خواص خوردن و مصرف ترنجبین در دوران بارداری برای درمان یبوست

خواص خوردن و مصرف ترنجبین در دوران بارداری برای درمان یبوست در سایت جسارت

ترنجبین در دوران بارداری ,خوردن ترنجبین در دوران بارداری,مصرف ترنجبین در دوران بارداری,خواص ترنجبین در دوران بارداری,درمان یبوست در بارداری,درمان یبوست در بارداری نی نی سایت,درمان یبوست در بارداری طب سنتی,درمان یبوست در بارداری با طب سنتی,درمان یبوست در بارداری با خاکشیر,درمان یبوست در بارداری با گیاهان دارویی,درمان یبوست در بارداری از نظر دکتر روازاده,درمان یبوست در بارداری از نظر طب سنتی,درمان یبوست شدید در بارداری,راههای درمان یبوست در بارداری,درمان یبوست بارداری طب سنتی,درمان یبوست بارداری با طب سنتی

خواص خوردن و مصرف ترنجبین در دوران بارداری برای درمان یبوست

ترنجبین در دوران بارداری , خوردن ترنجبین در دوران بارداری , مصرف ترنجبین در دوران بارداری , خواص ترنجبین در دوران بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به خواص درمانی گیاه جوز هندی و لاغری شکم با داروی گیاهی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

درباره روش مصرف ترنجبین باید گفت که برای کودکان بر حسب سن، باید یک قاشق مرباخوری تا غذا خوری از ترنجبین را در یک استکان آب جوش بریزید. سپس ان را هم بزنید و بخورید. برای بزرگسالان هم باید 7 الی 10 مثقال ترنجبین را در یک لیوان آب جوش بریزید و بخورید. البته برای نوزاد زیر 6 ماه با پزشک مشورت کنید.

ترنجبین در دوران بارداری

یبوست، امّ الامراضی است که در دوران بارداری تبعات منفی مضاعفی را به دنبال دارد؛ برای مثال یبوست به راحتی می تواند منجر به لکّه بینی یا خونریزی مادر و حتّی سقط جنین شود؛ در حالی که اغلب دیده ام که حتّی متخصّصین محترم زنان و زایمان نیز به هنگام بروز چنین مشکلاتی از آن غافلند؛ وحال آن که بسیاری از مواقع تنها با درمان یبوست، مشکل زن باردار مرتفع خواهد شد. برای درمان یبوست در زنان باردار باید حتّی المقدور از دستورات ساده غذایی مثل افزایش مصرف میوه و سبزیجات، پیاده روی سبک و مانند آنها بهره گرفت و تنها در صورت ضرورت از ملیّن های ملایم استفاده کرد.

خواص خوردن و مصرف ترنجبین در دوران بارداری برای درمان یبوست

ترنجبین در دوران بارداری , خوردن ترنجبین در دوران بارداری , مصرف ترنجبین در دوران بارداری , خواص ترنجبین در دوران بارداری

در تبهای حاد، آبله مرغان، انواع حصبه و اسهال خونی، بواسیر و پیدا شدن خون در ادرار، از خوردن ترنجبین خودداری کرده و به جای آن شیرخشت میل نمایید. اگر ترنجبین با آب زیره خورده شود، برای دفع صدای شکم که با تب خفیفی توام باشد،نافع است. خوردن ترنجبین با آب پنیر برای اخراج اخلاط سوخته، با ماءالشعیر برای دفع اخلاط گرم، با کره برای باز کردن ادرار (در مواردی که ترشح ادرار بند می آید) مفید است.

خوردن ترنجبین در دوران بارداری

برخی از این راه ها عبارتند از: خوردن روزانه ۲-۱ عدد هویج آب پز. مصرف خیسانده آلو، انجیر خشک یا برگه ها(البتّه در صورت تحمّل گوارشی). روزانه یک قاشق مربّاخوری خاکشی را در یک استکان آب ۵-۴ قل آرام جوشانده شیرین نموده میل کنند. مصرف خیسانده سبوس گندم. مصرف ترنجبین. مصرف روزانه چند قاشق روغن بادام شیرین یا روغن زیتون. اگر با دستورات فوق و اقدامات مشابه، یبوست زن باردار درمان نشد می توان از ملیّن های ملایمی مثل گل سرخ یا فلوس بهره گرفت؛ امّا مصرف ملیّن های قوی مثل سنا یا روغن کرچک در این دوران ممنوع است.

ترنجبین در دوران بارداری