دانسته هایی که فکر می کنید درست است

دانسته هایی که فکر می کنید درست است

خواص دانسته ها,فواید دانسته ها,دانسته ها درمانی,خاصیت دانسته ها,خواص دانسته ها درمانی,خواص دانسته ها برای پوست,خواص دانسته ها برای مو,خواص دانسته ها برای جوانی,خواص دانسته ها برای بارداری,خواص خوردن دانسته ها,فواید دانسته ها خام,فواید دانسته ها پخته

ویتامین c, لوزالمعده, شکلات تلخ, میزان قند خون

به گزارش بی اس ام اس در زمینه ی سلامتی باورهای غلطی وجود دارد که پایه و اساس علمی ندارد. با این وجود بسیاری از مردم به این باورها اعتقاد دارند.

1- قند مصنوعی آدم را چاق نمی کند

قند مصنوعی این علامت را به مغز میدهد که “همین الان سهمیه قند می رسد”. به همین خاطر لوزالمعده فقط در کمتر از 90 ثانیه انسولین آزاد می کند تا میزان قند خون را ثابت نگه دارد.اما اگر این پیغام «علامت کور» باشد و به جای قند، فقط قند مصنوعی بدون کالری وارد خون شود، انسولین روی قند موجود در خون تاثیر می گذارد و میزان قند خون کاهش می یابد.این فرآیند برای بدن یک معنی بیشتر ندارد: گرسنگی، سریع چیزی خوردن! بدن همچنین متوجه می شود که فریب خورده است و کالری ذخیره شده در جاهای دیگر را مورد استفاده قرار می دهد.

2- خوردن شکلات به طور مداوم از سکته ی قلبی جلوگیری می کند

در حقیقت به لحاظ تجربی اثبات شده است که شکلات تلخ اثر مثبتی روی رگ ها دارد. البته ما باید هر سه ساعت 100 گرم شکلات تلخ بخوریم تا اثر مداوم آن را از طریق فالونوئیدهای باارزش به دست بیاوریم.

3- روزانه باید حداقل 2 لیتر آب خورد

8 لیوان آب یا حداقل 2 لیتر مایعات در روز. این سفارشی است که دکترها همیشه به مریض هایشان می کنند. دانشمندان اما در مطالعات جدید، دلیل پزشکی ای برای آن پیدا نکردند که بدن به این حجم بالای آب احتیاج داشته باشد.دراین باور همچنین میزان آبی که مواد خوراکی دارند فراموش شده است. بیش از همه میوه ها و سبزیجات دارای مایعات فراوانی هستند. همچنین چای و قهوه و دیگر نوشیدنی ها را نیز نباید از یاد برد.

ویتامین c, لوزالمعده, شکلات تلخ, میزان قند خون

4- مرکبات بیشترین ویتامین C را دارا هستند

این مطلب درست است که پرتقال, لیموترش و … مهمترین ویتامین C را دارا هستند. اما میوه های دیگری نیز هستند که از این جهت از مرکبات بهتر هستند. برای مثال کیوی و توت فرنگی. جالب اینجاست که انگور فرنگی سیاه (blackcurrant) حتی چهار برابر بیشتر ویتامین C دارد.

5- قندِ زیاد بچه ها را پیش فعال می کند

پژوهشگران بر اساس 12 مطالعه ی علمی عنوان می کنند که هیچ رابطه ای میان تغذیه ای با قند زیاد و بیش فعالی وجود ندارد. در عین حال این مطالعات توانست این نظریه را که کودکان بیش فعال مواد قندی بیشتری می خورند، رد کند.

6- در زمستان بدون کلاه نیمی از گرمای بدن از دست می رود

در زمستان باید از کلاه استفاده کرد، در غیر این صورت بدن “40 تا 45 درصد از گرمای خود” را از دست میدهد. در واقع مطالعات جدید نیز تایید می کنند که هرجایی از بدن که پوشیده نباشد باعث از دست رفتن گرما می شود.اما 40 تا 45 درصد از بدن ما به اندازه ی پاهای ماست. بنابراین برای اینکه بدن این مقدار گرما را از دست ندهد باید گفته می شد در زمستان باید شلوار پوشید نه کلاه به سر گذاشت.

7- مطالعه در نور کم به چشم ضرر می رساند.

فرقی نمی کند که نور شمع باشد یا نور ضعیف چراغ خواب، خیلی ها فکر می کنند که مطالعه کردن در نور کم چشمشان را بسیار خسته می کند و باعث آسیب به آن می شود.اما تا به حال برای این باور یافته ای علمی به دست نیامده است. در حقیقت مطالعه در نور بسیار کم می تواند باعث خستگی چشم ها بشود که پس از کمی استراحت این خستگی از بین می رود.

8- آوکادو باعث چاقی می شود

آوکادوها بسیار مفید هستند. علیرغم اینکه 80 درصد از آن را چربی تشکیل می دهد اما باعث چاقی نمی شوند و افزون براین 6 برابر بیشتر از قند و پروتئین، انرژی تولید می کنند.آوکادو این انرژی را بدون سوخت وسازهای مضر و بدون باقی گذاردن اسیدهای سمی، برای بدن تهیه می کند. آوکادوها مخصوصا سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع شده هستند. علاوه بر این آوکادوها پر از پتاسیم، کلسیم و آهن و همچنین ویتامین های B و ویتامین E هستند

منبع:asriran.com

دانسته هایی که فکر می کنید درست است

چطور دندان‌ درد را آرام کنیم؟

چطور دندان‌ درد را آرام کنیم؟

دندان‌ درد,بیماری دندان‌ درد,دندان‌ درد در بارداری,علائم دندان‌ درد,درمان دندان‌ درد,درمان دندان‌ درد با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان دندان‌ درد,دندان‌ درد را چگونه درمان کنیم,دندان‌ درد در کودکان,دندان‌ درد در بزرگسالان,دندان‌ درد در نوزادان,دندان‌ درد در بهار,دندان‌ درد در تابستان,دندان‌ درد در پاییز,دندان‌ درد در زمستان,آشنایی با دندان‌ درد,همه چیز در مورد دندان‌ درد,دندان‌ درد واگیردار است,دندان‌ درد و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان دندان‌ درد

 دندان درد,آرام کردن درد دندان,قرص دندان درد,درمان دندان درد

چطور دندان‌درد را آرام کنیم؟

به گزارش بی اس ام اس با وجود آن که داروهای زیادی برای آرام کردن دندان درد وجود دارد، ولی باید گفت این درد به راحتی قابل تحمل نیست.گاهی شما نوشیدنی سرد یا گرمی می‌خورید و ناگهان از درد دندان منقلب می‌شوید، یا خوردن شیرینی شما را برای لحظاتی دچار دندان‌درد می‌کند. برخی از مردم هم به خاطر مشکلات سینوسی، دندان درد می‌گیرند و آن زمانی است که تنها دندان‌های بالای آنان درد می‌گیرد.گاهی اوقات هم ساییده شدن دندان، شما را به دندان درد می‌اندازد که در این صورت معمولا حساس شدن دندان برایتان مشکل ساز شده و باعث درد می‌شود.برخی از انواع این دندان دردها احتیاج به رسیدگی فوری دارند.دندان دردهایی که شما را نیمه‌ی شب از خواب بیدار می‌کنند و یا حتی کارایی روزانه شما را به حد صفر می‌رسانند، آن دسته از مشکلاتی هستند که باعث می‌شوند شما سریعا به دندانپزشک مراجعه کرده و تقاضای کمک کنید. این دردها معمولا به دلیل رسیدن چرک (عفونت) به عصب دندان رخ می دهند.دندان‌درد می‌تواند در اثر شکستگی دندان، عفونت لثه و دندان، آبسه ریشه دندان به‌علت گسترش پوسیدگی دندان (حتی پرشده) به داخل قسمت مرکزی دندان اتفاق بیفتد.در صورتی‌که لثه‌ی نزدیک دندان، قرمز، متورم و دردناک باشد و یا اینکه حفره دندان قابل دیدن باشد، علت دندان‌درد واضح است.اگر به کانون درد مشکوک بودید، ضربه زدن آرام با دسته یک قاشق موجب درد شدید در دندان درگیر می‌شود.برای کاهش درد دندان، آسپیرین را روی دندان‌تان نگذارید، بلکه آن را با آب بخورید. گذاشتن آن روی لثه می‌تواند آن را زخم کند که بهبود آن 3 تا 4 روز طول می‌کشد.

کارهایی که می‌توانیدبرای آرام کردن دندان درد انجام دهید:

درمان دندان درد-ما به شما خواهیم گفت که قبل از رسیدن به مطب دندانپزشکی، چه کارهای را برای کاهش دندان درد تان انجام دهید:-دو عدد قرص ایبوپروفن با هم بخورید. در میان مسکن‌ها، این دارو برای کاهش دندان درد مناسب‌تر است.- از اسپری‌های بی‌حسی برای دندان درد استفاده کنید. آنها می‌توانند برای مدتی روی اعصاب دندانتان تاثیر بگذارند تا بتوانید خود را به پزشک برسانید.

 دندان درد,آرام کردن درد دندان,قرص دندان درد,درمان دندان درد

دندان درد

 – مقدار یخ را داخل یک کیسه نایلونی بریزید و روی صورت خود، جایی که درد می کند، بگذارید.- نگه داشتن آب یخ در دهان نیز ممکن است کمک‌تان کند، اما اگر دیدید باعث درد بیشتر داندانتان شد، از آن صرفنظر کنید.- سرتان را بالا نگه دارید. با این کار از فشار وارده به دندانتان کاسته می‌شود.- دهانتان را بشویید. گاهی اوقات گیر کردن غذا در بین دندان‌ها می‌تواند به اندازه پوسیدگی دندان، دردناک باشد.- به هیچ وجه مواد سرد و گرم یا شیرینی نخورید.-برای آرام شدن دندان درد با تکه‌ای از آدامس دندانتان را بپوشانید.- اگر دندان درد به علت تماس دندان با ترشی، میوه یا بستنی ایجاد شده است، با قرار دادن خمیر دندان بر روی آن، می توان آن را آرام کرد.

کارهایی که نباید برای آرام کردن دندان درد انجام دهید:

– آسپیرین را روی دندان‌تان نگذارید. اگر می‌خواهید حالتان بهتر شود، آن را با آب بخورید. گذاشتن آن روی لثه می‌تواند آن را زخم کند که بهبود آن 3 تا 4 روز طول می‌کشد.- تصور نکنید با قطع شدن درد دندان، مشکل از میان رفته است. مشکل دندانتان را جدی بگیرید و سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید.- از گرما برای تسکین دندان‌درد استفاده نکنید، زیرا آن را بدتر می کند.

 دندان درد,آرام کردن درد دندان,قرص دندان درد,درمان دندان درد

با این کارها از دندان درد پیشگیری کنید:

– کودک باید بعد از دو تا سه سالگی، مرتباً توسط دندانپزشک معاینه شود.- کودک باید دندانش را حداقل یک بار در روز مسواک کند.- اگر در ناحیه‌ای زندگی می‌کنید که، فلوراید به آب اضافه نشده است، مصرف مکمل‌های فلوراید الزامی است. بدین‌منظور با دندانپزشک خود مشورت کنید…/ تبیان

چطور دندان‌ درد را آرام کنیم؟

چه کنیم تا سرطان معده نگیریم ؟

چه کنیم تا سرطان معده نگیریم ؟

سرطان معده,بیماری سرطان معده,سرطان معده در بارداری,علائم سرطان معده,درمان سرطان معده,درمان سرطان معده با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سرطان معده,سرطان معده را چگونه درمان کنیم,سرطان معده در کودکان,سرطان معده در بزرگسالان,سرطان معده در نوزادان,سرطان معده در بهار,سرطان معده در تابستان,سرطان معده در پاییز,سرطان معده در زمستان,آشنایی با سرطان معده,همه چیز در مورد سرطان معده,سرطان معده واگیردار است,سرطان معده و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سرطان معده

چه کنیم تا سرطان معده نگیریم؟

به گزارش بی اس ام اس : سرطان معده از طرق مختلف گسترش می‌یابد. می‌تواند از طریق دیواره خود معده به بافت‌ها و اعضای مجاور راه یابد. همچنین می‌تواند از طریق غدد عروق لنفاوی گسترش یابد. در مراحل پیشرفته نیز می‌تواند از طریق خون، سایر اندام و اعضا را درگیر کند. سرطان معده ناشی از رشد خارج از کنترل‌ سلول‌های‌ بدخیم‌ در معده‌ است. این سرطان از دسته سرطان‌هایی است که طی سالیان و به آرامی ‌رشد می‌کند، ولی قبل از این که سرطان به معنای واقعی ایجاد شود، تغییراتی در لایه‌های معده ایجاد می‌شود. متاسفانه در مراحل ابتدایی علائم چندانی دیده نمی‌شود و شاید به‌همین دلیل، سرطان معده در مراحل ابتدایی به سختی تشخیص داده می‌شود. سرطان معده در مردان 2 برابر زنان دیده می‌شود و در سنین بالاتر از 50 سال بشدت افزایش می‌یابد. سرطان معده از طرق مختلف گسترش می‌یابد. می‌تواند از طریق دیواره خود معده به بافت‌ها و اعضای مجاور راه یابد. همچنین می‌تواند از طریق غدد عروق لنفاوی گسترش یابد. در مراحل پیشرفته نیز می‌تواند از طریق خون، سایر اندام و اعضا را درگیر کند.

نشانه‌های بیماری

از علائم شایع سرطان معده می‌توان به کاهش اشتها، کاهش وزن، کم‌خونی، ‌درد معده، علائم مبهم سوء‌هاضمه مانند آروغ زدن، استفراغ‌ خونی،‌ ‌احساس پری معده حتی پس از خوردن مقادیر اندک غذا، مدفوع‌ سیاه،‌ تهوع و استفراغ، درد بالای‌ شکم‌، سوزش سردل و علائم شبیه به زخم معده اشاره کرد.

درمان

متاسفانه در بیشتر موارد سرطان معده بسیار دیر تشخیص داده می‌شود. در این شرایط میزان‌ بقای‌ 5 ساله‌ حتی‌ در صورت‌ درمان‌، پایین‌ است‌. در مراحل ابتدایی، جراحی و برداشتن تومور اولیه می‌تواند موثر باشد. زمانی که سرطان گسترش یافته باشد می‌توان برای جلوگیری از خونریزی‌های طولانی و انسداد معده از روش جراحی استفاده کرد. شیمی‌درمانی نیز ممکن است در افرادی که سرطان در آنها گسترش یافته باشد، استفاده شود و موثر باشد.

چه کنیم تا سرطان معده نگیریم ؟

استفاده از رادیوتراپی بخصوص همراه با شیمی‌درمانی ممکن است برحسب صلاحدید پزشک استفاده شود. با وجود این که شانس معالجه این بیماری در مراحل پیشرفته کم است باید توجه داشت که هیچ کس نمی‌تواند میزان بهبودی و پاسخ هر فرد را به درمان به طور دقیق پیش‌بینی کند چراکه نوع سرطان و نحوه پاسخ بدن به درمان هر فرد به فرد دیگر می‌تواند متفاوت باشد. در این بین حالات روحی و روانی مناسب می‌تواند در درمان بسیار موثر باشد.

برای پیشگیری

– از کشیدن سیگار خودداری کنید.

– رژیم‌های غذایی شامل غذاهای دودی، گوشتی و نمک اندود را کمتر مصرف کنید.

– به‌ علائم‌ سوءهاضمه‌ که‌ بیش‌ از چند روز طول‌ بکشند، ‌توجه‌ کنید.

– رژیم‌ غذایی‌ مغذی‌ و متعادل‌ را استفاده‌ کنید.

– در صورت لزوم آزمایش‌های‌ سالانه‌ غربالگری‌ را که‌ توسط‌ پزشک‌ توصیه‌ شده‌ انجام‌ دهید.

– استفاده از ماهی و سبزیجات تازه محتوی ویتامینA و C را که احتمال ابتلا به سرطان معده را کاهش می‌دهند فراموش نکنید.

-گوشت قرمز را به اندازه مصرف کنید. استفاده از گوشت قرمز بیش از 13 بار در هفته احتمال سرطان معده را 2 برابر می‌کند بخصوص اگر گوشت به صورت کبابی، پخته شود.

-مصرف نمک وغذاهای سرخ کرده را بسیار محدود کنید و برای پخت غذا از روش‌هایی نظیر بخارپز کردن و پخت در ماکروویو استفاده کنید.

– از مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان نظیر کلم بروکلی، هویج و گوجه فرنگی استفاده کنید.

– مصرف پیاز و سیر، خطر سرطان معده را کاهش می‌دهد.

چه کنیم تا سرطان معده نگیریم ؟

۵ نشانه ی کمبود خواب

۵ نشانه ی کمبود خواب

کمبود خواب,بیماری کمبود خواب,کمبود خواب در بارداری,علائم کمبود خواب,درمان کمبود خواب,درمان کمبود خواب با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان کمبود خواب,کمبود خواب را چگونه درمان کنیم,کمبود خواب در کودکان,کمبود خواب در بزرگسالان,کمبود خواب در نوزادان,کمبود خواب در بهار,کمبود خواب در تابستان,کمبود خواب در پاییز,کمبود خواب در زمستان,آشنایی با کمبود خواب,همه چیز در مورد کمبود خواب,کمبود خواب واگیردار است,کمبود خواب و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان کمبود خواب

۵ نشانه ی کمبود خواب

آیا دچار کمبود خواب هستید ؟

به گزارش بی اس ام اس بدن ما وقتی خسته است علائم زیادی را از خود نشان می دهد . اما برخی از ما آنقدر به نخوابیدن عادت داریم که غافل از این هستیم چه آسیبی دارد به ما می رسد .کمبود خواب چیزی نیست که بتوان آخر هفته آن را جبران کرد . محققان می گویند که هفته ها طول می کشد تا عادت خواب ما به حالت اول برگردد . در اینجا به برخی از علائمی که نشان می دهند باید خواب را در اولویت های اضطراری خود قرار دهیم ، اشاره می کنیم …….

۱) تصمیمات ساده شما را عاجز می کنند

تا دیروقت بیدار می مانید تا برای تعطیلاتی که در پیش دارید جا رزرو کنید و حتی اگر تاریخ و مسافت را هم بدانید ، به کوچکترین جزئیات توجه دارید . باید بلیط بازپرداختی بگیرید ؟ جایتان جلوی پنجره باشد یا در راهرو ؟ الآن ماشین کرایه کنید یا بعداً ؟طبق نظر سین درامند ، پزشک و محقق خواب در دانشگاه کالیفورنیا در ساندیگو، وقتی خسته هستید کمتر می توانید اطلاعات مهم و بی ربط را از هم تشخیص بدهید مثل تعیین جا . حتی ساده ترین تصمیمات ، اهمیت بیش از اندازه ای پیدا می کنند . کسی که خسته باشد خطر کردن را به حداکثر می رساند ( شاید اگر تا آخر وقت صبر کنم ، قیمت بلیط پائین بیاید ) و با تغییر شرایط نمی تواند خودش را وفق بدهد ( مثل مطمئن شدن از برنامه ی سفر هنگامیکه پرواز از فرودگاهی ناآشنا صورت بگیرد ) .

۲) بااینکه تمام روز را غذا خوردید باز هم گرسنه اید

تغییر برنامه ی خواب ، آنچه می خورید را از بین می برد . مطالعات نشان می دهند که کمبود خواب مزمن می تواند قند خون را از بین ببرد و باعث شود بدن لپتین کمتر که هورمون کنترل کننده اشتها است و گرلین بیشتری که در مقابل لپتین ، تحریک کننده ی گرسنگی است ، تولید کند .به خاطر این تغییراتفیزیولوژیکی وقتی کم بخوابید بیش از حد می خورید و غذایی که انتخاب می کنید احتمالاً ارزش غذایی نداشته یا منبع انرژی خوب و ماندگاری نیست .فردی که خسته باشد به خصوص به قند و دیگر کربوهیدراتهای ساده تمایل دارد که شاید به این دلیل باشد که بدن به دنبال چیزی است که سریع گرسنگی را برطرف کند ضمن اینکه کمبود خواب باعث می شود کنترل خود را از دست بدهید و یک شیرینی را به جای تکه های هویج انتخاب کنید .

۳) مبتلا به سرما خوردگی می شوید

ناکافی بودن خواب می تواند شما را نسبت به کسانی که خوب استراحت می کنند درمقابل عفونت حساس تر کند .در یک مطالعه محققان به یک سری داوطلب سالم ، ویروس سرما تزریق کردند ، آنهایی که هفته ی قبل کمتر از ۷ ساعت در یک شب خوابیدند ، ۳ برابر آنهایی که ۸ ساعت یا بیشتر خوابیدند علائم سرماخوردگی را داشتند .در مطالعه ای دیگر ، فردی که چند شب فقط ۴ ساعت خوابیده بود ایمنی کمتری در مقابل واکسن آنفلوآنزا نسبت به کسی که بین ۵/۷ و ۵/۸ ساعت خوابیده بود ، داشت .

۵ نشانه ی کمبود خواب

۴) چیزهای ترسناک و غیرعادی شما را به گریه می اندازند

آیا آهنگ های غمگین شما را به گریه می اندازد ؟ سعی کنید زودتر به رختخواب بروید . خود به خود بغض ناگهانی خودتان را به حساب آهنگهای غمگین نگذارید .اگر نخوابید ، ثبات احساسی خود را از دست می دهید و دمدمی می شوید .در یک مطالعه تصویری از مغز ، مثلاً فردی که یک شب نخوابیده و تصاویر مغزش اختلالاتی را نشان می داد در مقایسه با داوطلبانی که بهتر خوابیده بودند ۶۰٪ فعالیت بیشتری در بادامه ی مغز خود که در پردازش ترس و اضطراب دخالت دارد نشان می دادند .این مطالعه همچنین مشخص کرد که بادامه ی مغز داوطلبانی که بیشتر می خوابیدند کمتر با دیگر قسمتهای مغز که واکنشهای احساسی درست را نشان می دهند ارتباط داشتند ضمن اینکه آنها کارشان را در مورد تعدیل احساساتشان به خوبی انجام نمی دادند .وقتی کمبود خواب داشته باشیم احساس افسردگی می کنیم چون مغز خسته خاطرات منفی را بیشتر از خاطرات مثبت و مؤثر یا خنثی ذخیره می کند در نتیجه شیوز می گوید اگر همیشه کمبود خواب دارید مثل اشخاص افسرده می مانید .

5- به یک آدم دست و پاچلفتی تبدیل شده اید

دارید چای عصرانه اتان را دم می کنید و ناگهان می بینید که آن را روی کل لباس جدیدتان ریخته اید . برایتان خیلی آشنا است ؟محققان شواهد زیادی در مورد افرادی که کمبود خواب دارند جمع آوری کرده اند مبنی بر اینکه این افراد مهارت های حرکتی کندتری داشته و دقت کمتری دارند اما کلیت کوشیدا ، پزشک و رئیس مرکز دانشگاه استنفورد در قسمت پژوهش خواب انسان می گوید : اما چرا این هنوز شناخته نشده ؟ افراد خواب آلود ممکن است به چند دلیل دست و پا چلفتی تر باشند :عکس العمل های ضعیف و عدم تمرکز ممکن است کارها و واکنش های سریع را برای آنها مشکل کند . احتمال دیگر : خواب ، تعادل و ادراک عمیق را از بین می برد .در افرادی که زیاد می خوابند وقتی بدنشان نیاز به خوابیدن دارد عجیب نیست که یک لحظه از هوش بروند . کوشیدا می گوید : بنابراین این امکان وجود دارد که دست و پا چلفتگی شما ناشی از خواب زیاد باشد که یک ثانیه یا بیشتر طول می کشد به اندازه ای که کنترل خود را از دست داده یا یک لیوان از دستتان بیافتد .

منبع:aftabir.com

۵ نشانه ی کمبود خواب

صندلی محل کارتان قاتل شماست

صندلی محل کارتان قاتل شماست

خواص سلامتی,فواید سلامتی,سلامتی درمانی,خاصیت سلامتی,خواص سلامتی درمانی,خواص سلامتی برای پوست,خواص سلامتی برای مو,خواص سلامتی برای جوانی,خواص سلامتی برای بارداری,خواص خوردن سلامتی,فواید سلامتی خام,فواید سلامتی پخته

صندلی محل کارتان قاتل شماست

به گزارش بی اس ام اس : آیا نشستن زیاد باعث بروز درد در ناحیه کمرتان نشده است؟ آیا احساس بی‌حسی در پشت کمر و پاهای خود نمی‌کنید؟آیا احساس کسالت و بی‌حالی نمی‌کنید؟
نشستن طولانی مدت ضررهای بسیاری برای سلامت بدن دارد و می تواند باعث بروز مشکلات زیادی شود. اگر شما در حالت نشسته مشغول خواندن این مطلب هستید ، لحظه ای درنگ کرده و به این فکر کنید که بدن شما چگونه فشاری را تحمل می کند . ما هر روز به طور متوسط چندین ساعت را در حالت نشسته به سر می‌بریم. همه این علائم کاملا طبیعی و در عین حال مضر هستند.دلیل اصلی همه آن‌ها نشستن‌های طولانی است.تحقیقات زیادی در حوزه‌های مختلف مانند زیست‌شناسی مولکولی ، بیومکانیک ، فیزیولوژی ، همه گیر شناسی و مانند آن در حال رسیدن به یک نتیجه واحد و در عین حال شگفت آور هستند. نشستن برای سلامت عمومی جامعه خطرناک است و ورزش کردن در خنثی کردن آن هیج تاثیری ندارد.

صندلی محل کارتان قاتل شماست

مکانیسمی که بدن ما در حال نشستن در پیش می‌گیرد بسیار با زمانی که در حال قدم زدن و ورزش کردن هستیم متفاوت است.ما نباید تصور کنیم که اگر زیاد می‌نشینیم بدین معناست که کم‌ ورزش می‌کنیم.این دو وضعیت تفاوت بسیار زیادی برای بدن ما دارند.چرا علارغم آن‌که بعضی از افراد دارای رژیم غذایی مشابه با دیگران هستند ، اما چاق‌تر از بقیه هستند. ما متوجه شدیم افراد چاق معمولا تمایل زیادی به نشستن روی صندلی دارند و حتی زمانی که وزن خود را کم می‌کنند این حالت در آن‌ها باقی می‌ماند.چیزی که برای من جالب است این است که انسان‌ها چند میلیون سال با قدم زدن و حرکت کردن تکامل پیدا کردند و تا چند سال پیش ، کشاورزی فعالیت اصلی اکثر مردم بود.اما در مدت زمان بسیار کوتاه زندگی همه ما به حالت سکون درآمد و همه محکوم به نشستن روی صندلی شدیم.

صندلی محل کارتان قاتل شماست

اگر شما در حالت ایستاده یا راه رفتن باشید ، عضلات خاصی را به کار می‌گیرید که برای پشتیبانی کیفی شما طراحی شده اند و هیچ گاه خسته نمی‌شوند.این عضلات منحصر به فرد هستند چرا که سیستم عصبی آن‌ها را برای فعالیت‌های با شدت کم به کار می‌گیرد و هم‌چنین آن‌ها دارای آنزیم‌های خاص مفیدی هستند. یک آنزیم به نام lipoprotein lipase چربی و کلسترول را از خون گرفته و چربی را به انرژی تبدیل کرده و کلسترول را نیز از LDL که نوع مضری است به HDL که نوع سالمی است تغییر می‌دهد.زمانی که شما در حالت نشسته به سر می‌برید ، این عضلات در حال استراحت به سر می‌برند و فعالیت این آنزیم‌ها کاهش پیدا می‌کند. افراد سالمند که معمولا تحرک زیادی دارند ، تقریبا نصف همتایان ساکن و نشسته خود مرگ و میر دارند.از سوی دیگر افرادی که دائما تلوزیون تماشا می‌کنند یا در پشت صندلی‌های خود در حال وب گردی هستند بدون توجه به این که دارای وزن نرمال هستند یا خیر ، بیش‌تر دچار چاقی ، تریگلیسیرد بالا، کلسترول مفید HDL کم‌تر ، فشار خون بالا می‌شوند. ستون فقرات ما برای نشستن به مدت‌های طولانی طراحی نشده است.ستون فقرات ما به شکل S است که بسیار برای بدن مفید است.شما فرض کنید وزن سنگینی را روی یک شکل S یا C مانند قرار دهید ، کدام شکل زودتر فرو می‌ریزد؟ مسلم است که شکل C فشار بیش‌تری را تحمل می‌کند.زمانی که شما مدت زمان طولانی در حالت نشسته هستید ، شکل طبیعی ستون فقرات از حالت S به حالت C تغییر پیدا می‌کند که این حالت فشار زیادی را به عضلات پشتی و شکمی شما وارد می‌کند. اما در عوض در حالت ایستاده شما وزن خود را روی زانو‌ها ، قوزک پا ، ران‌ها تقسیم می‌کنید. عکس‌برداری‌های MRI نشان می‌دهد حتی بهترین حالت نشستن فشار فوق‌العاده ای روی کمر شما وارد می‌کند.بنابراین بهتر است برای اصلاح این الگوی خطرناک در زندگی خود تلاش بیش تری کنید و سعی کنید تعداد ساعات نشستن خود را محدود تر کنید.شاید کاهش زمان تماشای تلوزیون یا نشستن در پشت کامپیوتر شروع خوبی باشد

صندلی محل کارتان قاتل شماست

آفت دهان از تشخیص تا درمان

آفت دهان از تشخیص تا درمان

آفت دهان,بیماری آفت دهان,آفت دهان در بارداری,علائم آفت دهان,درمان آفت دهان,درمان آفت دهان با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان آفت دهان,آفت دهان را چگونه درمان کنیم,آفت دهان در کودکان,آفت دهان در بزرگسالان,آفت دهان در نوزادان,آفت دهان در بهار,آفت دهان در تابستان,آفت دهان در پاییز,آفت دهان در زمستان,آشنایی با آفت دهان,همه چیز در مورد آفت دهان,آفت دهان واگیردار است,آفت دهان و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان آفت دهان

آفت دهان از تشخیص تا درمان

 

به گزارش بی اس ام اس  آیا تا به حال روی زبان یا لثه های خود درد و سوزش احساس کرده اید؟ اگر این طور بوده، حتما تا مدت ها آب خوش (ببخشید، غذای خوش مزه) از گلویتان پایین نرفته و هر بار تا عمق سرتان درد گرفته است. تا به حال چیزی درباره «آفت» شنیده اید؟…آفت دهان هم مانند هر نوع زخم دیگری، نوعی ضایعه است که به علت از بین رفتن بخشی از پوشش داخلی دهان یا لثه و در قسمت داخلی گونه ها به وجود می آید. این بیماری به طور معمول در خانم ها بیشتر دیده می شود و حدود یک پنجم مردم جامعه به آن مبتلا می شوند. اگرچه افراد در هر سنی در معرض ابتلا به آفت هستند ولی در ۱۰ تا ۴۰ سالگی شایع تر است.

 آفت چه حسی دارد؟
گزگز یا سوزش، ممکن است یک روز قبل از بروز ضایعه آفت وجود داشته باشد. در ۲ تا ۳ روز اول، ضایعات به شدت دردناک هستند و فرد مبتلا در خوردن و صحبت کردن مشکل خواهد داشت.

 چه می بینید؟
آفت به شکل ضایعه ای منفرد یا متعدد، کوچک، سطحی و با لبه های کاملا مشخص است که با یک لایه خاکستری رنگ پوشیده شده و هاله ای قرمز در اطراف دارد.

آفت دهان از تشخیص تا درمان

 چه بیماری هایی شبیه آفت هستند؟
برخی از ضایعات ممکن است شبیه آفت باشند مانند تبخال، برفک، آنژین ونسان (که نوعی عفونت و آبسه گلو است)، زخم ناشی از ضربه و آسیب و ضایعات ناشی از کمبود ویتامین B۱۲، اسیدفولیک یا آهن. خوب است بدانید که کمبود ویتامین های B۱، B۲ و B۶ از عوامل تشدید کننده آفت هستند.

 با آفت دهان چه کار کنیم؟
هدف از درمان، کنترل درد، کوتاه کردن زمان بهبود ضایعات و جلوگیری از ایجاد ضایعات جدید است.بهترین روش برای پیشگیری از ضایعات و کوتاه کردن دوره بیماری، سرکوب باکتری استرپتوکوک با آنتی بیوتیک های موضعی است که پزشک تجویز می کند. بسیاری از افراد خودسرانه کورتون خوراکی مصرف می کنند اما باید این دارو را پزشک پس از معاینه در صورت لزوم تجویز کند. متاسفانه بیماری بسیاری از بیماران پس از قطع درمان، عود می کند. این گروه از بیماران باید در پی عارضه و مشکلی اصلی باشند که باعث ضعف دستگاه ایمنی شده است و با تقویت دستگاه ایمنی و پرهیز از استرس، احتمال بروز آفت را کمتر کنند.

منبع:salamat.ir

آفت دهان از تشخیص تا درمان

علائم آپاندیس

علائم آپاندیس

آپاندیس,بیماری آپاندیس,آپاندیس در بارداری,علائم آپاندیس,درمان آپاندیس,درمان آپاندیس با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان آپاندیس,آپاندیس را چگونه درمان کنیم,آپاندیس در کودکان,آپاندیس در بزرگسالان,آپاندیس در نوزادان,آپاندیس در بهار,آپاندیس در تابستان,آپاندیس در پاییز,آپاندیس در زمستان,آشنایی با آپاندیس,همه چیز در مورد آپاندیس,آپاندیس واگیردار است,آپاندیس و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان آپاندیس

علائم آپاندیس

 به گزارش بی اس ام اس آپاندیس ظاهرا کاری واقعی را بدن انجام نمی‌دهد. اما هنگامی که آپاندیس ملتهب شود- و آپاندیسیت ایجاد شود- به سرعت ممکن است مایه نگرانی شود.

نشانه‌های هشداردهنده آپاندیسیت اینها هستند:

استفراغ و تهوع.درد در بخش تحتانی راست شکم که هنگام لمس کردن بدتر می‌شود.احساس دردی که درست بالایی ناف احساس می‌شود و ممکن است به بخش تختانی راست شکم گسترش یابد.درد ذکر شده در بالا هنگام سرفه کردن، عطسه کردن، راه رفتن یا نفس عمیق کشیدن بدتر می‌شود.

علائم آپاندیس

داشتن تب ملایم.دچار اسهال یا یبوست بودن یا عدم توانایی در دفع گاز.تورم شکم.

منبع:seemorgh.com

علائم آپاندیس

چه موقع تبخال می زنید و راه های سرایت آن

چه موقع تبخال می زنید و راه های سرایت آن

تبخال,بیماری تبخال,تبخال در بارداری,علائم تبخال,درمان تبخال,درمان تبخال با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان تبخال,تبخال را چگونه درمان کنیم,تبخال در کودکان,تبخال در بزرگسالان,تبخال در نوزادان,تبخال در بهار,تبخال در تابستان,تبخال در پاییز,تبخال در زمستان,آشنایی با تبخال,همه چیز در مورد تبخال,تبخال واگیردار است,تبخال و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان تبخال

چه موقع تبخال می زنید و راه های سرایت آن

به گزارش بی اس ام اس اگر شما یک بار به تبخال که بیماری مسری است مبتلا شدید، این ویروس در سلول‌های عصبی پوست‌تان نهفته باقی می‌ماند و ممکن است دوباره به صورت عفونتی فعال در همان محل اول یا نزدیک به آن ظاهر شود.شرایطی همچون تب، آنفلوآنزا، سرماخوردگی، فشارهای روحی و روانی، صدمات به لب یا جراحی‌های روی نواحی دهان و لب، سوء تغذیه و قرار گرفتن در معرض نورخورشید از جمله موارد فعال شدن ویروس خفته هستند.

چه موقع تبخال می زنید و راه های سرایت آن

راه سرایت تبخال
تبخال می‌تواند در نتیجه تماس مستقیم پوستی و بوسیدن، از فردی که تاول روی پوستش وجود دارد، به فرد دیگری منتقل شود. ویروس تا زمانی که ترشحات مرطوب در تاول وجود دارند، انتقال می‌یابد. استفاده از وسایل مشترک فرد آلوده مانند وسایل غذاخوری، حوله و… نیز در صورت وجود تاول می‌تواند موجب سرایت بیماری شود.

درمان تبخال
ویروس تبخال در بدن کسی که در گذشته به آن مبتلا شده، باقی می‌ماند و به سادگی از بدن شخص خارج نمی‌شود. تبخال، دوره‌ای 7 تا 10 روزه دارد و اغلب بدون درمان ناپدید می‌شود. شما می‌توانید از انواع کرم‌ها برای نرم کردن تبخال و مسکن‌ها و کمپرس‌ سرد و گرم برای تخفیف درد استفاده کنید.

منبع:daneshnameh.roshd.ir

چه موقع تبخال می زنید و راه های سرایت آن

خونریزی دستگاه گوارش

خونریزی دستگاه گوارش

خونریزی دستگاه گوارش,بیماری خونریزی دستگاه گوارش,خونریزی دستگاه گوارش در بارداری,علائم خونریزی دستگاه گوارش,درمان خونریزی دستگاه گوارش,درمان خونریزی دستگاه گوارش با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان خونریزی دستگاه گوارش,خونریزی دستگاه گوارش را چگونه درمان کنیم,خونریزی دستگاه گوارش در کودکان,خونریزی دستگاه گوارش در بزرگسالان,خونریزی دستگاه گوارش در نوزادان,خونریزی دستگاه گوارش در بهار,خونریزی دستگاه گوارش در تابستان,خونریزی دستگاه گوارش در پاییز,خونریزی دستگاه گوارش در زمستان,آشنایی با خونریزی دستگاه گوارش,همه چیز در مورد خونریزی دستگاه گوارش,خونریزی دستگاه گوارش واگیردار است,خونریزی دستگاه گوارش و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان خونریزی دستگاه گوارش

 خونریزی دستگاه گوارش

به گزارش بی اس ام اس احتمال دارد هر فردی در طول زندگی خود دچار خونریزی دستگاه گوارشی شود، به ویژه در افراد بالای 40 سال شیوع این بیماری بیشتر است و معمولا باعث وحشت خانواده و فرد بیمار می شود.

علائم خونریزی گوارشی

دل درد ، تهوع و استفراغ ، مدفوع سیاه و خونی ، ضعف عمومی ، تپش قلب ، شوک ، سردی دست و پا ، رنگ پریدگی ، کاهش فشار خون ، پوست سرد و مرطوب ، کاهش و یا قطع ادرار و ازدیاد اوره خون .خونریزی‌های دستگاه گوارش معمولا به صورت استفراغ ‌خونی و شایع‌تر از آن، مدفوع سیاه رنگ و نسبتا شل (ملنا)، دفع خون از مقعد که به صورت خون روشن یا رگه‌های خون دیده می‌شود، خود را نشان می‌دهد. البته حالتی دیگر نیز وجود دارد که خود بیمار ممکن است علائم را مشاهده نکرده و فقط به صورت کم‌خونی ظهور کند.بیماران باید توجه داشته باشند یبوست معمولا با تیره شدن رنگ مدفوع همراه است، ولی خونریزی‌های دستگاه گوارش به صورت مدفوع کاملا سیاه و شل نمایان می‌شود.همچنین در شرایطی که خونریزی تنها با کم‌خونی و علائمی همچون تنگی نفس و کمبود انرژی بروز می کند، با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات لازم، باید نوع کم‌خونی مشخص شده و در صورت نیاز بررسی دستگاه گوارش نیز انجام شود.هر بیماری که استفراغ خونی یا اسهال سیاه و شل داشته باشد، یا به هر شکلی خون از مقعدش دفع کند، باید برای بررسی‌های دستگاه گوارش به پزشک مراجعه کند تا علت خونریزی مشخص شود.بررسی و علت‌شناسی کم‌خونی و خونریزی، مهم‌ترین کاری است که باید مورد توجه باشد.

علل خونریزی‌ها

درمان، وابسته به علت خونریزی است، در نتیجه ابتدا باید علت مشخص شود. زخم‌ها معمولا شایع‌ترین دلیل خونریزی‌های معده و دوازدهه (ابتدای روده باریک) هستند که به صورت استفراغ خونی یا ملنا ظاهر می‌شوند.در بعضی موارد زخم‌ها مربوط به میکروب هلیکوباکتر هستند. البته زخم‌های وابسته به هلیکوباکتر روز به روز در حال کاهش است و زخم‌های مرتبط با مصرف برخی داروها به خصوص داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مثل بروفن و دیکلوفناک و مصرف آسپیرین مشاهده می‌شوند.درصد کمی از موارد خونریزی نیز می‌تواند نشانه‌ای از وجود تومورها باشد. علاوه بر این موارد پیدایش واریس‌های معده و مری نیز می‌توانند علت دیگری برای خونریزی‌ها باشند که اقدامات خاص خود را نیاز دارند.مواقعی که رگه‌های خونی، اسهال خونی یا دفع خون همراه با بلغم از طریق مقعد وجود داشته باشند، باید برای تشخیص مواردی مانند هموروئید، شقاق، پولیپ‌ها، التهابات، زخم‌ها یا به ندرت تومورها بررسی‌های لازم توسط پزشک انجام شود.بیماری‌های شقاق و هموروئید معمولابه علت یبوست ایجاد می‌شوند که باعث خونریزی مقعد می شوند.بنابراین طیفی از درمان‌ها وابسته به تشخیص‌های مختلف وجود دارد که با معاینات و آزمایشات لازم شروع می‌شوند.

تشخیص

برای تشخیص علت خونریزی گوارشی و آگاهی از محل خونریزی ، ابتدا باید از بیمار شرح حال گرفت و سابقه ی بیماری اش را پرسید. باید دانست آیا بیمار سابقه ی ابتلا به زخم معده و یا همورئید را دارد یا خیر. سپس معاینات بالینی انجام گیرد و فشار خون او کنترل شود و آزمایش خون از نظر میزان کم خونی و تست های خونی و آزمایش مدفوع انجام گیرد . گاهی به آندوسکوپی و یا کولونوسکوپی و عکس های روده نیاز است و گاه نیز بر حسب علت بیماری باید عکسبرداری عروقی ( آنژیوگرافی ) و یا سایر آزمایشات پاراکلینیکی انجام شود.

درمان

درمان خونریزی گوارشی بستگی به علت بروز آن دارد؛ مثلا در صورتی که علت خونریزی وجود زخم و یا سوراخ شدن معده و اثنی عشر باشد، باید با سرم درمانی و یا جراحی، محل خونریزی را بست؛ و یا در صورتی که علت آن واریس مری باشد، باید عروق واریسی را با دستگاه یا دارو مسدود کرد؛ و اگر علت آن عفونت های متعدد باشد، باید عفونت ها را درمان کرد.

 خونریزی دستگاه گوارش

پیشگیری

اغلب مردم کشور ما میکروب هلیکوباکتر را در دوران بچگی دریافت می کنند؛ به عنوان مثال غذا خوردن با قاشق مشترک یا استفاده از یک لیوان مشترک با کودک می‌تواند دلیلی برای سرایت این میکروب باشد، چون میکروب هلیکوباکتر از طریق دهان و عدم رعایت بهداشت هنگام غذا خوردن وارد بدن فرد می شود. بنابراین با رعایت بهداشت هنگام آب و غذا خوردن باید از بروز مشکلات پیشگیری کنیم.خوشبختانه در 90 درصد موارد، هلیکوباکتر منجر به ایجاد زخم نمی‌شود، اگرچه نوع هلیکوباکتر و واکنش بدن فرد نیز در میزان تاثیر این میکروب موثر است.رژیم غذایی نیز در کنار رعایت بهداشت مورد مهم دیگری برای پیشگیری از خونریزی گوارشی است؛ به عنوان مثال هر گونه غذایی که آمیخته به نمک باشد، مانند خیارشور و ترشی‌ها، غذا و آب آلوده به نیترات و مواد نگهدارنده، مصرف سیگار و غذا خوردن تند و با عجله می‌تواند در بروز این مشکل موثر باشد.برعکس، خوردن میوه و سبزی به مقدار کافی در طول روز، عاملی موثر برای پیشگیری از ایجاد این عوارض است. البته شاید تصور کنید از نظر مالی و وقت کمی که در زندگی معمول با آن مواجه هستیم، خوردن این مقدار میوه و سبزی کاری ناممکن یا سخت باشد. اما با استفاده از شیوه‌هایی ساده می‌توان در زندگی معمول این کار را انجام داد؛ مثلا بهتر است فرد هنگام صبحانه به جای قند، خرما بخورد، یا مثلا میان وعده‌ها را از سبزی‌ها انتخاب کند یا همراه با غذا سالاد میل کند.سرطان روده بزرگ از معدود سرطان‌های قابل پیشگیری است و به همین دلیل باید با بررسی‌های لازم از بروز آن جلوگیری کرد. لذا توصیه می‌شود همه افراد، حتی کسانی که هیچ علامت و سابقه بیماری روده ندارند، از سن 50 سالگی هر ده سال یک بار کلونوسکوپی را انجام دهند. در ضمن انجام ورزش و مصرف غذای سالمی که چرب نباشد و کنترل وزن نیز برای پیشگیری موثر است.بهترین کار برای پیشگیری از بروز خونریزی گوارشی، انجام ورزش منظم و داشتن تغذیه مناسب و آرامش روانی است.بیماری‌های التهابی روده بزرگ نیز موردی متفاوت هستند. علت بیماری‌های التهابی روده مثل کولیت اولسروز و کرون، شرایط خاص میکروبی یا غذایی نیست، بلکه تقریبا یک بیماری شبه خودایمنی هستند. مهم‌ترین علت بروز و شعله‌ور‌شدن این بیماری، مسائل ذهنی و روانی است، به این معنی که انواع استرس و نگرانی‌ها می‌توانند این بیماری را شعله‌ور کنند.مردم چندان به تاثیرات روحی و روانی در بروز بیماری‌ها اعتقاد ندارند، در نتیجه این جریان را انکار می‌کنند.

منبع:chamranhospital.ir

خونریزی دستگاه گوارش

خانه عباسی ها+عکس و تاریخچه

خانه عباسی ها+عکس و تاریخچه

خانه عباسی ها کاشان،خانه عباسی ها پلان،خانه عباسی ها در کاشان،خانه ی عباسی ها،پلان خانه عباسی ها کاشان

خانه عباسی ها را در بسیاری از سریال های تلویزیونی دیده ایم .جالب است بدانید که وارد خیابان علوی کاشان که می شوید، خانه ای قدیمی و زیبا مقابلتان ظاهر می گردد که زینت این خیابان است. عمارتی که برعکس محوطه کویری منطقه، بسیار سرسبز است. البته گچ بری های زیبا و شیشه کاری های رنگی از مشخصات خانه عباسیان می باشد.بهتر است بدانیدکه خانه ای که تا به حال فیلم ها و سریال های زیادی مثل مسافر ری، ملاصدرا، خانه ای در تاریکی و … در آن ساخته شده و حالا این عمارت اعیانی به خاطر همه خصوصیات منحصر به فردش، نامزد دریافت جایزه زیباترین معماری ایران گشته است.

خانه عباسی‌ها،تاریخچه خانه عباسی‌ها

قابل ذکر است که خانه عباسیان دارای 5 طبقه و زیربنایی در حدود 7 هزار متر مربع است. در واقع پس از فوت صاحب اول این خانه، عمارت عباسیان به مرور زمان به پنج باب خانه جداگانه تقسیم شده است که تا به امروز چهار خانه آن خریداری شده و بار دیگر به هم متصل شده اند.

خانه عباسی‌ها،تاریخچه خانه عباسی‌ها

بهتر است بدانید که در گذشته حیاط اندرونی خانه عباسیان محل زندگی افراد خانواده بوده است. در واقع این حیاط دارای اتاق های متعدد تودرتو، اتاق شاه نشین، اتاق نیایش، رختشویخانه، مطبخ، چاه آب، سرداب و … می باشد. لازم به ذکر است که حیاط حوضخانه از معماری خاصی برخوردار است چرا که از طریق کانال هایی، آب قنات به خانه منتقل می گردد، کانال هایی که از میان پایه های خشتی حیاط حوضخانه عبور نموده اند.

خانه عباسی‌ها،تاریخچه خانه عباسی‌ها

خانه با حجاب:یکی از ویژگی های عمارت عباسیان در این است که این خانه از قسمت های تابستانی و زمستانی نشین ساخته شده است. به همین خاطر اگر شما در هر فصل از سال پا به این بنای تاریخی بگذارید می توانید با توجه به وضعیت آب و هوایی آن فصل، قسمتی از این خانه رابرای اتراق انتخاب نمایید.

خانه عباسی‌ها،تاریخچه خانه عباسی‌ها

شاید بد نباشد که اگر روزی مسیرتان به شهر کاشان افتاد حتما این بنای زیبای تاریخی را ببینید.

خانه عباسی ها+عکس و تاریخچه

مطالب مرتبط:

خانه طباطبایی ها