صندلی محل کارتان قاتل شماست

صندلی محل کارتان قاتل شماست

خواص سلامتی,فواید سلامتی,سلامتی درمانی,خاصیت سلامتی,خواص سلامتی درمانی,خواص سلامتی برای پوست,خواص سلامتی برای مو,خواص سلامتی برای جوانی,خواص سلامتی برای بارداری,خواص خوردن سلامتی,فواید سلامتی خام,فواید سلامتی پخته

صندلی محل کارتان قاتل شماست

به گزارش بی اس ام اس : آیا نشستن زیاد باعث بروز درد در ناحیه کمرتان نشده است؟ آیا احساس بی‌حسی در پشت کمر و پاهای خود نمی‌کنید؟آیا احساس کسالت و بی‌حالی نمی‌کنید؟
نشستن طولانی مدت ضررهای بسیاری برای سلامت بدن دارد و می تواند باعث بروز مشکلات زیادی شود. اگر شما در حالت نشسته مشغول خواندن این مطلب هستید ، لحظه ای درنگ کرده و به این فکر کنید که بدن شما چگونه فشاری را تحمل می کند . ما هر روز به طور متوسط چندین ساعت را در حالت نشسته به سر می‌بریم. همه این علائم کاملا طبیعی و در عین حال مضر هستند.دلیل اصلی همه آن‌ها نشستن‌های طولانی است.تحقیقات زیادی در حوزه‌های مختلف مانند زیست‌شناسی مولکولی ، بیومکانیک ، فیزیولوژی ، همه گیر شناسی و مانند آن در حال رسیدن به یک نتیجه واحد و در عین حال شگفت آور هستند. نشستن برای سلامت عمومی جامعه خطرناک است و ورزش کردن در خنثی کردن آن هیج تاثیری ندارد.

صندلی محل کارتان قاتل شماست

مکانیسمی که بدن ما در حال نشستن در پیش می‌گیرد بسیار با زمانی که در حال قدم زدن و ورزش کردن هستیم متفاوت است.ما نباید تصور کنیم که اگر زیاد می‌نشینیم بدین معناست که کم‌ ورزش می‌کنیم.این دو وضعیت تفاوت بسیار زیادی برای بدن ما دارند.چرا علارغم آن‌که بعضی از افراد دارای رژیم غذایی مشابه با دیگران هستند ، اما چاق‌تر از بقیه هستند. ما متوجه شدیم افراد چاق معمولا تمایل زیادی به نشستن روی صندلی دارند و حتی زمانی که وزن خود را کم می‌کنند این حالت در آن‌ها باقی می‌ماند.چیزی که برای من جالب است این است که انسان‌ها چند میلیون سال با قدم زدن و حرکت کردن تکامل پیدا کردند و تا چند سال پیش ، کشاورزی فعالیت اصلی اکثر مردم بود.اما در مدت زمان بسیار کوتاه زندگی همه ما به حالت سکون درآمد و همه محکوم به نشستن روی صندلی شدیم.

صندلی محل کارتان قاتل شماست

اگر شما در حالت ایستاده یا راه رفتن باشید ، عضلات خاصی را به کار می‌گیرید که برای پشتیبانی کیفی شما طراحی شده اند و هیچ گاه خسته نمی‌شوند.این عضلات منحصر به فرد هستند چرا که سیستم عصبی آن‌ها را برای فعالیت‌های با شدت کم به کار می‌گیرد و هم‌چنین آن‌ها دارای آنزیم‌های خاص مفیدی هستند. یک آنزیم به نام lipoprotein lipase چربی و کلسترول را از خون گرفته و چربی را به انرژی تبدیل کرده و کلسترول را نیز از LDL که نوع مضری است به HDL که نوع سالمی است تغییر می‌دهد.زمانی که شما در حالت نشسته به سر می‌برید ، این عضلات در حال استراحت به سر می‌برند و فعالیت این آنزیم‌ها کاهش پیدا می‌کند. افراد سالمند که معمولا تحرک زیادی دارند ، تقریبا نصف همتایان ساکن و نشسته خود مرگ و میر دارند.از سوی دیگر افرادی که دائما تلوزیون تماشا می‌کنند یا در پشت صندلی‌های خود در حال وب گردی هستند بدون توجه به این که دارای وزن نرمال هستند یا خیر ، بیش‌تر دچار چاقی ، تریگلیسیرد بالا، کلسترول مفید HDL کم‌تر ، فشار خون بالا می‌شوند. ستون فقرات ما برای نشستن به مدت‌های طولانی طراحی نشده است.ستون فقرات ما به شکل S است که بسیار برای بدن مفید است.شما فرض کنید وزن سنگینی را روی یک شکل S یا C مانند قرار دهید ، کدام شکل زودتر فرو می‌ریزد؟ مسلم است که شکل C فشار بیش‌تری را تحمل می‌کند.زمانی که شما مدت زمان طولانی در حالت نشسته هستید ، شکل طبیعی ستون فقرات از حالت S به حالت C تغییر پیدا می‌کند که این حالت فشار زیادی را به عضلات پشتی و شکمی شما وارد می‌کند. اما در عوض در حالت ایستاده شما وزن خود را روی زانو‌ها ، قوزک پا ، ران‌ها تقسیم می‌کنید. عکس‌برداری‌های MRI نشان می‌دهد حتی بهترین حالت نشستن فشار فوق‌العاده ای روی کمر شما وارد می‌کند.بنابراین بهتر است برای اصلاح این الگوی خطرناک در زندگی خود تلاش بیش تری کنید و سعی کنید تعداد ساعات نشستن خود را محدود تر کنید.شاید کاهش زمان تماشای تلوزیون یا نشستن در پشت کامپیوتر شروع خوبی باشد

صندلی محل کارتان قاتل شماست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.