درمان اضطراب

راههای ساده درمان اضطراب و استرس عصبی و اجتماعی

درمان اضطراب,درمان اضطراب و استرس,درمان اضطراب اجتماعی,درمان اضطراب جدایی کودکان,درمان اضطراب عصبی,درمان اضطراب و افسردگی,درمان اضطراب جدایی در بزرگسالان,درمان اضطراب فراگیر,درمان اضطراب کودکان,درمان اضطراب در کودکان,درمان اضطراب و استرس در کودکان,درمان اضطراب و استرس کودکان,درمان اضطراب و استرس با ورزش,درمان اضطراب و استرس با طب سنتی ,درمان اضطراب و استرس در طب سنتی,راههای درمان اضطراب و استرس,درمان گیاهی اضطراب و استرس,داروهای درمان اضطراب و استرس,درمان بیماری اضطراب و استرس,درمان اضطراب اجتماعی در کودکان,درمان اضطراب اجتماعی با هیپنوتیزم,درمان اضطراب اجتماعی کودک,درمان اضطراب اجتماعی کودکان,درمان اضطراب اجتماعی در نوجوانان,متخصص درمان اضطراب اجتماعی,درمان اضطراب اجتماعی,درمان اختلال اضطراب اجتماعی,درمان دارویی اضطراب اجتماعی,درمان اضطراب جدایی در کودکان,درمان اختلال اضطراب جدایی در کودکان,درمان اضطراب جدایی در کودکان پیش دبستانی,درمان اضطراب و افسردگی با طب سنتی,درمان اضطراب و افسردگی بدون دارو,درمان اضطراب و افسردگی در طب سنتی,درمان اضطراب و افسردگی در بارداری,درمان اضطراب و افسردگی با طب سوزنی,درمان اضطراب و افسردگی شدید,درمان گیاهی اضطراب و افسردگی,راههای درمان اضطراب و افسردگی,درمان فراشناختی اضطراب و افسردگی,درمان اختلال اضطراب جدایی در بزرگسالان,درمان اضطراب فراگیر و وسواس فکری,درمان اختلال اضطراب فراگیر,روشهای درمان اضطراب فراگیر,درمان دارویی اضطراب فراگیر,راههای درمان اضطراب فراگیر,روش درمان اضطراب فراگیر,درمان قطعی اضطراب فراگیر,درمان شناختی اضطراب فراگیر,راه درمان اضطراب فراگیر,درمان اضطراب کودکان در طب سنتی,درمان اضطراب کودکان و نوجوانان,درمان اضطراب کودک,درمان اضطراب کودک,راههای درمان اضطراب کودکان,بازی درمانی اضطراب کودکان,درمان اضطراب در کودکان دبستانی,درمان اضطراب در کودکان,راههای درمان اضطراب در کودکان,روشهای درمان اضطراب در کودکان,درمان اضطراب شدید در کودکان,درمان دارویی اضطراب در کودکان

درمان اضطراب , درمان اضطراب و استرس , درمان اضطراب اجتماعی , درمان اضطراب جدایی کودکان

در این مطلب از سایت جسارت به راههای ساده درمان اضطراب و استرس عصبی و اجتماعی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

اگر دچار دلشوره و اضطراب هستید، دمنوش بابونه می تواند باعث آرام شدن شما بشود. برخی از مواد تشکیل دهنده بابونه دقیقا همان کاری را با مغز می کنند که داروهای آرام بخش همچون والیوم انجام می دهند. تحقیقات نشان داده است، افراد مضطربی که 8 هفته پشت سر هم چای بانونه مصرف می کردند، بسیار بیشتر از بیمارانی که دارو می خوردند، اضطرابشان کاهش پیدا کرده است.

درمان اضطراب

از نظر فنی، اضطراب، دلهره و هراسی است که به خاطر یک رویداد پیشِ رو، به انسان دست می‌دهد. ما آینده را به شکلی ترسناک برای خود پیش‌بینی می‌کنیم به طوری که این پیش‌بینی‌ها در کل بی‌پایه و اساس هستند. در زندگی روزمره، علائم جسمی و روانی اضطراب را می‌توان در مواردی مانند بالا رفتن تپش قلب، عدم تمرکز در کار و تحصیل، اختلالات خواب و بدخُلقی با خانواده، دوستان و همکاران یافت. اضطراب و استرس، واکنشی جسمی و احساسی به خطرات درک شده است. (که همیشه واقعی نیستند) و از آنجا که بسیاری از ما در جنگل زندگی نمی‌کنیم که از ترس حیوانات وحشی از آنها فرار کنیم، بیشتر این خطرات و ترس‌ها چیزهای کوچکی هستند که به خاطر آنها ما کنترل‌مان را از دست می‌دهیم: پُر شدن ظرفیت ایمیل‌های دریافتی، ساعات شلوغی صبح یا گم کردن دسته‌ کلید پیش از خروج از خانه. خوشبختانه، با ایجاد تغییراتی کوچک در زندگی روزمره می‌توان بر این نوع از استرس‌ها غلبه کرد. توجه داشته باشید که اگر به یک اختلال اضطراب جدی دچار شده‌اید، به پزشک متخصص مراجعه کنید. برای کنترل علائم اضطراب راه‌های زیادی وجود دارد. اما اگر به دنبال کاهش اضطراب روزانه‌ی خود هستید، با به‌کارگیری ۱۵ نکته‌ای که در ادامه‌ی مقاله به آن اشاره می‌کنیم، تا حد زیادی آرامش و آسودگی را به دست خواهید آورد.

درمان اضطراب , درمان اضطراب و استرس , درمان اضطراب اجتماعی , درمان اضطراب جدایی کودکان

گفته می شود راهب های بودایی ژاپنی می توانند برای ساعت ها بسیار ریلکس و آرام مراقبه کنند. یکی از دلایل آرامش آنها اسیدآمینه موجود در چای سبز آنها به نام اِل- تیانین است. محققان ثابت کرده اند اِل- تیانین موجب کنترل تپش قلب و فشار خون و در نتیجه کاهش اضطراب می شود. بیشترین میزان اِل- تیانین را می توانید در چای سبز پیدا کنید –البته برای تاثیر این ماده باید فنجان های زیادی چای سبز بنوشید.

درمان اضطراب و استرس

برای درمان اضطراب باید خوب بخوابید. خواب نامناسب می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی داشته باشد. کمبود خواب نه تنها بر سلامت جسمانی تأثیر می‌گذارد، بلکه اضطراب و استرس را تشدید می‌کند. گاهی اوقات خواب ناکافی می‌تواند به یک چرخه‌ی معیوب تبدیل شود چرا که اضطراب غالبا به اختلال در خواب منجر می‌شود. علی‌الخصوص در مواقعی که اضطراب دارید، برای خواب کامل ۷ تا ۹ ساعته برنامه‌ریزی کنید. آن موقع خواهید دید که چطور داشتن خواب شیرین در چند شب، بر میزان اضطراب شما در طول روز تأثیر مثبت می‌گذارد. یکی از راه‌های درمان اضطراب لبخند زدن است. وقتی کار ما را خسته و کوفته می‌کند، یک راه خوب برای استراحت سریع، پیدا کردن چیزی جهت خندیدن است. تحقیقات نشان می‌دهند که خنده می‌تواند عوارض افسردگی و اضطراب را کاهش دهد، پس به دنبال یک کلیپ بامزه در اینترنت بگردید که حالت عصبی را از شما دور کند.

درمان اضطراب , درمان اضطراب و استرس , درمان اضطراب اجتماعی , درمان اضطراب جدایی کودکان

برخی از گیاه های دارویی باعث آرامش بدون خواب آلودگی می شوند (همچون اِل- تیانین) و برخی دیگر خاصیت آرام بخش و مسکن دارند. سنبل الطیب (والرین) در دسته دوم جای می گیرد. این گیاه باعث خواب راحت به خصوص برای آن دسته از افرادی می شود که دچار کم خوابی و بی خوابی هستند. این گیاه خواب آور حاوی مواد آرامش بخش است و دولت آلمان آن را به عنوان دارویی برای بی خوابی تایید کرده است. سنبل الطیب بوی بدی دارد و بیشتر مردم کپسول یا قرص آن را به چای آن ترجیح می دهند. ترجیحا این گیاه را بعدازظهر مصرف کنید. سنبل الطیب را اصولا همراه با دیگر گیاهان آرام بخش همچون رازک، بابونه و بادرنجبویه دم می کنند.

درمان اضطراب اجتماعی

به‌هم‌ریختگی جسمی برابر است با به‌هم‌ریختگی روانی و ذهنی. فضای کاری درهم‌ریخته و نامرتب آسایش را مختل می‌کند و این حس، که کارمان هیچ‌وقت تمام نخواهد شد را به ما القا می‌کند. بنابراین ۱۵ دقیقه از وقت خود را صرف مرتب کردن محل زندگی یا کار خود نمایید و سپس عادت کنید که همه چیز را تمیز و عاری از هرگونه عنصر اضطراب‌زا نگاه دارید. این کار به شما کمک خواهد کرد منطقی فکر کنید و در نتیجه هیچ جای اضطرابی برای شما باقی نخواهد ماند. یکی از راه‌های درمان اضطراب، سپاس‌گزاری است. در طی مطالعات علمی مشخص شده است که سپاس‌گزاری به کاهش اضطراب کمک می‌کند، به خصوص زمانی که خوب استراحت کرده باشیم. با نوشتن نامه‌ یا ساختن کارت‌پُستال سپاس‌گزاری کنید، تا حس قدردانی در تفکرات شما نهادینه شود، در نتیجه با این کار غرق شدن در افکار منفی را از خود دور نمایید

درمان اضطراب , درمان اضطراب و استرس , درمان اضطراب اجتماعی , درمان اضطراب جدایی کودکان

این گیاه دارویی نیز در کاهش استرس و داشتن خواب راحت موثر است. افرادی که حدود 600 میلی گرم از این گیاه را روزانه مصرف می کنند، آرام تر از افرادی هستند که قرص های آرام بخش مصرف می کنند. با اینکه این گیاه خاصیت آرامش بخش دارد اما تحقیقاتی نشان داده است مصرف بیش از حد آن باعث افزیش اضطراب می شود. بنابراین، بر اساس دستور مصرف آن را به میزان کم مصرف کنید. این گیاه را می توانید از عطاری ها به صورت دم نوش، کپسول یا قرص تهیه کنید. این دارو نیز با دیگر گیاهان آرام بخش همچون رازک، بابونه و سنبل الطیب ترکیب می شود.

درمان اضطراب جدایی کودکان

تغذیه‌ی مناسب یکی دیگر از راه‌های درمان اضطراب است. اضطراب می‌تواند به طور کل فعالیت بدن را دچار اختلال کند به طوری که اشتهای ما تغییر یابد یا فقط بتوانیم مواد غذایی خاصی بخوریم. اما برای تأمین نیازهای بدن، سعی کنید بیشتر غذاهایی را مصرف کنید که دارای مواد مغذی از قبیل ویتامین B و اُمگا۳ به علاوه‌ی برخی غلات کربوهیدرات‌دار باشند. مطالعات نشان داده‌اند که میان ویتامین B و سلامت روان ارتباط مستقیمی وجود دارد و اُمگا۳ به کاهش عوارض افسردگی و اضطراب کمک می‌کند. غلات کربوهیدرات‌دار نیز به تنظیم میزان سروتونین (پیام‌رسان‌های عصبی “حس خوب” که به حفظ آرامش کمک می‌کند) می‌پردازد. اگرچه ممکن است ما چیزی غیر از این مواد غذایی را هوس کنیم، اما تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن غذاهای شیرین و فرآوری‌شده می‌تواند عوارض اضطراب را افزایش دهد.

درمان اضطراب , درمان اضطراب و استرس , درمان اضطراب اجتماعی , درمان اضطراب جدایی کودکان

ورزش برای ذهن و جسم بسیار مفید است. با انجام تمرینات ورزشی می توانید اضطراب خود را در لحظه از بین ببرید. اگر بر اساس یک برنامه مشخص و منظم ورزش کنید، اعتماد به نفستان افزایش می یابد و احساس سلامت بیشتری می کنید. از جمله دلایل اضطراب، بیماری و چاقی است که در اثر ورزش کردن هر دو آنها از بین می روند.

درمان اضطراب عصبی

یک ابزار مفید برای درمان اضطراب و جلوگیری از حملات اضطرابی و ترس شدید، تنفس است. تنفس نشان‌گر بسیار خوبی است که میزان اضطراب شما را در طول روز نشان می‌دهد. نفس‌های کوتاه و سطحی نشان‌دهنده‌ی وجود استرس و اضطراب در مغز و بدن است. اما در مقابل، نفس کشیدن آگاهانه به همراه تنفس بلند و عمیق کمک میکند تا پیام‌هایی به مغز فرستاده شود که مغز را از تشویش و اضطراب دور کند. خیلی از ما شنیده‌ایم که تمرکز ذهن آرامش‌بخش است اما چیزی که دانشمندان علاوه بر این کشف کرده‌اند این است که، تمرکز ذهن در واقع میزان ماده‌ی خاکستری مغز را افزایش می‌دهد که همین به بدن کمک می‌کند تا استرس کمتری داشته باشد. تعداد زیادی از مطالعات اخیر آثار مثبت تمرکز ذهن را بر روی اضطراب، خلق‌و‌خو و استرس به اثبات رسانده است. تمرکز ذهن هم‌چنین روشی برای مشاهده‌ی مغز است و به ما امکان می‌دهد که بفهمیم ذهن ما چگونه افکار اضطراب‌آور را به وجود می‌آورد. شناخت الگوهای فکری مغز می‌تواند کمک کند که ما از افکار منفی فاصله بگیریم.

درمان اضطراب , درمان اضطراب و استرس , درمان اضطراب اجتماعی , درمان اضطراب جدایی کودکان

21 دقیقه: این زمان نشان می دهد چقدر ورزش کمک می کند تا اضطراب خود را کاهش دهید. هنگامی که واقعا مضطرب هستید روی تردمیل بدوید تا پس از ورزش آرامش خود را به دست بیاورید. بهتر است روزانه 20 تا 30 دقیقه ورزش هایی انجام دهید که تپش قلب شما را افزایش می دهند – همچون تردمیل، دویدن، بالا رفتن از پله ها یا … . اگر اهل ورزش نیستید حداقل روزانه مسافتی را با سرعت بالا پیاده روی کنید.

درمان اضطراب و افسردگی

اگر آینده در نظرتان بزرگ و ترسناک است، سعی کنید افکار خود در خصوص اتفاقات آینده را تغییر دهید. گاهی‌ اوقات تعیین اهداف واقعی می‌تواند ما را از اضطراب در خصوص آینده‌ی ناشناخته دور کند. یک ساعت از وقت خود را برای ساختن یک تخته‌ی چشم‌انداز کنار بگذارید و در این تخته هیجانات خود درباره‌ی پروژه‌ها و اتفاقات احتمالی پیشِ رو را وارد کنید. کسانی که نمی‌توانند این تخته را به صورت دستی تهیه کنند، می‌توانند با استفاده از شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) برای خودشان تخته‌ی چشم‌انداز الکترونیکی بسازند. هنگام ساختن این تخته، سعی کنید از ابزار فکر (T.H.I.N.K) استفاده کنید: آیا این فکر من درست (True)، مفید (Helpful)، الهام‌ بخش (Inspirational)، ضروری (Necessary) و مهربانانه (Kind) است؟ اگر این‌طور نیست، این فکر را دور بریزید. به نظر می‌آید کودکان و حیوانات دارای یک قابلیت درونی به نام تفریح هستند بدون اینکه نگران سرریز شدن صندوق نامه‌ها یا ایمیل‌های دریافتی خود باشند. وقتی که شرکت‌ها به ما زمان استراحت می‌دهند، باید مسئولانه از آن برای تفریح و سرگرمی استفاده کنیم. برای اینکه ذهن خود را خالی کنید یک عصر را با یک کودک یا یک حیوان وقت بگذرانید تا از این مخلوقات بی‌خیال الگو بگیرید!

بیشتر بخوانید :

نشانه ها و علائم افسردگی در مردان و زنان

افسردگی چیست

استرس‌ چیست؟

اختلال‌ هراس‌ و راههای درمان

درمان اضطراب , درمان اضطراب و استرس , درمان اضطراب اجتماعی , درمان اضطراب جدایی کودکان

ویژگی مست کننده (نه همچون مشروبات الکلی) اسطوقدوس از نظر روانی باعث آرامش می شود. یک تحقیق یونانی ثابت کرده است بیمارانی که در مطب در انتظار نوبت خود هستند با استشمام رایحه اسطوقدوس راحت تر این زمان را تحمل می کنند. برخی از دانشجویان نیز اعلام کرده اند این رایحه در طول امتحان به آنها آرامش می دهد.   در یک تحقق آلمانی، قرص های اسطوقدوس (شاید در ایران نباشد) باعث کاهش نشانه های اضطراب می شود و بسیار موثرتر از لورازپام و دیگر والیوم ها است.

درمان اضطراب جدایی در بزرگسالان

زمانی را برای جدا کردن خود از پیرامون‌تان کنار بگذارید. این کار را در مدت زمانی آغاز کنید که به نظرتان قابل اجرا و قابل تحمل است، حتی اگر ۵ دقیقه باشد. برای انجام این کار تلفن خود را خاموش کنید و به سراغ ایمیل، تلویزیون، اخبار یا هر چیز دیگر نروید. بگذارید دیگران متوجه شوند که نمی‌توانند به شما دسترسی پیدا کنند تا بتوانید بدون هیچ نگرانی تمدد اعصاب کنید. شواهد موجود نشان‌گر این مطلب است که سر و صدای فراوان می‌تواند میزان استرس را بالا ببرد، پس زمانی از زندگی روزمره‌ی پُرهیاهوی خود را برای یک سکوت مقدس و الهام‌بخش اختصاص دهید. بله، ما می‌توانیم خودمان نگرانی را برای خود ایجاد کنیم، اما فقط برای مدت زمان مشخص. وقتی چیزی در ذهن شما سنگینی می‌کند یا اعتقاد دارید که قطعا اتفاق ناخوشایندی خواهد افتاد، تنها برای ۲۰ دقیقه برای خود نگرانی ایجاد کنید. به تمامی پیامدهای ممکن سناریو فکر کنید، به استراتژی‌های مقابله بیاندیشید و بعد از آن ۲۰ دقیقه، فکر و خیال را کنار بگذارید. سپس با یکی از دوستان‌تان تماس بگیرید تا از وسوسه‌ی فکر و خیال بیشتر و در نتیجه تجاوز کردن از محدوده‌ی ۲۰ دقیقه جلوگیری کنید. یا روش دیگر این است که برای یکی از استراتژی‌های مورد نظر خود برنامه‌ریزی کنید.

درمان اضطراب , درمان اضطراب و استرس , درمان اضطراب اجتماعی , درمان اضطراب جدایی کودکان

نفس خود را بگیرید و رها کنید. البته لازم نیست این کار را تا حدی که کبود شوید ادامه دهید. فقط کافیست همچون تمرینات یوگا با تنفس های عمیق روح خود را آرام کنید. یکی از بهترین تنفس های عمیق روش 4-7-8یوگا است. برای این منظور به طور کامل از طریق دهان هوا را بیرون بدهید، سپس از طریق بینی هوا را به داخل بکشید و تا 4 بشمارید. نفس خود را تا 7 بشمارید و نگه دارید و سپس اجازه دهید از دهان شما با شمارش تا عدد 8 خارج شود. این کار را دست کم دوبار در روز انجام دهید.

درمان اضطراب فراگیر

با آماده نمودن خود برای روزهای پیشِ رو، با افکار اضطراب‌آور مبارزه کنید. سعی کنید یک برنامه‌ی زمان‌بندی یا یک لیست فعالیت‌ها درست کنید و عاداتی را در خود ایجاد نمایید که به افزایش بهره‌وری منجر می‌شود. به جای صرف روزانه ۱۰ دقیقه‌‌ بیشتر برای پیدا کردن دسته‌ کلید، عادت کنید که هر روز هنگام ورود به خانه آن را در جایی مشخص بگذارید. شب قبل لباس‌های خود را در جایی کنار بگذارید، ساک ورزشی خود را جمع کنید و آن را پشت در قرار دهید یا زودتر به فکر تهیه‌ی ناهار بیافتید. بر این تمرکز داشته باشید که چگونه با کسب آمادگی پیش از موعد، باورهای اضطراب‌آور را از ذهن خود دور بریزید. هنگام مواجهه با افکار اضطراب‌آور، برای زمانی محدود این‌طور تصور کنید که با حفظ آرامش تمام در حال رسیدگی به وضعیت پیش آمده هستید. سعی کنید به شرایط روانی کنونی توجهی نداشته باشید؛ تنها بر این احساس متمرکز باشید که با آرامش خیال از دل طوفان گذر می‌کنید. به این تکنیک «هدایت تصورات» گفته می‌شود و به کاهش احساس استرس کمک شایانی می‌کند.

درمان اضطراب , درمان اضطراب و استرس , درمان اضطراب اجتماعی , درمان اضطراب جدایی کودکان

برخی از مواقع مردم در نتیجه گرسنگی مضطرب و عصبی می شوند. بنابراین، هنگامی که دچار اضطراب شدید یعنی قند خون شما کاهش پیدا کرده است و بهترین کار خوردن یک میان وعده سبک همچون گردو یا یک تکه شکلات تلخ به همراه یک لیون آب یا چای گرم است. رژیم غذایی مناسب در طولانی مدت موجب کاهش استرس می شود. سعی کنید از گیاهان همچون کلم، غذاهای دریایی و گوشت در وعده های غذایی خود استفاده کنید. این نوع مواد اسید فولیک و فیتونوترین دارند که به کاهش اضطراب کمک شایانی می کنند.

درمان اضطراب کودکان

سعی کنید رایحه‌ای آرام‌کننده را استشمام کنید. ریحان، رازیانه و بابونه گزینه‌های بسیاری خوبی هستند؛ آنها باعث کاهش تنش در بدن می‌شوند و به بالا بردن وضوح و پاک بودن ذهن کمک می‌کنند. افرادی که دارای حمایت اجتماعی بیشتری هستند، احتمال واکنش منفی‌ِشان به استرس از افراد تک‌گذران بسیار کمتر است. احتمالا به این دلیل که معاشرت، بدن را به تولید هورمون کاهنده‌ی اضطراب به نام اکسی‌توسین تحریک می‌کند. پس برای دفعه‌ی بعدی که احساس کردید افکار اضطراب‌آور به سراغ‌تان می‌آید، با دوستان خود قرار بگذارید و برای قدم‌زدن و صحبت کردن با آنها بیرون بروید. در دنیای ایده‌آل، ما با افکار استرس‌زا و اضطراب‌آور مواجه نمی‌شویم. اما بالاخره ما انسان هستیم و به ناچار نگران چیزهای مختلف می‌شویم. بنابراین وقتی مضطرب هستیم، راه‌های کوچک بسیاری وجود دارند که می‌توانند افکار ما را تغییر دهند، به ذهن ما آرامش بدهند، بدن ما را آرام کنند و ما را به شرایط عادی بازگردانند. اگر این روش‌ها نتوانستند به شما کمکی کنند، به یک روان‌درمان‌گر مراجعه نمایید تا به کمک او مشکل جدیِ اضطراب خود را بر طرف کنید.

درمان اضطراب

بیشتر بخوانید :

اضطراب چیست؟

گلچین زیباترین شعر در مورد اضطراب

اختلال کم توجهی – بیش فعالی و راههای درمان

کمر درد صبحگاهی

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

در این مطلب از سایت جسارت به علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی،علل کمر درد صبحگاهی،درمان کمر درد صبحگاهی،کمر درد های صبحگاهی،علت کمردردهای صبحگاهی،کمر درد صبحگاه،دلیل کمر درد صبحگاهی،علت کمردرد صبحگاهی،علت کمر درد صبحگاهی چیست،علت کمر درد اول صبح،دلیل کمر درد صبحگاهی چیست،علت کمر درد صبح ها،علت کمر درد در صبح،علت کمر درد در صبح چیست،کمردرد های صبحگاهی،علت کمردرد صبحگاهی،علت کمردرد صبحگاهی چیست،دلیل کمردردهای صبحگاهی،علت کمردرد شدید صبحگاهی

کمر درد صبحگاهی به این معنا است که بیمار در صبح بعد از برخاستن از خواب احساس محدودیت حرکتی و خشکی در بعضی مفاصل بخصوص مهره های کمر دارد. خشکی کمر در صبح بعد از حدود یک ساعت از بین رفته و حرکت مفصل نرم و روان تر میشود.

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

اسپوندیلیت انکیلوزان نوعی التهاب مزمن ستون فقرات و مفاصل ساکروایلیاک است. مفاصل ساکروایلیاک در پایین‌ترین نقطه کمر قرار دارند، یعنی جایی که استخوان ساکروم (استخوانی که درست بالای دنبالچه قرار دارد) به استخوان‌های ایلیاک لگن (استخوان‌های قرار گرفته در دو طرف قسمت بالایی باسن) به یکدیگر متصل می‌شوند. التهاب مفصل ساکروایلیاک مزمن باعث کمر درد و خشکی کمر و اطراف آن، از جمله گردن و پشت می‌شود. به مرور زمان، التهاب مزمن ستون فقرات (اسپوندیلیت) می‌تواند منجر به چسبیدن کامل مهره‌ها به یکدیگر (جوش خوردگی) شود، فرایندی که به آن انکیلوز (خشکی مفصل) گفته می‌شود. انکیلوز باعث کاهش و در نهایت از دست رفتن توانایی حرکت دادن ستون فقرات می‌شود.

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

کمر درد سمجی که دست از سرتان بر نمی دارد ممکن است تنها به دلیل پارو زدن، بلند کردن وزنه های سنگین یا استفاده از کفش پاشنه بلند نباشد. این نشانه ها می گوید کمر دردتان ممکن است در واقع آرتروز یا آرتروز ستون فقرات باشد.

به گزارش پارس نیوز، اگر صبح که از خواب بیداری می شوید کمرتان درد می کند، ممکن است این درد به دلیل مشخصه های التهابی آرتروز باشد. وقتی التهاب داشته باشید تغییرات ناشی از آرتروز نیست که اذیتتان می کند، عصب ها هستند که در واقع موجب ناراحتی تان شده اند.

درد همچنین ممکن است به دلیل فتق دیسک اتفاق بیفتد چون به بیرون فشار می آورد و به عصب های نخاع ضربه می زند.

فتق دیسک با بیماری دژنراتیو دیسک مشترک هستند که معمولا آرتروز نیز به همراهشان است. حواستان به کمردردهایی که اول صبح شروع می شود و تا نیم ساعت نیز ادامه پیدا می کند باشد.
در افراد مبتلا به آرتروز، درد در ادامه روز رو به بهبودی می رود اما با شروع شب دوباره بدتر می شود. با این حال دردهای شبانه ممکن است به دلیل آرتروز نباشد بلکه دلیلشان فشاری باشد که از کارهای روزانه به بدن وارد شده است.

دیگر قسمت های بدن نیز درد می کنند

وقتی آرتروز ستون فقرات پیشرفت می کند، ساییدگی و پارگی استخوان های مهره می تواند باعث فشار روی نخاع و اعصاب شود. از آنجا که اعصاب از کمر پایین رفته و به دیگر نقاط بدن متصل می شوند ممکن است در ران ها، باسن، پاها و کف پاها نیز احساس درد، بی حسی، مور مور شدن یا ضعف داشته باشید. این عصب ها به عضلات پاها می روند و به همین دلیل است که احساس ضعف می کنید.

ستون فقراتتان بیش از حد سفت شده است

صبح ها حتی اگر درد هم نداشته باشید ممکن است در قسمت کمر احساس سفتی کنید. در بیشتر موارد وقتی به حرکت در می آیید سفتی از بین می رود اما با فرا رسیدن شب و به دلیل فشار های روز ممکن است دوباره درد به سراغتان بیاید.
خم شدن و قوس دادن به کمر ممکن است درد آور باشد و همچنین این درد ممکن است از یک نقطه به نقاط دیگر بدن برود – برای مثال یک روز شانه ها درد می کند و روز دیگر گردن.

درد به بدتر شدن ادامه می دهد

هرکسی به گونه ای درد را تجربه می کند و زمان درست یا غلطی برای مراجعه به پزشک نیست. برخی بیماران به دلیل دردی بسیار جدید مراجعه می کنند و بعضی دیگر پس از گذشت ماه ها یا شاید سال ها از دردی که می کشیدند تازه به فکر مراجعه به پزشک افتاده اند.
اگر دردهایی که به سراغتان می آیند بیش از چهار تا شش هفته دوام دارند به پزشک مراجعه کنید. بسیاری از کشیدگی های عضله یا آسیب های جزئی بعد از این دوره زمانی بهبود می یابند. بنابراین اگر درد به قوت خود باقی ماند یا بدتر هم شد حتما مراجعه به پزشک را در برنامه خود قرار دهید.
درد، مزاحم خوابتان شده است

کمردردی که شب ها اجازه نمی دهد به خواب روید باعث ایجاد چرخه ای معیوب می شود: اگر به اندازه کافی نخوابید درد ممکن است بدتر شود اما اگر درد باعث شده شب ها بیدار بمانید راهی برای بهتر شدنش نمی ماند.

اگر دردی که دارید آنقدر شدید است که مزاحم خوابیدنتان شده و روی کیفیت زندگی تان تاثیر گذاشته توصیه می کنم هرچه زودتر به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

کمر درد صبحگاهی

در اغلب موارد تورمی خفیف در مفاصل که اغلب مردم در سنین ۴۰ سالگی دچار آن می‌شوند باعث گرفتگی کمر و کمردرد شدید می‌شود.صرفنظر از ضربه‌ها و نیز التهاب و تورم مفصلی ، علل کمردرد صبحگاهی می‌تواند متفاوت باشد. عوارض مادرزادی از جمله عواملی هستند که نزد کودکان و یا اشخاص جوان تولید کمر درد می‌کند. کارهای عضلانی شدید هم گاهی اوقات تولید شکستگی خفیف در ستون فقرات می‌نماید. برآمدگی غضروفهای میان مهره‌ای ممکن است باعث ایجاد درد کشنده گردد که از کمر تا ساق پا تیر می‌کشد. بالاخره کمر درد ممکن است ناشی از انواع بیماریهای ستون فقرات باشد.

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

علائم اولیه اسپوندیلیت انکیلوزان عبارتند از درد و خشکی کمر و باسن، به خصوص در هنگام صبح و پس از یک دوره عدم فعالیت بدنی. به مرور زمان، ممکن است علائم این بیماری بدتر یا بهتر شده و یا به فواصل نامنظم به طور کامل متوقف شوند.

کمر درد صبحگاهی در بارداری

کمر درد صبحگاهی بخصوص خشکی صبحگاهی کمر علل مختلفی دارد . از افزایش بیش از حد قوس و گودی کمر بگیرید تا رماتیسم ستون فقرات و … حتی بیماری AS. و مثل همیشه توصیه می کنم به متخصص ستون فقرات و یا ارتوپد مراجعه کنید تا مشکلتان را تشخیص بدهند . حتی بعنوان یک مکمل می تونید به کلینیک های درمان کمر درد  هم بهره بگیرید.درمانهای مرسوم کمر درد تبعا ورزش و فیزیوتراپی، استفاده از مسکن ها و گاهی کورتون ها و شل کننده های عضلات و … است که در نهایت گاهی کار به جراحی هم می کشد ولی توصیه می کنم زود تصمیم نگیرید و با چند متخصص دیگر هم مشورت کنید.کمردرد تجربه ای دردناک است و ممکن است حتی چند روز شما را خانه نشین کند. آنهایی که نوع شدیدتر آن را تجربه کرده اند، نگران آن هستند که مبادا مجبور شوند برای درمان گرفتگی کمر به جراحی متوسل شوند.

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

علت دقیق بروز اسپوندیلیت انکیلوزان مشخص نیست. بسیاری از افراد مبتلا به اسپوندیلیت انکیلوزان وجود دارند که افراد دیگری از خانواده آن‌ها نیز به این بیماری مبتلا هستند.‌ با انجام آزمایش خون، وجود یک ژن نشانگر  به نام آنتی‌ژن لنفوسیت انسانی (HLA) نوع B27 (HLA-B27) در اکثر افراد مبتلا به اسپوندیلیت انکیلوزان مشخص شد، البته این ژن نشانگر در درصد کوچکی از سایر افراد نیز یافت شد.

کمردرد صبحگاهی

روش های موثری در طب مکمل وجود دارد که می تواند جایگزین دارو و حتی در برخی موارد جراحی برای درمان کمردرد شود.
طب سوزنی یکی از شناخته شده ترین روش های موثر در کاهش درد و درمان انواع دردهای ستون فقرات از جمله کمردرد است.
طب سوزنی می تواند با شل کردن عضلات اطراف ستون فقرات، بهبود جریان خون ناحیه، آزاد شدن مواد ضد درد از جمله اندروفین از پایانه های عصبی باعث کاهش یا از بین رفتن انواع کمردرد و اسپاسم عضلات کمر  شود.

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

در اینجا هدف درمان گرفتگی کمر، کاهش درد و همچنین به تأخیر انداختن یا پیشگیری از عوارض بیماری و تغییر شکل دادن ستون فقرات است. اگر درمان خشکی کمر پیش از آنکه باعث صدمات غیرقابل برگشت به مفاصل شود انجام گیرد بیشترین موفقیت را به همراه خواهد داشت.

علت کمر درد صبحگاهی

کمر درد صبحگاهی و خشکی کمر از علایم بیماری اسپوندیلیت انکیلوزان می باشد. در این بیماری که خشکی و محدودیت حرکات کمر در صبح ها بیشتر است و در طول روز بهتر میشود. بتدریج با جوش خوردن مهره ها در ستون فقرات انعطاف پذیری ستون مهره کم شده و بیمار نمی‌تواند خوب به جلو خم شود.علل کمردردهای بارداری معمولا یک عامل نیست و تغییرات بیومکانیکی در ستون مهره، تغییرات هورمونی که در زنان بارداری ایجاد میشوند و تغییراتی که در وضعیت روحی و روانی زن باردار ایجاد میشود در ایجاد آن نقش دارند. حدود یکی سوم کمر درد بارداری در سه ماهه اول آن ایجاد میشوند یعنی زمانی که هنوز شکم بزرگ نشده و فشار خاصی به ستون مهره وارد نمیشود. بنظر میرسد تغییرات هورمونی در شروع این دردها نقش داشته باشند. همین تغییرات هورمونی است که در دوران قبل از عادات ماهانه میتواند موجب کمردرد شود. این تغییرات هورمونی معمولا بر روی تاندون ها و رباط های اطراف ستون مهره و همچنین رباط های لگن ( در مفاصل ساکروایلیاک و سمفیز پوبیس) تاثیر گذاشته و موجب شل شدن آنها میشود. این شلی و افزایش طول میتواند موجب ناپایداری مفاصل این نواحی و بدنبال آن بروز درد شود.

درمان و علت کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان گیاهی

خواص آلو خورشتی

خواص آلو خورشتی

مضرات و خواص آلو خورشتی همراه کالری و عکس آلو در سایت جسارت

خواص آلو خورشتی,خواص آلو خورشتی,خواص آلو سبز,خواص خورشت الو اسفناج,خواص خورشت آلو,خاصیت آلو خورشتی,خواص آلو سبز در بارداری,خاصیت آلو سبز,خواص الو گوجه سبز,خواص آلوچه سبز,خواص زرد آلو سبز,خواص خورش الو اسفناج,خواص خورش آلو,خواص خورش آلو اسفناج,خواص آلوی خورشتی,خاصیت آلو خورشتی,خواص آلوچه خورشتی,خاصیت خورشت الو,فواید الو خورشتی,خاصیت آلو سبز

مضرات و خواص آلو خورشتی همراه کالری و عکس آلو

خواص آلو خورشتی , خواص آلو خورشتی , خواص آلو سبز , خواص خورشت الو اسفناج

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات و خواص آلو خورشتی همراه کالری و عکس آلو می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آلو بُخارا یکی از انواع خشکبار است. آلو بخارا از خشک کردن آلو و یا گوجه به دست می‌آید. برای تهیهٔ آن نخست آلو قطره‌طلا در آب کمی جوشانده می‌شود، سپس پس از خنک شدن پوست آن کنده شده و در آفتاب خشک می‌شود.

خواص آلو خورشتی

خوردن آن به هر صورت، چه به صورت تازه، خشک و ریختن آن در آش و غذا مفید بدن و نرم کننده شکم و رافع خارش تن گرم مزاج‌ها است. اگر نیم کیلو آلو بخارا را در دو لیتر آب بجوشانید تا پخته و نرم شود و صاف کنند و با قدرى شکر شیرین کرده، گرم یا سرد بخورند مسهل خوب و بى اذیتى براى گرم مزاج ها است همچنین مفید سینه، تا حدى که برای افرادی که سرفه می‌کنند و سینه درد دارند، مفید است بر خلاف سایر ترشی‌ها که مضر شش و سینه است.

آلو بخارا کمتر به صورت تازه و بیشتر به صورت خشک مصرف خوراکى دارد. نوع خشک شده آن در انواع سوپ‏ها و خوراکها و خیسانده آن در آب در صبح و قبل از ناشتا به منظور لینت مزاج و رفع یبوست‏هاى عادى و تقویت اعمال کلیه به کار می رود.

خواص آلو خورشتی

خوردن چند دانه آلو بخارا ملین طبع، معده و برای قى(استفراغ) و غثیان(حالت تهوع) که از گرمى باشد، مفید است. غرغره برگ پخته آن برای ورم لوزتین، گلو و آب ریزش بینى که از زکام و نزله باشد و برای تقویت ریشه و لثه دندان مفید است. آشامیدن آب جوشانده برگ آن تا سه استکان کشنده کرم معده و ضماد برگ او که پخته بکوبند و بر شکم ببندند، ریزاننده کرم‌هاى روده و امعا و مجرب است، خاصه گرم مزاج‌ها است.

مضرات و خواص آلو خورشتی همراه کالری و عکس آلو

خواص آلو خورشتی , خواص آلو خورشتی , خواص آلو سبز , خواص خورشت الو اسفناج

آلو حالت تهوع را از بین می برد. از این رو افرادی که به حالت تهوع و سرگیجه مبتلا می باشند ، بهتر است روزانه چند عدد آلو بخورند.  آلو طبیعتی سرد دارد ، پس برای افراد گرم مزاج مناسب است. آلو ضد تب و سردردهای صفراوی است. آلو در معالجه کم خونی ، ضعف و ناتوانی و خستگی جسمی مفید است. آلو ملین بسیار قوی است.

خواص خورشت الو اسفناج

سردمزاج‌ها باید ضرر آن را با خوردن کندر به اندازه یک نخود رفع کنند. اگر آلو یافت نشد می‌توان تمرهندى و آلوهاى دیگر استفاده کرد. جوشاندن آلو در گلاب و خوردن آن بندآورنده شکم است. رب آلو سرد و تر بوده و مفید حال کسانی است که کبدهای گرمی دارند، رافع تشنگى و فرونشاننده تب‌هاى حار(داغ)، التهاب و سردرد است. باید دانست که انواع آلو و آلوچه خواصشان شبیه خاصیت آلو است که در فراهم نشدن آلو بخارا می توان از آنها استفاده کرد.

خواص آلو خورشتی

زردچوبه و موهای زائد

رابطه تاثیر زردچوبه و موهای زائد صورت چیست

رابطه تاثیر زردچوبه و موهای زائد صورت چیست در سایت جسارت

زردچوبه و موهای زائد ، زردچوبه و موهای زائد ، زردچوبه و موهای زائد نی نی سایت ، زردچوبه و موهای زائد صورت ، زردچوبه و رفع موهای زائد،زردچوبه موهای زائد،زردچوبه موی زائد،زردچوبه و شیر برای موهای زائد،نخود و زردچوبه موهای زائد،زردچوبه رفع موهای زائد،زردچوبه و موی زائد،زردچوبه برای موهای زائد،زردچوبه برای موهای زائد نی نی سایت،زردچوبه و رفع موهای زاید،زردچوبه برای رفع موهای زائد،زردچوبه برای رفع موهای زائد،رفع موهای زائد زردچوبه،رفع موهای زائد با زردچوبه و نخود،زردچوبه و رفع موی زائد،زردچوبه رفع موی زائد،زردچوبه در رفع موهای زائد،زردچوبه با موهای زائد،زردچوبه برای موی زائد،موی زائد زردچوبه،زردچوبه مو زائد،زردچوبه و مو زائد،شیر و زردچوبه برای موهای زائد،زردچوبه و شیر موهای زائد،نخود و زردچوبه برای موهای زائد،نخود و زردچوبه برای موهای زاید،رفع موهای زائد با نخود و زردچوبه،خواص زردچوبه برای رفع موهای زائد،رفع موهای زائد با زردچوبه،رفع موهای زائد با زردچوبه ، روشی هندی

رابطه تاثیر زردچوبه و موهای زائد صورت چیست

زردچوبه و موهای زائد ، زردچوبه و موهای زائد ، زردچوبه و موهای زائد نی نی سایت ، زردچوبه و موهای زائد صورت

زردچوبه و موهای زائد

موهای زائد صورت و بدن برای انسان ها بخصوص خانم ها بسیار شرم آور بوده و جدا از آن بسیار مضر و باعث کاهش اعتماد ‏بنفس میشود. مو در صورت؛ پاها، دستها، قفسه سینه و اغلب ناشی از تغییرات پس از بارداری هورمونی و هورمونی ناشی از ‏قاعدگی نامنظم می باشد و گاهی از عووارض جانبی برخی دارو ها ایجاد میگردد.‏
روش های مختلفی برای خلاص شدن از موهای زائد بدون استفاده از اپیلاسیون و صرف پول در درمان با لیزر و الکترولیز می ‏باشد و این کار را درخانه بصورت طبیعی، ارزان و بدون عوارض جانبی می توانید انجام دهید.‏زردچوبه جز یکی از مواد طبیعی جهت کمک به حذف موهای زائد و جلوگیری از رشد دوباره آنها می باشد. همچنین از جمله ‏خواص آن به روشن کردن و سالم نگه داشتن پوست می توان اشاره کرد.‏ خمیر زردچوبه دارای یک خاصیت عالی و کاملا گیاهی علاوه بر آنکه باعث تسکین درد می شود پاک کننده مفید برای کبد می باشد. با کمک زردچوبه به راحتی می توانید موهای زائد خود را از بین ببرید وهمچنین برای پوست صورت هم می توانید از آن استفاده کنید… مقدار قند موجود در این مخلوط می تواند به پاکسازی پوست کمک کند از دیگر مواد تشکیل دهنده این خمیر شیر می باشد که باعث نرمی و صافی پوست می شود.

طرز تهیه زردچوبه برای موهای زائد

اول از همه زردچوبه و آب ، به جای آب از شیر هم می توانید استفاده کنید را به نسبت 1:2 باهم مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار دهید آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند ، اجازه دهید سرد شود در صورت لزوم می توانید در یخچال خمیر زردچوبه را قرار دهید. مقدار کمی نمک و یا شکر و 1 قاشق غذاخوری آرد را به خمیر خود اضافه کنید.

روش استفاده از زردچوبه برای موهای زائد

ابتدا مقداری آرد ذرت را ه مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید بزنید ، سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهت رشد مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید ، و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید بعد از 15 دقیقه خمیر جذب پوست می شود سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید این روش را 2 بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه مورد نظر برسید.این روش معمولا در هند استفاده می شود که یک اثر عالی در حذف موهای زائد دارد بر خلاف دیگر روش ها می توانید 1 بار از این روش هندی استفاده کنید و شاهد درد کمتر و نتیجه بهتر باشید.

از بین بردن موهای زائد با ماسک زردچوبه و آرد نخود

 2 قاشق غذاخوری آرد نخود را در یک کاسه بریزید

 1 قاشق غذا خوری خامه شیر تازه اضافه کنید

 2 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل اضافه کنید

 1 قاشق غذاخوری روغن خردل اضافه کنید

 1 قاشق غذا خوری گلاب بریزید

 کمی زردچوبه بریزید و سپس همه مواد را مخلوط کنید تامانند خمیر شود. این ماسک  را بر روی پوستی که موهای زائد دارد می مالیم 20 دقیقه بعد که خشک شد جهت خلاف رشد مو با آب سرد می شوئیم هر یک از این ماسک ها را چند بار در هفته استفاده کنید

زردچوبه و موهای زائد صورت

زردچوبه معمولا به عنوان ادویه ای پرخاصیت و درمانگر برای بسیاری از بیماری های شناخته می شود، اما جالب است بدانید هندی ها با استفاده از زردچوبه، موهای زائد خد را از بین می برند. این روش گیاهی به شفافیت پوست نیز کمک می کند.برای تهیه خمیر زردچوبه، زردچوبه و شیر را به نسبت دو به یک با هم مخلوط کنید، روی حرارت قرار دهید و آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند، سپس اجازه دهید سرد شود. در مرحله آخر، مقدار کمی نمک یا شکر و یک قاشق غذاخوری آرد به خمیر اضافه کنید.برای استفاده از این خمیر، ابتدا مقداری ذرت به مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید، بزنید و سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهتت رویش مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید. بعد از 15 دقیقه خمیر جذب پوست می شود، سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه برسید.مقدار قند موجود در این مخلوط می تواند به پاکسازی پوست کمک کند. شیر نیز باعث نرمی و صافی پوست می شود.

زردچوبه موهای زائد

از زردچوبه به چند صورت می توان جهت این کار استفاده نمود که سایت آرایشگری در این مقاله 3 نوع دستور عمل برای شما ‏ارائه میدهد :‏
‏1.‏ زرد چوبه و گلاب ‏
مواد مورد نیاز :‏
• گلاب یا شیر
• زرد چوبه
• آب گرم
با اضافه کردن گلاب یا شیرو آب را به زردچوبه و مخلوط کردن آنها با یکدیگر خمیری بدست می آید که آن را بر ‏روی نواحی که موی زائد داشته به مدت 15 تا 30 دقیقه قرار داده تا زمانیکه کاملا خشک شود.‏
سپس با آب گرم شسته و با استفاده از حوله آن ر اخشک کنید.‏
این کار را تازمانی که به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید تکرار نمایید.‏
توجه : این روش برای مناطقی که دارای حجم کمی از مو می باشد مورد استفاده قرار میگیرد. برای حذف موهای ‏ضخیم، متراکم تر مو باید به به مخلوط آرد نخود، ماست، آرد برنج، جودوسر اضافه کنید.‏
‏2.‏ زردچوبه و روغن کنجد
مواد مورد نیاز :‏
• زردچوبه
• روغن کنجد
• آرد گندم
به میزان مساوی از زردچوبه و آرد گندم، روغن کنجد را اضافه نموده تا زمانی که حالتی چسباننده داشته باشد.‏
مخلوط بدست آمده را به مدت 30 دقیقه بر روی نواحی مورد نظر گذاشته و سپس آن را بشویید. برای گرفتن نتیجه ‏بهتر توصیه می شود یک بار در هفته این کار ر اانجام دهیدو دقت داشته باشید که این مخلوط همانند اسکراب عمل ‏میکند.‏
‏3.‏ زرچوبه و آب
مواد مورد نیاز :‏
• زردچوبه به اندازه کافی
• آب به اندازه کافی
زرد چوبه و آب را باهم مخلوط کرده و روی حرارت کم، آنقدر بهم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند، سپس بگذارید سرد ‏شود و در صورت لززوم و برای تسریع در کار میتوانید داخل یخچال بگذارید.‏
به خمیر بدست آمده کمی نمک یا شکر و 1 قاشق غذا خوری آرد به خمیر اضافه کنید. قبل از استفاده ازخمیر مقداری آر ‏د ذرت بر روی پوست مالیده و سپس لایه نازکی از خمیر را در جهت رویش مو بر روی قسمت مورد نظر گذاشته یک ‏تکه پارچه بر روی آن قرار دهید، بعد از گذشت 15 دقیقه خمیر جذب پوست شده، پارچه را برداشته و با آب گرم ‏پوستتان را بشویید.‏
با انجام این روش به مدت 2 در هفته به نتیجه دلخواه دست پیدا می کنید.‏
این روش از جمله روش های متداول در هند می باشد که تاثیر بسزایی در از بین بردن موهای زائد دارد بدون درد و ‏نتیجه عالی نیز دارد.‏

زردچوبه برای رفع موهای زائد

ابتدا دوباره مقداری کمی آرد ذرت را به مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید بزنید ، سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهت رشد مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید ، و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید بعد از20دقیقه خمیر جذب پوست می شود سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید این روش را 2 بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه مورد نظر برسید.این روش معمولا در هند استفاده می شود که یک اثر عالی در حذف دایمی موهای زائد دارد ،این روش بر خلاف دیگر روش ها می توانید 1 بار از این روش هندی استفاده کنید و شاهد درد کمتر و نتیجه فوق العاده بهتر باشید…با این روش به تدریج با جندبار استفاده ریشه موها سست میشود و از شر انها راحت میشود.دوستان عزیز معمولا یک لیوان شیر با دو قاشق زردچوبه با یک قاشق ارد ذرت با یک قاشق مربا خوری برای ساق پا کافیست …امتحان کنید تا معجزه ان را ببینید..

نکته :این خمیر بیشتر برای موهای بدن بکار میرود ولی اگر برای صورت میخواهید استفاده کنید ، رنگش تا 24 ساعت می ماند و باید طی این ساعت از خونه بیرون نروید تا رنگش کاملا برطرف بشه …

زردچوبه و موهای زائد

شعر در مورد بدبینی

شعر در مورد بدبینی

شعر در مورد بدبینی ,شعر در مورد بدبینی,شعر درباره بدبینی,شعری در مورد بدبینی,شعر درمورد بدبینی,شعر درباره ی بدبینی,شعر بدبینی,شعر درباره بدبینی,شعر درمورد بدبینی,شعر عینک بدبینی,شعر راجبه بدبینی,شعر دروصف بدبینی,شعر درباره ی بدبینی,شعر در مورد بدبینی,شعری در مورد بدبینی,شعر در مورد بدبینی

شعر در مورد بدبینی

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد بدبینی برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

ای روی این دو دیده بدبین من سیه!

تا بهر چه به دیدن روی نکو شود؟

اقبال لاهوری , اشعار اقبال لاهوری فارسی , دیوان اشعار اقبال لاهوری , شعر اقبال لاهوری

شعر در مورد بدبینی

اشعار پروین اعتصامی , شعر پروین اعتصامی , شعر پروین اعتصامی , دیوان پروین اعتصامی , آثار پروین اعتصامی

در آن بساط که حسن تو جلوه آغازد

مجال طعنه بدبین و بدپسند مباد

عبید زاکانی , اشعار عبید زاکانی , شعر عبید زاکانی در مورد زن , شعر عبید زاکانی , شعر عبید زاکانی موش و گربه

شعر در مورد بدبینی

اشعار رهی معیری , شعر رهی معیری , اشعار رهی معیری عاشقانه , شعر از رهی معیری عاشقانه , اشعار کوتاه عاشقانه رهی معیری

سخاوت مال را از دیده بدبین نگه دارد

به از دلجویی موران سپندی نیست خرمن را

مولانا , شعر مولوی , اشعار مولانا , اشعار عاشقانه مولوی

شعر درباره بدبینی

بیدل دهلوی , اشعار بیدل دهلوی , آثا بیدل دهلوی , شعر بیدل دهلوی , مناجات بیدل دهلوی

نرسد دیده بدبین به تو ای وادی عشق

که ز هر آبله پا نگرانیم ترا

اشعار سلمان ساوجی , شعر سلمان ساوجی , دیوان اشعار سلمان ساوجی , شعر سلمان ساوجی درباره بهار

شعری در مورد بدبینی

شعر رودکی , شعر رودکی عاشقانه , رودکی شعر معروف , شعر چنگ رودکی , اشعار رودکی

چشم بدبین به خط پشت لب او مرساد!

که به آن تنگ دهن راهنمون است مرا

شعر امیر خسرو دهلوی , اشعار امیر خسرو دهلوی , شعری از امیرخسرو دهلوی , دیوان اشعار امیرخسرو دهلوی

شعر درمورد بدبینی

سنایی , شعر سنایی , اشعار سنایی , دیوان سنایی , آثار سنایی

سرو آزاد ترا دیده بدبین مرساد

که به هر جلوه کند تازه گرفتار مرا

فخرالدین عراقی , شعر فخرالدین عراقی , اشعار فخرالدین عراقی , آثار فخرالدین عراقی , شور عشق فخرالدین عراقی

شعر درباره ی بدبینی

ناصرخسرو , شعر ناصرخسرو , اشعار ناصرخسرو , سفرنامه ناصرخسرو

خاکساری شد حصار از دیده بدبین مرا

گوهر از گرد یتیمی پرده حال خودست

وحشی بافقی ,شعر وحشی بافقی , اشعار وحشی بافقی , دیوان وحشی بافقی , آثار وحشی بافقی

شعر بدبینی

محتشم کاشانی , شعر محتشم کاشانی , اشعار محتشم کاشانی , زندگینامه محتشم کاشانی

چشم بدبین به نی کلک تو صائب مرساد!

خاک، گنجینه گوهر ز گهرباری توست

فروغی بسطامی , شعر فروغی بسطامی , اشعار فروغی بسطامی , دیوان فروغی بسطامی

شعر درباره بدبینی

سیمین بهبهانی ,شعر سیمین بهبهانی , اشعار سیمین بهبهانی , چرا رفتی سیمین بهبهانی , اشعار سیاسی سیمین بهبهانی

چه وقت توست که لب بر لب پیاله نهی؟

برای حسن تو آیینه چشم بدبین است

فایز دشتی , شعر فایز دشتی , اشعار فایز دشتی , اشعار زیبای فایز دشتی

شعر درمورد بدبینی

ملک الشعرای بهار , شعر ملک الشعرای بهار , اشعار ملک الشعرای بهار , آثار ملک الشعرای بهار , دیوان ملک الشعرای بهار

سر به دنبالش گذارد چشم بدبین بیشتر

هرقدر بال و پر طاووس رنگین می شود

فروغ فرخزاد , شعر فروغ فرخزاد , اشعار فروغ فرخزاد , زندگینامه فروغ فرخزاد , گناه فروغ فرخزاد

شعر عینک بدبینی

حسین منزوی , شعر حسین منزوی , اشعار حسین منزوی , دیوان حسین منزوی

صفحه روی ترا دیده بدبین مرساد

که عجب آینه زنگ زدایی دارد

هوشنگ ابتهاج , شعر هوشنگ ابتهاج , اشعار هوشنگ ابتهاج , شعر سایه هوشنگ ابتهاج

شعر راجبه بدبینی

هاتف اصفهانی , شعر هاتف اصفهانی , اشعار هاتف اصفهانی , آثار و عکس هاتف اصفهانی

تا به آن گنج گهر دیده بدبین نرسد

جغد، نیلی است که بر چهره ویرانه زدند

ایرج میرزا , شعر ایرج میرزا , اشعار ایرج میرزا , شعر حجاب ایرج میرزا , دیوان ایرج میرزا

شعر دروصف بدبینی

قیصر امین پور , شعر قیصر امین پور , اشعار قیصر امین پور , قیصر امین پور کیست

دیده خفاش را میلی است هر خط شعاع

مهر عالمتاب را از دیده بدبین چه باک؟

مهدی فرجی , شعر مهدی فرجی , اشعار مهدی فرجی , مهدی فرجی شاعر

شعر درباره ی بدبینی

خاقانی , شعر خاقانی , اشعار خاقانی , خاقانی شروانی , دیوان خاقانی

چهره زرد سپند نظر بدبین است

ورنه در پرده دل لاله ستانی داریم

سلمان هراتی , شعر سلمان هراتی , اشعار سلمان هراتی , آثار سلمان هراتی

شعر در مورد بدبینی

رحیم معینی کرمانشاهی , شعر رحیم معینی کرمانشاهی , اشعار رحیم معینی کرمانشاهی , آثار رحیم معینی کرمانشاهی

در وقت خوش من نرسد دیده بدبین

پوشیده تر از خلوت در انجمنم من

مهدی اخوان ثالث , شعر مهدی اخوان ثالث , اشعار مهدی اخوان ثالث , قاصدک مهدی اخوان ثالث

شعری در مورد بدبینی

سید علی صالحی , شعر سید علی صالحی , اشعار سید علی صالحی , آثار سید علی صالحی , اشعار عاشقانه سید علی صالحی

نداند سر عشق اینجای خود

بین کجا هرگز بداند مرد بدبین

حمید مصدق , شعر حمید مصدق , اشعار حمید مصدق , آثار حمید مصدق , اشعار عاشقانه حمید مصدق

شعر در مورد بدبینی

علی صفری , شعر علی صفری , اشعار علی صفری , آثار علی صفری , اشعار عاشقانه علی صفری

بخت بدبین که ز اندوه کسی جان دادم

کز پی کاهش غم روی نشاط افزا داشت

محمدرضا شفیعی کدکنی , شعر محمدرضا شفیعی کدکنی , اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی , آثار محمدرضا شفیعی کدکنی , اشعار عاشقانه محمدرضا شفیعی کدکنی

شعر در مورد بدبینی

علیرضا آذر , شعر علیرضا آذر , اشعار علیرضا آذر , آثار علیرضا آذر , اشعار عاشقانه علیرضا آذر

بخت بدبین کز پیامی خاطر ما خوش نکرد

آرزوئی از نکویان بر نمی آید مرا

فریدون مشیری , شعر فریدون مشیری , اشعار فریدون مشیری , آثار فریدون مشیری , اشعار عاشقانه فریدون مشیری

شعر در مورد بدبینی

احمدرضا احمدی , شعر احمدرضا احمدی , اشعار احمدرضا احمدی , آثار احمدرضا احمدی , اشعار عاشقانه احمدرضا احمدی

دیده بدبین بپوشان ای کریم عیب پوش

زین دلیری ها که من در کنج خلوت می کنم

علیرضا بدیع , شعر علیرضا بدیع , اشعار علیرضا بدیع , آثار علیرضا بدیع , اشعار عاشقانه علیرضا بدیع

شعر درباره بدبینی

علیرضا روشن , شعر علیرضا روشن , اشعار علیرضا روشن , آثار علیرضا روشن , اشعار عاشقانه علیرضا روشن

هر سر موی مرا در دیده بدبین او

گاه نوک خنجر و گه نیش نشتر کرده اند

ژاله اصفهانی , شعر ژاله اصفهانی , اشعار ژاله اصفهانی , آثار ژاله اصفهانی , اشعار عاشقانه ژاله اصفهانی

شعری در مورد بدبینی

خواجوی کرمانی , شعر خواجوی کرمانی , اشعار خواجوی کرمانی , آثار خواجوی کرمانی , اشعار عاشقانه خواجوی کرمانی

نه رخ از هم رهی اهل نظر خواهی تافت

نه ز بدبین و ز بد خواه حذر خواهی کرد

قاآنی , شعر قاآنی , اشعار قاآنی , آثار قاآنی , اشعار عاشقانه قاآنی

شعر درمورد بدبینی

روزبه بمانی , شعر روزبه بمانی , اشعار روزبه بمانی , آثار روزبه بمانی , اشعار عاشقانه روزبه بمانی

دیده بانی رابه بلبل داد آخر باغبان

چشم بدبینی ببند و چشم صاحب خانه باش

مونا برزویی , شعر مونا برزویی , اشعار مونا برزویی , آثار مونا برزویی , اشعار عاشقانه مونا برزویی

شعر درباره ی بدبینی

شیخ بهایی , شعر شیخ بهایی , اشعار شیخ بهایی , آثار شیخ بهایی , اشعار عاشقانه شیخ بهایی

برگرد و عکس دیگری از گنجه رو کن

گاهی مرا در خاطراتت جستجو کن

خود را پس از یک عمر دوری مثل سابق

با این پلنگ لنگ لنگان رو برو کن

عبدالجبار کاکایی , شعر عبدالجبار کاکایی , اشعار عبدالجبار کاکایی , آثار عبدالجبار کاکایی , اشعار عاشقانه عبدالجبار کاکایی

شعر بدبینی

یغما گلرویی , شعر یغما گلرویی , اشعار یغما گلرویی , آثار یغما گلرویی , اشعار عاشقانه یغما گلرویی

من روی تپه گیج و تنها می نشینم

اما تو هر شب برکه را بی تاب قو کن

در انجمادم گر بگیر از عشق رد شو

با خون سرد شعر من کمتر وضو کن

افشین یداللهی , شعر افشین یداللهی , اشعار افشین یداللهی , آثار افشین یداللهی , اشعار عاشقانه افشین یداللهی

شعر درباره بدبینی

منوچهر آتشی , شعر منوچهر آتشی , اشعار منوچهر آتشی , آثار منوچهر آتشی , اشعار عاشقانه منوچهر آتشی

عادت ندارم با خودم درگیر باشم

شلیک کن من را بکش یا آرزو کن!

قانون جنگل ظاهرا رحمی ندارد

حرفی بزن یا سرب داغی در گلو کن

فرخی سیستانی , شعر فرخی سیستانی , اشعار فرخی سیستانی , آثار فرخی سیستانی , اشعار عاشقانه فرخی سیستانی

شعر درمورد بدبینی

مریم حیدرزاده , شعر مریم حیدرزاده , اشعار مریم حیدرزاده , آثار مریم حیدرزاده , اشعار عاشقانه مریم حیدرزاده

هی کینه، بدبینی، دورنگی؛ عشق مشروط

بوی تعفن می دهد این قصه… بو کن!

گروس عبدالملکیان , شعر گروس عبدالملکیان , اشعار گروس عبدالملکیان , آثار گروس عبدالملکیان , اشعار عاشقانه گروس عبدالملکیان

شعر عینک بدبینی

نادر نادرپور , شعر نادر نادرپور , اشعار نادر نادرپور , آثار نادر نادرپور , اشعار عاشقانه نادر نادرپور

من به همه ی شادی ها بدبینم

وقتی میان این ساحل کمی آن طرف تر از تولد ِ لاک پشت های کوچک

نهنگی دارد جان می کند.

حسین پناهی , شعر حسین پناهی , اشعار حسین پناهی , آثار حسین پناهی , اشعار عاشقانه حسین پناهی

شعر راجبه بدبینی

مسعود فردمنش , شعر مسعود فردمنش , اشعار مسعود فردمنش , آثار مسعود فردمنش , اشعار عاشقانه مسعود فردمنش

زندگی زیباست چشمی باز کن

گردشی در کوچه باغ راز کن

هر که عشقش در تماشا نقش بست

عینک بدبینی خود را شکست

شعر عمو , شعر در مورد عمو , شعر درباره عمو , شعر در وصف عمو

شعر دروصف بدبینی

ناهید عباسی , شعر ناهید عباسی , اشعار ناهید عباسی , آثار ناهید عباسی , اشعار عاشقانه ناهید عباسی

علت عاشق ز علت ها جداست

عشق اسطرلاب اسرار خداست

من میان جسم ها جان دیده ام

درد را افکنده درمان دیده ام

عطار نیشابوری , شعر عطار نیشابوری , اشعار عطار نیشابوری , آثار عطار نیشابوری , اشعار عاشقانه عطار نیشابوری

شعر درباره ی بدبینی

اردلان سرفراز , شعر اردلان سرفراز , اشعار اردلان سرفراز , آثار اردلان سرفراز , اشعار عاشقانه اردلان سرفراز

دیده ام بر شاخه احساس ها

می تپد دل در شمیم یاس ها

زندگی موسیقی گنجشک هاست

زندگی باغ تماشای خداست

نصرت رحمانی , شعر نصرت رحمانی , اشعار نصرت رحمانی , آثار نصرت رحمانی , اشعار عاشقانه نصرت رحمانی

شعر در مورد بدبینی

محمد علی بهمنی , شعر محمد علی بهمنی , اشعار محمد علی بهمنی , آثار محمد علی بهمنی , اشعار عاشقانه محمد علی بهمنی

گر تو را نور یقین پیدا شود

می تواند زشت هم زیبا شود

حال من در شهر احساسم گم است

حال من عشق تمام مردم است

مژگان عباسلو , شعر مژگان عباسلو , اشعار مژگان عباسلو , آثار مژگان عباسلو , اشعار عاشقانه مژگان عباسلو

شعری در مورد بدبینی

شهاب مقربین , شعر شهاب مقربین , اشعار شهاب مقربین , آثار شهاب مقربین , اشعار عاشقانه شهاب مقربین

زندگی یعنی همین پروازها

صبح ها، لبخندها، آوازها

ای خطوط چهره ات قرآن من

ای تو جان جان جان جان من

ناظم حکمت , شعر ناظم حکمت , اشعار ناظم حکمت , آثار ناظم حکمت , اشعار عاشقانه ناظم حکمت

شعر در مورد بدبینی

نزار قبانی , شعر نزار قبانی , اشعار نزار قبانی , آثار نزار قبانی , اشعار عاشقانه نزار قبانی

با تو اشعارم پر از تو می شود

مثنوی هایم همه نو می شود

حرف هایم مرده را جان می دهد

واژه هایم بوی باران می دهد.

فاضل نظری , شعر فاضل نظری , اشعار فاضل نظری , آثار فاضل نظری , اشعار عاشقانه فاضل نظری

شعر در مورد بدبینی

کیکاووس یاکیده , شعر کیکاووس یاکیده , اشعار کیکاووس یاکیده , آثار کیکاووس یاکیده , اشعار عاشقانه کیکاووس یاکیده

این همه حسود بودم و نمی دانستم؟!؟

به نسیمی که از کنارت موذیانه می گذرد به چشم های آشنا و پر آزار که بی حیا نگاهت میکنند

به آفتابی که فقط تلاش گرم کردن تو را دارد به همه شان حسادت میکنم من آنقدر عاشقم که به طبیعت بدبینم

لیلا کردبچه , شعر لیلا کردبچه , اشعار لیلا کردبچه , آثار لیلا کردبچه , اشعار عاشقانه لیلا کردبچه

شعر در مورد بدبینی

علی شریعتی , شعر علی شریعتی , اشعار علی شریعتی , آثار علی شریعتی , اشعار عاشقانه علی شریعتی

طبیعت پر از نفس های آدمهاست

که مرا وادار می‌کند حسادت کنم به تو و رویای نداشته ام…….

شعر خودم , شعر در مورد خودم , شعر درباره خودم , شعر در وصف خودم

شعر درباره بدبینی

شعر حق الناس , شعر در مورد حق الناس , شعر درباره حق الناس , شعر در وصف حق الناس

امام حسین(ع):

همنشینی با سفلگان و افراد پست ناپسند است

و همدمی گناهکاران موجب بدبینی مردم و از دست دادن اعتماد و اعتبار است

شعر بی خوابی , شعر در مورد بی خوابی , شعر درباره بی خوابی , شعر در وصف بی خوابی

شعری در مورد بدبینی

شعر کابل , شعر در مورد کابل , شعر درباره کابل , شعر در وصف کابل

عذاب بیشتر از این که از تو دور شدم ؟

به جای حس تو با غصه جفت و جور شدم

منی که حرف دلم را کسی نمی دانست

ببین چگونه در این شعرها مرور شدم

شعر عدالت , شعر در مورد عدالت , شعر درباره عدالت , شعر در وصف عدالت

شعر درمورد بدبینی

شعر ازدواج , شعر در مورد ازدواج , شعر درباره ازدواج , شعر در وصف ازدواج

پناه شعله ی عشق تو تکیه گاهم بود

که مثل پیکر پروانه ها ، جسور شدم

پس از تو در دل من خانه کرد بدبینی

کنار دلهره ماندم وَ بی عبور شدم

شعر غیرت , شعر در مورد غیرت , شعر درباره غیرت , شعر در وصف غیرت

شعر درباره ی بدبینی

شعر تعصب , شعر در مورد تعصب , شعر درباره تعصب , شعر در وصف تعصب

نیامدی و دلم را هوای چشمت برد

به بی کرانه ی دریای غصه، تور شدم …

شعر بیشعوری , شعر در مورد بیشعوری , شعر درباره بیشعوری , شعر در وصف بیشعوری

شعر بدبینی

شعر جوانی و پیری , شعر در مورد جوانی و پیری , شعر درباره جوانی و پیری , شعر در وصف جوانی و پیری

خوش بین ها و بدبین ها هر دو به بشر خدمت کرده اند؛

اولی با آفریدن هواپیما و دومی با آفریدن چتر نجات

شعر خزان , شعر در مورد خزان , شعر درباره خزان , شعر در وصف خزان

شعر درباره بدبینی

شعر آبرو , شعر در مورد آبرو , شعر درباره آبرو , شعر در وصف آبرو

یک بطری که تا نیمه آب داشته باشد، از نظر یک فرد خوشبین نیمه پر است،

اما از نظر یک فرد بدبین نیمه خالی به شمار می رود

شعر دل , شعر در مورد دل , شعر درباره دل , شعر در وصف دل

شعر درمورد بدبینی

شعر آرزو , شعر در مورد آرزو , شعر درباره آرزو , شعر در وصف آرزو

حقیقت این است که هر اندازه هم مثبت و خوش‌بین باشیم،

شرایطی در زندگی وجود دارد که طرح‌ها، روش‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده‌ی ما کارساز نخواهد بود

شعر ذوق , شعر در مورد ذوق , شعر درباره ذوق , شعر در وصف ذوق

شعر عینک بدبینی

شعر خورشید , شعر در مورد خورشید , شعر درباره خورشید , شعر در وصف خورشید

چنانچه شکاک و بدبین باشید،

هرگز نمی‌توانید پیشه‌ای را راه‌اندازی کنید

شعر داعش , شعر در مورد داعش , شعر درباره داعش , شعر در وصف داعش

شعر راجبه بدبینی

شعر زخم زبان , شعر در مورد زخم زبان , شعر درباره زخم زبان , شعر در وصف زخم زبان

وقتی به دنیا نگاه می کنم، بدبینم،

اما وقتی به مردم نگاه می کنم، خوشبین هستم

شعر رخ یار , شعر در مورد رخ یار , شعر درباره رخ یار , شعر در وصف رخ یار

شعر دروصف بدبینی

شعر رودخانه , شعر در مورد رودخانه , شعر درباره رودخانه , شعر در وصف رودخانه

من به استادهایی که حتا نمی توانند

ناظم مدرسه شوند بدبین هستم

شعر زندان , شعر در مورد زندان , شعر درباره زندان , شعر در وصف زندان

شعر درباره ی بدبینی

شعر ذاکر امام حسین , شعر در مورد ذاکر امام حسین , شعر درباره ذاکر امام حسین , شعر در وصف ذاکر امام حسین

در زمانه ی ما

نسبت به کسی که به خود باور دارد، بدگمان می شوند

شعر والیبال , شعر در مورد والیبال , شعر درباره والیبال , شعر در وصف والیبال

شعر در مورد بدبینی

شعر کشتی , شعر در مورد کشتی , شعر درباره کشتی , شعر در وصف کشتی

دنیا آنگونه که خیال کرده ایم نمی ارزد؛ این تقریباً مطمئن ترین حقیقتی است

که بدگمانی ما در نهایت به دست آورده است

شعر یکشنبه , شعر در مورد یکشنبه , شعر درباره یکشنبه , شعر در وصف یکشنبه

شعری در مورد بدبینی

شعر شنبه , شعر در مورد شنبه , شعر درباره شنبه , شعر در وصف شنبه

آدم مغرور حتی نسبت به موجوداتی که او را به پیش می برند آزرده خاطر می شود؛

او اسبهای ارابه خود را با بدبینی می نگرد

شعر با د , شعر با د شروع شه , شعر با دال شروع شه , شعر که با د شروع شه , بیت شعر که با د شروع شه

شعر در مورد بدبینی

شعر امام جعفر صادق , شعر در مورد امام جعفر صادق , شعر درباره امام جعفر صادق , شعر در وصف امام جعفر صادق

هر بار که انسان های بس هوشمند دستخوش پریشانی می شوند،

بدبینی دیگران به سخن آنان آغاز می شود

پل الوار , شعر پل الوار , اشعار پل الوار , آثار پل الوار , اشعار عاشقانه پل الوار

شعر در مورد بدبینی

مهدیه لطیفی , شعر مهدیه لطیفی , اشعار مهدیه لطیفی , آثار مهدیه لطیفی , اشعار عاشقانه مهدیه لطیفی

آدم بدبین، سختی را در هر فرصتی می بیند،

آدم خوش بین فرصت را در هر سختی

شعر سه شنبه , شعر در مورد سه شنبه , شعر درباره سه شنبه , شعر در وصف سه شنبه

شعر در مورد بدبینی

رضا کاظمی , شعر رضا کاظمی , اشعار رضا کاظمی , آثار رضا کاظمی , اشعار عاشقانه رضا کاظمی

مرا جان در وفاداری برآمد

هنوز اندر حق من بدگمانی

شعر دوشنبه , شعر در مورد دوشنبه , شعر درباره دوشنبه , شعر در وصف دوشنبه

شعر درباره بدبینی

پابلو نرودا , شعر پابلو نرودا , اشعار پابلو نرودا , آثار پابلو نرودا , اشعار عاشقانه پابلو نرودا

دلت بر من نماید مهربانی

نجوید سرکشی و بدگمانی

شمس لنگرودی , شعر شمس لنگرودی , اشعار شمس لنگرودی , آثار شمس لنگرودی , اشعار عاشقانه شمس لنگرودی

شعری در مورد بدبینی

عباس معروفی , شعر عباس معروفی , اشعار عباس معروفی , آثار عباس معروفی , اشعار عاشقانه عباس معروفی

از مرده دلان حی جوانی

در شیوه عشق بدگمانی

شعر شراب , شعر در مورد شراب , شعر درباره شراب , شعر در وصف شراب

شعر درمورد بدبینی

شعر شمع , شعر در مورد شمع , شعر درباره شمع , شعر در وصف شمع

گواهی می ده، ای شب، زاریم را

که از من بدگمانی دور مانده ست

شعر سیگار , شعر در مورد سیگار , شعر درباره سیگار , شعر در وصف سیگار

شعر درباره ی بدبینی

شعر جمعه , شعر در مورد جمعه , شعر درباره جمعه , شعر در وصف جمعه

من از صبا و چمن بدگمان نمیگشتم

زمانه در دلم افکند بدگمانی را

شعر پنجشنبه , شعر در مورد پنجشنبه , شعر درباره پنجشنبه , شعر در وصف پنجشنبه

شعر بدبینی

شعر دعا , شعر در مورد دعا , شعر درباره دعا , شعر در وصف دعا

چنین است و این بر دلم شد درست

همین بدگمانی مرا از نخست

شعر سفید شدن مو , شعر در مورد سفید شدن مو , شعر درباره سفید شدن مو , شعر در وصف سفید شدن مو

شعر درباره بدبینی

شعر شطرنج , شعر در مورد شطرنج , شعر درباره شطرنج , شعر در وصف شطرنج

اگر بد گمان گشتی ای دوست بر من

نیازارم از تو بدین بدگمانی

شعر اصفهان , شعر در مورد اصفهان , شعر درباره اصفهان , شعر در وصف اصفهان

شعر درمورد بدبینی

شعر سی سالگی , شعر در مورد سی سالگی , شعر درباره سی سالگی , شعر در وصف سی سالگی

حزم چه بود بدگمانی بر جهان

دم بدم بیند بلای ناگهان

شعر چهارشنبه , شعر در مورد چهارشنبه , شعر درباره چهارشنبه , شعر در وصف چهارشنبه

شعر عینک بدبینی

شعر کنکور , شعر در مورد کنکور , شعر در وصف کنکور , شعر درباره کنکور

من ازین تقلیب بویی می برم

بدگمانی می دود اندر سرم

شعر امتحانات , شعر در مورد امتحانات , شعر در وصف امتحانات , شعر درباره امتحانات

شعر راجبه بدبینی

شعر دانشگاه , شعر در مورد دانشگاه , شعر در وصف دانشگاه , شعر درباره دانشگاه

جان عزیزان گشته خون تا عاقبت چون است چون

از بدگمانی سرنگون در انتها آویخته

شعر شیطان , شعر در مورد شیطان , شعر در وصف شیطان , شعر درباره شیطان

شعر دروصف بدبینی

شعر دانشجو , شعر در مورد دانشجو , شعر در وصف دانشجو , شعر درباره دانشجو

من ز تو محروم و خلقی در گمان این هم خوش است

باد یارب، روز نیکو بدگمانی چند را

شعر قایق , شعر در مورد قایق , شعر در وصف قایق , شعر درباره قایق

شعر درباره ی بدبینی

شعر قهرمان , شعر در مورد قهرمان , شعر در وصف قهرمان , شعر درباره قهرمان

در کار من نظر کن بر حال من ببخشای

تا چند بی وفایی تا کی ز بدگمانی

شعر دماغ , شعر در مورد دماغ , شعر در وصف دماغ , شعر درباره دماغ

شعر در مورد بدبینی

شعر ضرب المثل , شعر در مورد ضرب المثل , شعر در وصف ضرب المثل , شعر درباره ضرب المثل

به من چندان گناه از بدگمانی می کند نسبت

که منهم در گمان افتاده پندارم گنه کارم

شعر انار , شعر در مورد انار , شعر در وصف انار , شعر درباره انار

شعری در مورد بدبینی

شعر آشتی , شعر در مورد آشتی , شعر در وصف آشتی , شعر درباره آشتی

به هر که خواه نشین گر چه این نه شیوه تست

که از تو در دل ما راه بدگمانی نیست

شعر شجاعت , شعر در مورد شجاعت , شعر در وصف شجاعت , شعر درباره شجاعت

شعر در مورد بدبینی

شعر صدف , شعر در مورد صدف , شعر در وصف صدف , شعر درباره صدف

رنج بردن در طریق عاشقی بیهوده نیست

در نکویان بدگمانی گر چنین ظن می بری

شعر طناز , شعر در مورد طناز , شعر در وصف طناز , شعر درباره طناز

شعر در مورد بدبینی

شعر شهدا , شعر در مورد شهدا , شعر در وصف شهدا , شعر درباره شهدا

بدگمانی لازم بدباطنان افتاده است

گوشه از خلق جهان کردم کمین پنداشتند

شعر علم , شعر در مورد علم , شعر در وصف علم , شعر درباره علم

شعر در مورد بدبینی

شعر طفل , شعر در مورد طفل , شعر در وصف طفل , شعر درباره طفل

چو ناز او به میان تیغ دلستانی بست

سر نیاز به فتراک بدگمانی بست

شعر ظرفیت , شعر در مورد ظرفیت , شعر در وصف ظرفیت , شعر درباره ظرفیت

شعر درباره بدبینی

شعر دانش , شعر در مورد دانش , شعر در وصف دانش , شعر درباره دانش

مردن خویش ز تو بود گمان خسرو را

شد یقین اینک هر آنچه بدگمان می دیدم

شعر ضعبف کشی , شعر در مورد ضعبف کشی , شعر در وصف ضعبف کشی , شعر درباره ضعبف کشی

شعری در مورد بدبینی

شعر ربیع الاول , شعر در مورد ربیع الاول , شعر در وصف ربیع الاول , شعر درباره ربیع الاول

زهی حلاوت تیغ از کف نکورویان

اگر به دست رقیبان بدگمان ندهند

شعر اسب , شعر در مورد اسب , شعر در وصف اسب , شعر درباره اسب

شعر درمورد بدبینی

شعر شیراز , شعر در مورد شیراز , شعر در وصف شیراز , شعر درباره شیراز

منظور بود کوری اغیار بدگمان

چشم عنایتی اگر از یار داشتم

شعر در مورد بدبینی

سرکه بالزامیک ایرانی

طرز تهیه سرکه بالزامیک ایرانی خوب و خانگی

طرز تهیه سرکه بالزامیک ایرانی خوب و خانگی در سایت جسارت

سرکه بالزامیک ایرانی ,طرز تهیه سرکه بالزامیک,طرز تهیه سرکه بالزامیک خانگی,طرز تهیه سرکه بالزامیک در منزل,طرز تهیه سرکه بالزامیک در خانه,سرکه بالزامیک خانگی,طرز تهیه سرکه بالزامیک خانگی,تهیه سرکه بالزامیک خانگی

طرز تهیه سرکه بالزامیک ایرانی خوب و خانگی

سرکه بالزامیک ایرانی , طرز تهیه سرکه بالزامیک , طرز تهیه سرکه بالزامیک خانگی , طرز تهیه سرکه بالزامیک در منزل

در این مطلب از سایت جسارت با طرز تهیه سرکه بالزامیک ایرانی خوب و خانگی بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

همه‌ی انواع سرکه چون اسیداستیک دارند تا حدی به کاهش چربی خون کمک می‌کنند و سبب پایین آمدن کلسترول و تری گلیسیرید در افرادی می‌شوند که چربی خون بالایی دارند یا مستعد ابتلا به چربی خون بالا هستند. نکته‌ی دیگر این که تمامی انواع سرکه از جمله سرکه بالزامیک سبب کاهش اشتها شده و میل سیری را القا می‌کنند؛ یعنی وقتی فردی سرکه بالزامیک را که عمدتاً با سالاد یا غذاهای سرد مصرف می‌شود، می‌خورد؛ تا حدی اشتهایش کاهش یافته و مصرف آن یکی از راه های موثر برای کم کردن وزن در افرادی است که رژیم کاهش وزن دارند.

سرکه بالزامیک ایرانی

سرکه بالزامیک یکی از چاشنی‌های محبوب و پرطرفدار غذایی کشور ایتالیا است که قدمت استفاده از آن به دوران رم باستان می‌رسد. تا حدود 30 سال قبل به جز ایتالیایی‌ها کسی چیزی درباره وجود و یا خواص سرکه بالزامیک نمی‌دانست اما امروزه سرکه بالزامیک به یکی از چاشنی‌های اصلی غذایی در سرتاسر جهان تبدیل شده‌ است ؛ اما در کشورهای اروپایی، سرکه‌ دیگر میوه‌ها و در جنوب و شرق آسیا، به ویژه چین و ژاپن، سرکه‌ برنج طرفداران بیشتری دارد. سرکه بالزامیک رنگ قهوه‌ای تیرهای دارد و بسیار معطر بوده و بر خلاف بقیه سرکه‌ها دارای طعم شیرین می‌باشد. ماده اولیه جهت تولید این نوع سرکه شیرین نوعی انگور سفید است اما به جای انگور از سیب، گیلاس ، گلابی و زردآلو هم در تولید آن استفاده می‌شود. فرآیند تولید سرکه بالزامیک طولانی و پرهزینه است به همین دلیل؛ نوع سرکه نسبت به دیگر انواع سرکه قیمت بالاتری دارد .

سرکه بالزامیک در محیط معده، حالت اسیدی ایجاد می‌کند. به طور معمول در افراد جوان و سالم، محیط معده به اندازه کافی اسیدی است اما در افرادی که به هر علت ترشح اسید معده‌ی آن‌ها کاهش یافته است مانند افراد سالمند یا کسانی که قسمتی از معده آن‌ها با عمل جراحی برداشته شده است، استفاده از این سرکه به اسیدی‌تر شدن محیط معده کمک می‌کند و در نتیجه فرآیند هضم و جذب بسیاری از مواد مغذی بهبود می‌یابد. همچنین این محیط اسیدی جذب عناصری مثل کلسیم و آهن را افزایش می‌دهد. بنابراین کسانی که دچار کم خونی و فقر آهن هستند، می‌توانند همراه با گوشت قرمز مختصری سرکه بالزامیک استفاده کنند تا جذب آهن گوشت افزایش یابد.

طرز تهیه سرکه بالزامیک

خوب است بدانید که تمام سرکه‌های بالزامیک موجود در بازار واقعی نیستند. از میان سه نوع سرکه بالزامیک موجود در سوپر مارکت‌ها تنها یک نوع آن اوریجینال بوده و با روشی سنتی تهیه می‌شود و بقیه تنها از لحاظ برخی خصوصیات شبیه سرکه بالزامیک اصیل هستند. Tradizionale: هر گاه روی برچسب سرکه بالزامیک عبارت ACETO BALSAMICO TRADIZIONALE را مشاهده کردید می‌توانید مطمئن باشید که سرکه بالزامیک اوریجینال است. برای تولید این نوع سرکه حداقل باید ۱۲ سال وقت صرف شود. مشخصه بارز سرکه بالزامیک اورجینال نوع بسته‌بندی و فویل آلومینیومی روی در آن می‌باشد. قیمت این نوع از سرکه بالزامیک به دلیل زحمات زیادی که صرف تولیدش می‌شود ین ۷۵ تا ۴۰۰ دلار است. Condimento Balsamico: برای تولید این نوع سرکه بالزامیک مدت زمان کوتاهی صرف می‌شود؛ بنابراین خصوصیات نوع اصیل را ندارد و با نام‌های condimento balsamico یا salsa balsamica و یا salsa di mosto cotto عرضه می‌شود.

طرز تهیه سرکه بالزامیک ایرانی خوب و خانگی

سرکه بالزامیک ایرانی , طرز تهیه سرکه بالزامیک , طرز تهیه سرکه بالزامیک خانگی , طرز تهیه سرکه بالزامیک در منزل

در برخی منابع دیده شده در سرکه بالزامیک یک سری ترکیبات وجود دارد که می‌تواند میزان حساسیت به انسولین را در افراد بالا ببرد؛ یعنی این که باعث می‌شود انسولین بهتر در بدن عمل کرده و قند را به داخل سلول هدایت کند و در نهایت برای کنترل قند خون در افرادی که یا دیابت دارند یا در مرحله پیش از دیابت هستند، مفید واقع شود.

طرز تهیه سرکه بالزامیک خانگی

Aceto Balsamico di Modena: بیشترین نوع از سرکه بالزامیک که در ایران یافت می‌شود عبارت Aceto Balsamico di Modena را روی برچسب خود دارد. این نوع سرکه با اینکه سرکه بالزامیک نامیده می‌شود فقط تعدادی از خصوصیات سرکه اصیل را دارد. مدت زمان زیادی صرف تولید آن نمی‌شود و ممکن است حاوی آب انگور و سرکه معمولی نیز باشد. با این‌حال به این نوع سرکه هم سرکه بالزامیک گفته می‌شود. با توجه به این توضیحات، تنها نوعی از سرکه که عبارت ACETO BALSAMICO TRADIZIONALE روی برچسب آن نوشته شده، سرکه بالزامیک اصیل است که قیمت آن نیز بسیار بالاست.

از این نوع سرکه می‌توان به میزان چند قاشق مرباخوری در سالاد استفاده کرد. مخلوط سرکه بالزامیک و روغن زیتون یک سس مغذی و سالم برای مصرف سالادها معرفی می‌شود. استفاده از این نوع سرکه یا سایر انواع سرکه‌ها در افرادی که مبتلا به رفلاکس یا برگشت اسید معده از معده به طرف مری هستند و دچار سوزش‌ سر دل و ترش کردن می‌شوند، مناسب نیست. همچنین در افرادی که به انواعی از انگور حساسیت دارند، استفاده از این نوع سرکه باید با احتیاط صورت گیرد.

طرز تهیه سرکه بالزامیک در منزل

مواد لازم برای تهیه سرکه بالزامیک خانگی مقادیر ذکر شده در فهرت مواد اولیه به اندازه تهیه یک فنجان سرکه بالزامیک می‌باشد: روغن زیتون خالص 3/4 پیمانه سرکه بالزامیک 1/4 پیمانه نمک و فلفل سیاه به میزان لازم چاشنی‌های دل‌خواه (خردل، پیاز قرمزخردشده، سیر،سبزیجات معطر تازه و خشک، عسل یا شکر قهوه‌ای) از هر کدام یک ق غذاخوری سر پر

طرز تهیه سرکه بالزامیک ایرانی خوب و خانگی

سرکه بالزامیک ایرانی , طرز تهیه سرکه بالزامیک , طرز تهیه سرکه بالزامیک خانگی , طرز تهیه سرکه بالزامیک در منزل

سرکه بالزامیک دارای گروهی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که به آن‌ها ترکیبات پلی‌فنولی گفته می‌شود. ما حداقل 8 نوع آنتی اکسیدان پلی فنولی در سرکه بالزامیک داریم. پلی‌فنول‌ها رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن را خنثی می‌کنند و تمامی انواع آن ضدسرطان بوده در نتیجه عملکرد سیستم ایمنی بهبود می‌یابد. از این رو سرکه بالزامیک می‌تواند خواص ضدمیکروبی و ضدعفونی‌کنندگی داشته باشد. در قدیم از این سرکه برای درمان عفونت‌های ویروسی و باکتریایی و ضدعفونی کردن زخم‌ها استفاده می‌شده است. یادتان نرود که سرکه بالزامیک خاصیت ضدقارچی هم دارد و به ویژه در خانم‌هایی که مبتلا به عفونت‌های دستگاه تناسلی و مجاری ادراری‌اند، می‌تواند به پیشگیری از شدت یافتن این نوع عفونت کمک کند. پس چه بهتر که حداقل خانم‌های خانه این چاشنی را در سفره‌ی غذای خود جای دهند. از طرفی وقتی این پلی فنول‌ها وارد معده می‌شوند، معده را تحریک به ترشح اسید کرده و به هضم مواد غذایی به ویژه پروتئین‌ها کمک می‌کنند. در نتیجه، توصیه می‌شود اگر غذاهای گوشتی مصرف می‌کنید برای هضم راحت‌تر گوشت، سرکه‌ی بالزامیک بخورید.

طرز تهیه سرکه بالزامیک در خانه

روغن زیتون و سرکه بالزامیک را داخل یک شیشه کوچک خشک و تمیز بریزید. به اندازه یک پینچ نمک و کمی فلفل سیاه به آن‌ها اضافه کنید. درب شیشه را کاملا محکم ببندید و شیشه را حسابی تکان دهید. میزان نمک و فلفل آن را بچشید. در صورت تمایل از چاشنی‌های دل‌خواهی که گفته شد نیز به اندازه 1 ق غذاخوری داخل شیشه بریزید و خوب مخلوط کنید. شیشه را به مدت چند هفته داخل یخچال قرار دهید. بعد از چند هفته سرکه بالزامیک خانگی شما آماده است. قبل از استفاده، شیشه را خوب تکان دهید تا سرکه و روغن زیتون جداشده، دوباره باهم ترکیب شوند. در صورتی که بخواهید سرکه بالزامیک خانگی را در مقادیر کم‌تر یا بیشتر تهیه کنید باید همیشه مواد اولیه یعنی روغن زیتون و سرکه بالزامیک را به نسبت 3 به 1 باهم ترکیب کنید. امیدواریم از این آموزش استفاده لازم را ببرید و بتوانید در خانه، یک سرکه بالزامیک خوشمزه، سالم و قابل قبول تهیه کنید و از آن برای سرو انواع سالادهای خوشمزه استفاده کنید.

سرکه بالزامیک ایرانی

برگ سنا برای یبوست

خواص درمانی برگ سنا برای یبوست و طرز تهیه دمنوش سنا

برگ سنا برای یبوست ، برگ سنا برای یبوست کودکان ، برگ سنا یبوست ، برگ سنا و یبوست ، خواص برگ سنا برای یبوست ، برگ سنا برای درمان یبوست ، برگ سنا برای رفع یبوست ، طریقه مصرف برگ سنا برای یبوست ، برگ سنا درمان یبوست ، برگ سنا برا یبوست ، برگ سنا و درمان یبوست ، تاثیر برگ سنا بر یبوست ، برگ سنا در درمان یبوست

برگ سنا برای یبوست , خواص برگ سنا برای یبوست , مصرف برگ سنا برای یبوست , برگ سنا و یبوست

در این مطلب از سایت جسارت به خواص برگ سنا برای یبوست می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

طبیعت سنا گرم و خشک بوده، برخی خواص برگ سنا شامل درمان تهوع و اختلالات گوارشی، ضد یبوست و ملین، تسکین درد مفاصل و درد کمر،

درمان سیاتیک و نقرس، تصفیه کننده خون، قاعده آور و درمان بیماری صرع است.

از دیگر موارد کاربرد این گیاه، استفاده از آن برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام است.

برگ سنا برای یبوست

گیاه سنا به عنوان مسهل و ملین و تصفیه کننده حون است . اثرش بیشتر بر روی روده بزرگ است و

حالت انقباضی (حرکات دودی) روده بزرگ را تحریک و تقویت می کند و به تخلیه ان کمک می کند .

ویژگی گیاه سنا این است که مستقیما و بدون واسطه دستگاه گوارش را تحریک نمی کند بلکه آن را به تجدید فعالیت انداخته و تخلیه روده را آسان تر می کند .

سنا نباید در افراد کمتر از ده سال مصرف شود .

بهترین گیاه برای درمان یبوست است. این گیاه اثر مسهلی نسبتا قوی داشته و برای تخلیه روده در اعمال جراحی و یا عکسبرداری از روده ها استفاده می شود.

بهتر است سنا از فرآورده های صنعتی آن که به شکل قرص است مصرف شود اما نیم تا یک گرم از برگ سنا به صورت دم کرده یا

جوشانده با یک لیوان آب در روز نیز می تواند استفاده شود که محلول تهیه شده بسیار تلخ است.

خواص برگ سنا برای یبوست

با وجودی که گونه ‌ای از سنا در جنوب ایران و در حوالی خلیج ‌فارس می‌ روید، ولی به دلیل نیاز زیاد به این گیاه، عمده ی آن وارداتی است.

گرچه گونه ی ایرانی و نوع وارداتی از نظر گیاه‌شناسی با هم متفاوت می ‌باشند، ولی از نظر خواص ضد یبوست مشابه هستند.

میزان مصرف روزانه ی برگ سنا برای افراد بزرگسال، بین نیم تا یک گرم است که می‌ توان بر روی آن حدود یک استکان آب ریخت و 10 دقیقه جوشاند، سپس صاف کرد و میل نمود.

بهترین زمان مصرف شب هنگام است. گرچه می‌ توان این محلول تلخ را با نبات یا عسل شیرین کرد، ولی تلخی آن کاملاً از بین نمی‌رود.

در مصرف سنا نباید زیاده‌ روی کرد، چرا که ممکن است باعث اسهال شدید گردد.
همچنین نباید از سنا به‌ طور ممتد و طولانی استفاده کرد، چون باعث تنبلی روده می‌ گردد.
بهتر است پس از دو هفته استفاده، یک یا دو هفته مصرف آن را قطع نماییم.
برگ سنا برای یبوست , خواص برگ سنا برای یبوست , مصرف برگ سنا برای یبوست , برگ سنا و یبوست

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر برای رفع یبوست از سنا به‌ طور وسیع در جهان استفاده می ‌شود، صنایع داروسازی قرص آن را تهیه نموده که در داروخانه‌های ایران موجود می ‌باشد.قرص سنا را می ‌توان بین 2- 1 عدد در روز مصرف کرد که از نظر مزه، شبیه به جوشانده ی این گیاه نیست.

مصرف برگ سنا برای یبوست

یبوست دلایل مختلفی دارد که برنامه ی غذایی کم فیبر، کم آبی بدن، مصرف برخی از داروها و نداشتن فعالیت بدنی کافی از آن جمله هستند.

به طور کلی، یبوست یک مشکل جدی محسوب نمی شود، اما می تواند عذاب آور، دردناک و خجالت آور باشد.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از راه های طبیعی برای رفع مشکلات خود استفاده کنند.

دمنوش سنا یک داروی گیاهی موقت اما مؤثر برای درمان یبوست است.

برگ سنا را می توان همانند چای معمولی دم کرد. لازم به ذکر است، سنا را 10 دقیقه بیشتر دم نکنید و به جوش هم نرسد.
میزان مصرف روزانه برگ گیاه سنا برای افراد بزرگسال، بین نیم تا یک گرم است.

یبوست به معنای عدم توانایی فرد در داشتن اجابت مزاج منظم است.

داشتن اجابت مزاج های جزئی، خشکی و سفتی مدفوع و دفع دشوار آن، و کمتر از سه بار اجابت مزاج در هفته، مشخصه های یبوست هستند.

  سنا حاوی ترکیبات فعالی است که شامل گلیکوزیدهای آنتراکوئینونی، لعاب، روغن های فرار و فلاونوئیدها می شوند.

انقباض عضلات صاف روده و حرکات دودی روده مواد را در روده ها حرکت می دهند.

دمنوش سنا این حرکات را تحریک می کند. مصرف دمنوش سنا به یک بار اجابت مزاج در روز کمک می کند.

برگ سنا برای یبوست , خواص برگ سنا برای یبوست , مصرف برگ سنا برای یبوست , برگ سنا و یبوست

میزان مصرف روزانه ی برگ سنا برای افراد بزرگسال، بین نیم تا یک گرم است که می‌ توان بر روی آن حدود یک استکان آب ریخت و 10 دقیقه جوشاند، سپس صاف کرد و میل نمود.در مصرف سنا نباید زیاده‌ روی کرد، چرا که ممکن است باعث اسهال شدید گردد.

برگ سنا برای یبوست

شاید پر مصرف ترین مسهل گیاهی مورد استفاده مردم، برگ سنا باشد؛ اما در مورد برگ سنا باید توجه داشت:
دل پیچه ازعوارض شایع مصرف برگ سناست. در بعضی از افراد، این دل پیچه، پس از چند روز استفاده برطرف می شود؛ ولی در برخی دیگر مانع ادامه درمان می شود.
– برگ سنا مسهلی قوی است که در بسیاری از افراد می تواند ایجاد اسهال کند؛ پس بهتر است کمی در مصرف آن احتیاط شود.
– مصلح برگ سنا، گل سرخ است. یعنی برای کاهش عوارض برگ سنا باید آن را همراه گل سرخ مصرف کرد.
برخی به نسبت ۱به ۱ و برخی ۲ به ۱(۲ قسمت برگ سنا و یک قسمت گل سرخ) اعتقاد دارند.
– بهتر است در صورت امکان، چوبها و شاخه ها و تخم ها را از برگ سنا جدا کرد، این کار نیز به کم کردن عوارض منفی برگ سنا کمک می کند.
– یکی از اشکالات برگ سنا، ایجاد مقاومت دارویی است که در درصد نسبتاً زیادی از بیماران دیده می شود.
برای کاهش این عارضه به پزشکان و عطّاران محترم توصیه می شود که برگ سنا را در ترکیب با مسهل ها و ملین های دیگر استفاده کنند.
– برگ سنا نیز به مانند سایر مسهل ها نباید به مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد.
– طبع سنا گرم و خشک است؛ اما اگر در ترکیب با گل سرخ استفاده شود؛ از سوی اکثر افراد تحمل می شود.
– در درمان بیمارانی که دچار مشکلات اسکلتی- عضلانی هستند(آرتروز، روماتیسم، دردهای سیاتیکی و …) سنا، مسهل انتخابی است.
برگ سنا برای یبوست , خواص برگ سنا برای یبوست , مصرف برگ سنا برای یبوست , برگ سنا و یبوست

برگ سنا یک محرک قوی است و باعث گرفتگی های روده ای شدید می شود. در روزهای تعطیل یا زمانی که از خانه بیرون نمی روید، از این گیاه استفاده کنید، زیرا ممکن است باعث دل پیچه و نیاز به چندین بار مراجعه به دستشویی شود.سنا باعث تحریک انقباض های عضلات صاف می شود و این می تواند برای زنان باردار خطرناک باشد، زیرا دیواره ی رحم هم از عضلات صاف تشکیل شده است.زنان باردار و شیرده باید قبل از مصرف این دمنوش گیاهی، با پزشک خود مشورت کنند.کودکان هم فقط با موافقت پزشک می توانند از این دمنوش استفاده کنند.

برگ سنا برای یبوست