری‌های التهابی روده، به خصوص کولیت اولسراتیو، خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ را افزایش می‌دهند. IBD همچنین می‌تواند روی دیگر اندام بدن اثر بگذارد؛ برای مثال، فرد مبتلا به بیماری‌های التهاب روده ممکن است دچار التهاب مفصل (آرتریت)، مشکلات پوستی، التهاب چشم، اختلالات کلیوی و کبد یا از دست دادن بافت استخوانی شود. مشکلات مفصلی، چشمی و پوستی اغلب در کنار یکدیگر بروز پیدا می‌کنند.

ورم روده نشانه چیست

بیشتر بخوانید :

سرکه بالزامیک و لاغری

زالزالک و یبوست

بهارنارنج و پوست

جوز هندی و پسردار شدن